Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@02:28:35 GMT

باتری با عمر صد ساله ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۵۶۷۳

باتری با عمر صد ساله ساخته شد

رکنا: دانشمندان روسی باتریبا عمر صد ساله ساختند.

دانشمندان روسی، باتری هسته ای ساخته اند که ۱۰۰ سال عمر می کند و می توان در ماموریت به مریخ نیز از آن استفاده کرد.

به گزارش تلگراف، دانشمندان روسی از یک باتری هسته ای با عمر ۱۰۰ ساله رونمایی کرده اند که ۱۰ برابر یک باتری معمول قابلیت ذخیره انرژی دارد.

نمونه اولیه باتری مذکور شامل یک نیمه رسانا است که از الماس به نام Schottky diode و یک ماده شیمیایی رادیو اکتیو ساخته شده که سوخت آن را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توان از این فناوری برای فعالسازی هرچیزی از دستگاه ضربان شمار دائمی گرفته تا ماموریت به مریخ استفاده کرد.

محققان در موسسه فناوری های مواد کربنی نوین و بسیار سخت این فناوری را ابداع کرده اند. آنها تاکید دارند فناوری مذکور چنان ایمن است که می توان آن را هر روز استفاده کرد.

باتری مذکور با اشعه های بتا (الکترون و پوزیترون) فعال می شود و نگهداری آن داخل بدن خطرناک نیست زیرا در سلول های بدن جذب نمی شود.

ولادیمیر بلنک مدیر این تحقیق می گوید: نتایج به دست آمده خارق العاده هستند و می توان این باتری را در علم پزشکی و فناوری فضایی به کار گرفت.

باتری های هسته ای معمولا بسیار بزرگ هستند، اما نمونه جدید ساختار کوچکتری دارد و می تواند ۳۳۰۰ میلی وات ساعت برق در هر گرم تولید کند که ۱۰ برابر انرژی تولیدی در باتری های شیمیایی فعلی است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت پزشکی مریخ الماس دانشمندان ساعت صد ساله باتری هسته ای ایران حوادث پرونده فیلم عکس زن دبیرستان دبیرستان معین مدرسه مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد، فعالیت این مجتمع در اشتغال‌زایی و رونق استان نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست بررسی مسائل مجتمع کک طبس که با حضور مدیرعامل و سهامداران مجتمع، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود، به عنوان شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اظهار کرد: این مجتمع که در ابتدای دولت سیزدهم با ۲۰ درصد ظرفیت دو باتری فعال بود، به همت سهامداران و با پیگیری‌های صورت گرفته، با افزایش حجم تولیدات به فعالیت خود ادامه داد.

وی با اشاره به فعال شدن دو باتری این کارخانه در سال ۱۴۰۱ افزود: با رسیدن باتری‌های قبلی به ظرفیت ۱۰۰ درصدی و افتتاح فاز دوم کارخانه شامل باتری‌های سه و چهار، تولید کک در این مجتمع افزایش چشمگیری داشت.

استاندار خراسان جنوبی با قابل تقدیر خواندن اقدامات صورت گرفته گفت: فعالیت این مجتمع در اشتغالزایی و رونق استان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این واحد تولیدی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و نقش تولیدات این کارخانه در رفع نیاز داخلی کشور، مجتمع کُک طبس باید با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد.

در ادامه این نشست درخصوص راهکارهای توسعه و افزایش سطح تولید کک در این مجتمع بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، مجتمع کک طبس، سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور است که با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع ایجاد شده و زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر را فراهم کرده و تولیدات این مجتمع در صنایع فولاد و زغال کاربرد دارد.

کد خبر 747318

دیگر خبرها

  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت