Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:28:11 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای خط لوله نهم سراسری

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۴۱۵۰

پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای خط لوله نهم سراسری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حمیدرضا عراقی، در بازدید از روند احداث خط لوله نهم سراسری انتقال گاز در مسیر دهگلان تا میاندوآب، گفت: خط نهم سراسری همانند دیگر خطوط، وظیفه انتقال گاز پارس جنوبی را به عهده دارد، مقصد این خط کریدور غرب و شمال‌غرب کشور است.

وی افزود: تضمین پایداری صادرات گاز در مرزهای غربی کشور، از دیگر وظایف خط لوله نهم سراسری انتقال گاز در کنار خط ششم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به طول هزار و ۲۰۰ کیلومتری خط نهم سراسری در مسیر بیدبلند تا بازرگان، اظهار کرد: ۱۱ ایستگاه تقویت فشار گاز برای خط نهم در نظر گرفته شده است؛ این خط با قطر ۵۶ اینچ از منطقه بیدبلند آغاز می‌شود و با پیمودن ۱۱۷ کیلومتر تا اهواز، سپس تا دزفول و کوهدشت به طول ۳۴۰ کیلومتر ادامه دارد.

عراقی، راه‌اندازی خط نهم سراسری را از اولویت‌های شرکت ملی گاز اعلام کرد و گفت: برای احداث خط نهم سراسری حدود ۴ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده و ازسوی شرکت مهندسی و توسعه گاز در برنامه پیمان‌سپاری قرار گرفته است، همچنین مطالعات مهندسی بیدبلند- اهواز و اهواز- کوهدشت نیز پایان یافته و فرآیند تبیین اسناد مناقصه‌های آن در حال انجام است، بر این اساس، ابتدا مسیر اهواز - بیدبلند و سپس مسیر اهواز - کوهدشت تا پایان امسال پیمان‌سپاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره حضور پیمانکاران در اجرای خط لوله نهم سراسری انتقال گاز تصریح کرد: اجرای گستره ابتدای خط؛ از دهگلان تا سقز به طول ۱۲۴ کیلومتر به عهده شرکت نصر جهاد کرمان و اجرای منطقه سقز تا نزدیک میاندوآب روستای ابراهیم‌آباد، حدود ۱۰۶ کیلومتر نیز بر عهده شرکت ایران آروین قرار گرفته است.

وی همچنین به تسهیل اراضی ۲۳۰ کیلومتر از طول خط اشاره کرد و توضیح داد: ۱۹۴ کیلومتر از مسیر، تسهیل اراضی و ۱۷۰ کیلومتر، مسیرسازی شده است، افزون بر این، لوله‌های مورد نیاز برای ۱۱۷ کیلومتر کانال حفاری شده نیز تأمین شده است.

کد خبر 4312869

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال گاز شرکت انتقال گاز شرکت ملی گاز ایران گاز گازرسانی روستایی بانک مرکزی ایران قیمت نفت صادرات نفت اوپک وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت گمرک مرکز آمار ایران وزارت راه و شهرسازی روسیه بورس بازار سهام قیمت دلار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام طرح‌های آبرسانی در سال جاری، بیش از یک هزار خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، محمد اشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل آب‌رسانی به مجتمع دو روستایی هاچاسو و هولاسو و روستای فتح‌آباد شهرستان شاهین‌دژ است، اظهار کرد: آب‌رسانی به مجتمع هاچاسو و هولاسو در حال حاضر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن در صورت تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در اجرای این طرح حفر یک حلقه چاه، ۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۲۲.۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام این طرح ۹۲۰ خانوار روستایی ساکن در این مجتمع از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

اشرفی همچنین از اجرای طرح آب‌رسانی به روستای فتح‌آباد شاهین‌دژ نیز خبر داد و تصریح کرد: این طرح در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و با اتمام آن ۱۲۱ خانوار ساکن در آن از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی گفت: در اجرای این طرح ۸۰۰ متر خط انتقال، ۲.۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب پیش‌بینی شده است.

کد خبر 751267

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود