Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عظیم معتمد فر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دیالیز صفاقی یکی از روش های دیالیز است که دیروز برای نخستین بار در خوزستان بر روی یک بیماری دیالیزی در بیمارستان گلستان اهواز انجام گرفت در این روش از پرده صفاق موجود در شکم جهت دفع سموم استفاده می شود که بدون شکاف دادن بدن و بیهوشی و تنها با استفاده از دستگاه های پیشرفته تصویربرداری و ایجاد یک سوراخ کوچک و با استفاده از یک لوله سموم از بدن خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این عمل در گذشته بر روی افراد دیالیزی با باز کردن شکم یا ایجاد سه سوراخ و هدایت دوربین هایی به داخل شکم و همراه با بیهوشی انجام می گرفت که در حال حاضر با استفاده از دستگاههای پیشرفته تصویربرداری و سونوگرافی موجود در بیمارستان گلستان قادر هستند که بدون نیاز به بیهوشی و از بیرون بدن به صورت لحظه ای وضعیت بدن بیمار را به تصویر کشیده و پزشک می تواند بدون ایجاد برش های جراحی به درمان بیمار بپردازد .
عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز درادامه اضافه کرد: در حال حاضر خدمات فوق تخصصی ( اینترنشنال رادیولوژی) در 2 بیمارستان گلستان و امام خمینی (ره) اهواز به بیماران استان و استان های مجاور ارائه می شود.
این فوق تخصص رادیولوژی مداخله ای بیان کرد: روش های درمانی که به کمک دستگاه های تصویربرداری و سونوگرافی انجام می شود از معجزات علم پزشکی جدید است که بدون بکارگیری روش های جراحی قبلی بسیاری از بیماری ها از جمله توده های تیروئید و خونریزی های بعد از زایمان و بسیاری از بیماری های دیگر را می توان درمان کرد.
دکتر معتمد فر با اشاره به مزایای استفاده از این روش جراحی اظهار داشت: در این روش فرد بیهوش نمی شود و دچار عوارض بیهوشی نخواهد شد و بدون شکافتن بدن و تنها با ایجاد یک سوراخ در بدن امکان درمان فرد بیمار وجود دارد و چند ساعت پس از عمل نیز مرخص می شود.
7158/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی بیمارستان جراحی دوربین عضو هیات علمی دانشگاه تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ساخت و ساز و کور کردن نمای بصری بوستان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی تهران در قالب تذکری با اشاره به بازدیدش از محدوده بلوار کشاورز و بوستان لاله گفت: در دهه‌های مختلف ساخت و سازهایی در فضای بصری بوستان‌ها انجام شده که این فضا را دچار آسیب کرده است.

وی افزود: از جمله این ساخت و سازها می‌توان به بوستان اندیشه اشاره کرد که ساختمان شهرداری منطقه ۷ در آنجا ساخته شد و بخش مهمی از این بوستان را دچار آسیب کرد. در حقیقت نمای این بوستان با این ساخت و ساز از بین رفت. در همان موقع اعلام کردیم که اگر می‌خواهند این کار نامناسب را انجام دهند در کنجی از پارک انجام شود نه در نمای بوستان.

وی ادامه داد: در ابتدای بلوار کشاورز در تقاطع با خیابان حجاب یک حصار کارگاهی ایجاد شده که سالیان سال است که وجود دارد. کمی جلوتر جنب ایستگاه آتش‌نشانی حصار کارگاهی دیگری ایجاد شده که اعلام کردند مشغول ساخت بخش‌های خدماتی برای بوستان هستند و پس از آن نیز بازارچه‌ای قرار گرفته که همگی فضای بصری بوستان لاله را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

پیرهادی تاکید کرد: هرگونه ساخت و سازی اگر بخواهد انجام شود باید در کمیسیون ماده ۷ مجوز بگیرد. بی‌تردید نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم. حتی اگر سرویس بهداشتی باشد نباید در جلوی نمای بوستان ساخته شود. همین موضوع باید برای ایستگاه مترو و... نیز رعایت شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد