Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@08:36:10 GMT

اتاق جنگ آمریکا در قلب تهران

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۵۶۱۱

اتاق جنگ آمریکا در قلب تهران

در حالی که آمریکایی‌ها مرحله جدیدی از جنگ اقتصادی علیه کشورمان را با میانداری وزارت خزانه‌داری این کشور کلید زده اند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل تامل به تاسیس «مرکز اطلاعات مالی» رای دادند که باید آن را پایگاه اتاق جنگ آمریکا در قلب تهران نامید.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- حسین حسنلی*؛ در حالی که آمریکایی‌ها مرحله جدیدی از جنگ اقتصادی علیه کشورمان را با میانداری وزارت خزانه‌داری این کشور کلید زده اند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل تامل به تاسیس «مرکز اطلاعات مالی» رای دادند که باید آن را پایگاه اتاق جنگ آمریکا در قلب تهران نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش در دولت سابق، آقایان سیف، ظریف و طیب نیا نامه مشترکی دادند و از معاهداتی که در ارتباط با FATF انجام شده بود اعلام پشیمانی کردند. با این حال هم اکنون شاهد هستیم مجلس می‌آید همان FATF را بررسی میکند و کلیات ان را به تصویب می‌رساند.

توجیهی وجود داشت که ایران برای ارتباط و انتقال پول‌های خود نیاز به پیوستن به FATF دارد، اما هم اکنون که آمریکا از برجام خارج شده است و این توافق بلاتکلیف است، این معاهده بین المللی بسیار برای کشور مخطر است.

این معاهده شامل بند‌هایی میشود که ایران را به خصوص در شرایط تحریم به دام می‌اندازد و آمریکا برای تحریم اهداف خود، از این شفافیت استفاده می‌کند.

چند موارد قابل توجه را ذکر میکنم:
۱. اگر ایران وارد این معاهده شود فضای ناامن برای فعالین اقتصادی ایجاد شده است چرا که آمریکا اشراف کامل بر اطلاعات تراکنش‌های مالی داشته و می‌تواند حساب آن افراد که کالای‌های اساسی ایران را تامین میک ردند را مسدود کند.

۲. ایراد دیگر این معاهده اجبار بر خود تحریمی است. چرا که براساس اطلاعات در دسترس، ۲۲۳ فرد و نهاد ایرانی در لیست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار دارند و ۸۴ فرد و نهاد شامل ۲۳ فرد و ۶۱ نهاد نیز طبق قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم هستند و ابراساس این معاهده، امکان ارائه خدمات مالی به این افراد و نهاد‌ها وجود ندارد.

۳. امکان دور زدن تحریم‌ها بسیار محدودتر می‌شود. چرا که مبدا و مرجع هر تراکنش مالی مورد بررسی قرار گرفته و به این جهت دور زدن تحریم‌ها در شرایط کنونی بسیار دشوار می‌شود.

۴. کشور‌های از جمله عربستان از کشور‌های ناظر بر FATF هستند و این امکان برای آن‌ها ایجاد میشود که اطلاعات تراکنش‌های مال ما در دسترس ان‌ها قرار گیرد که این نیز برای امنیت ملی ما در شرایط کنونی منطقه خطرناک است.

در حالی که آمریکایی‌ها مرحله جدیدی از جنگ اقتصادی علیه کشورمان را با میانداری وزارت خزانه‌داری این کشور کلید زده اند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل تامل به تاسیس «مرکز اطلاعات مالی» رای دادند که باید آن را پایگاه اتاق جنگ آمریکا در قلب تهران نامید.

باید نمایندگان مجلس پاسخگو باشند که آیا از مخاطراتی که این معاهده برای امنیت کشور دارد مطلع هستند و چگونه با چنین شرایطی کلیات ان را تصویب کرده است؟

*حسین حسنلی- مسئول کمیسیون سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟