Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:34:03 GMT

6849 زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد گنبد هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۶۰۱۹

6849 زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد گنبد هستند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس کمیته امداد منطقه یک شهرستان گنبدکاووس می گوید که در حال حاضر 70 درصد مددجویان زیرپوشش این نهاد، معادل 6 هزارو 849 خانوار را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقرپور روز یکشنبه درجلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان گفت: کمیته امداد منطقه یک و دو گنبدکاووس درمجموع تعداد 9 هزارو 836 خانوار زیرپوشش دارد که از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه 32 درصد زنان سرپرست زیرپوشش کمیته امداد گنبدکاووس معادل دو هزار و 172 نفر در گروه سنی 20 تا 55 سال قرار دارند، افزود: بیشتر این زنان صرفا خدمات حمایتی و بلاعوض از کمیته امداد می خواهند و تمایلی به برنامه های توانمندسازی و ایجاد اشتغال و خودکفایی ندارند.
باقرپور اضافه کرد: کمیته امداد بسته های تشویقی برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار از جمله هدیه 20 میلیون ریالی ازدواج و پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی برای همسر آنان پیش بینی کرده است.
وی از پیش بینی احداث دو هزار مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد استان گلستان درسال جاری خبر داد و گفت: هنوز سهمیه این شهرستان مشخص نشده اما شعب کمیته امداد گنبدکاووس کمک های موردی برای بهسازی مسکن و خرید برخی لوازم زندگی به مددجویان زیرپوشش خود پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز دراین جلسه که درمحل پایگاه اورژانس اجتماعی این شهرستان برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این پایگاه اجتماعی که درسال 1388 راه اندازی شده و هم اکنون با 23 نیروی انسانی و به صورت شبانه روزی به گروه های هدف خدمات رسانی می کند، ارائه کرد.
محمدرضا فشایی، کمک به آسیب دیدگان اجتماعی، بازتوانی زنان آسیب دیده، مراقبت از دختران فراری، مشاوره برای کاهش طلاق، پیشگیری از کودک آزاری و همسرآزای و انجام مداخلات روانی و اجتماعی را از مهمترین اهداف و وظایف اورژانس اجتماعی برشمرد و گفت: مردم می توانند با شماره 123 از خدمات تخصصی و مشاوره ای این پایگاه بهره مند شوند.
وی، از زیرپوشش قراردادن 27 زن سرپرست خانوار از مناطق آسیب پذیر گنبدکاووس خبر داد و افزود: پرداخت 25 فقره تسهیلات اشتغال، پرداخت 16 فقره سرمایه در کار بلاعوض، تشکیل دو گره همیار زنان سرپرست خانوار و افتتاح یک پایگاه خدمات اجتماعی در محله سیدآباد از مهمترین اقدامات سال گذشته بهزیستی درحوزه زنان سرپرست خانوار بوده و امسال نیز یک پایگاه خدمات اجتماعی جدید درمحله چای بویین افتتاح می شود.
در این جلسه رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای، رییس اداره تبلیغات اسلامی و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز مطالبی درخصوص دستور کار جلسه ارائه دادند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت مشاغل خانگی در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: در این رابطه مباحث زیادی در شورای اسلامی شهر و کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده است، چراکه طبق قانون، شهرداری وظیفه دارد مکان‌هایی برای ارائه محصولات و تسهیل در فروش محصولات زنان سرپرست خانوار فراهم کند.

وی افزود: این مسئله از طریق کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری شد و اواخر سال گذشته با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد داده‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار استخراج شد و به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، در بازار گل و گیاه همدانیان غرفه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی و سازه‌های دست‌ساز سرپرست خانوار ایجاد شده و بعضی از آن‌ها در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در گام بعدی زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

کلاهدوزان با اشاره به بعضی فواید فضاهای کار اشتراکی ادامه داد: فضاهای کار اشتراکی برای مجموعه‌های نوپا بسیار راهگشا است و این موضوع در حوزه صنایع خلاق و کتاب رتبه اول را در اصفهان دارد.

کد خبر 747191

دیگر خبرها

  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است