Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@21:18:52 GMT

تشخیص اوتیسم با یک اپلیکیشن

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۵۱۲۲

تشخیص اوتیسم با یک اپلیکیشن

رکنا: محققان یک برنامه موبایلی طراحی کردند که توسط آن بیماری اوتیسم قابل شناسایی است.

محققان "دانشگاه دوک" یک برنامه برای تشخیص نشانه‌های بیماری اوتیسم Autism توسعه داده‌اند که این برنامه بر روی سیستم عامل آی.اُ.اس آیفون قابل اجرا است. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و داده‌های آن علمی وقابل اعتماد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان می‌گویند این برنامه راهی آسان برای غربالگری بیماری اوتیسم و سایر اختلالات عصبی است.

این برنامه نخست از پرستار یا والدین کودک تعدادی سوال می‌پرسد و سپس از دوربین سلفی گوشی برای جمع‌آوری فیلم‌هایی از واکنش‌های کودکان در حال تماشای فیلم‌هایی که برای تشخیص رفتارهای خطرناک بیماری اوتیسم مانند الگوهای احساس و توجه روی صفحه دستگاه طراحی شده است، استفاده می‌کند.

ویدیوهای واکنش کودک به سرورهای مطالعه ارسال می‌شوند، در آنجا نرم افزار کدگذاری خودکار رفتاری، حرکات چهره کودک در فیلم را ردیابی می‌کند و میزان احساسات و توجه کودک را اندازه گیری می‌کند.

برای مثال محققان با نشان دادن یک فیلم که در آن حباب‌ها بر روی صفحه ظاهر می‌شدند، توانستند میزان شادی کودکان را اندازه گیری کنند.

در این مطالعه، والدینی که ارزیابی کرده بودند فرزندشان بسیاری از علائم اوتیسم را دارد، دریافتند که فرزندشان شادی کمتری نسبت به حباب‌ها نشان می‌دهد.

"هلن ایگر" (Helen Egger) از "دانشگاه نیویورک" و یکی از محققان این مطالعه گفت: غربالگری اوتیسم در کودکان در حال حاضر در محیط‌های بالینی نیز انجام می‌شود و افراد ماهر و آموزش دیده آزمایش را بر روی کودکان انجام داده و نتایج را مورد تجزیه وتحلیل قرار می‌دهند اما این آزمایش‌ها می‌بایست در محیط طبیعی کودک انجام شود و نتایج بررسی شود.

طی یک سال بیش از 10 هزار نفر این برنامه را دانلود کردند و 1756 خانواده که کودکان 1 تا 6 ساله داشتند، در این مطالعه شرکت کردند. والدین 5618 نظرسنجی را انجام دادند و 4441 ویدیو را آپلود کردند. داده‌های قابل استفاده در 88 درصد از ویدیوهای آپلود شده، جمع آوری شد و برای اولین بار امکان استفاده از این نوع ابزار برای مشاهده حالات افراد اوتیسمی فراهم شد.

"گرالدین داسان" (Geraldine Dawson) مدیر "مرکز اوتیسم و توسعه مغز دوک" و یکی از محققان این مطالعه گفت: این نشان دهنده امکان پذیر بودن این رویکرد است. در این برنامه داده‌های ارسالی با کیفیت بالا و با استفاده از الگوریتم‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

این مطالعه در مجله "npj Digital Medicine" منتشر شد.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت اوتیسم Autism فیلم اوتیسم سلفی شناسایی فیلم بیماری اوتیسم یک اپلیکیشن ایران حوادث پرونده فیلم عکس زن دبیرستان دبیرستان معین مدرسه مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد