Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - كتاب «شيوه‌ نوازندگي بندير» اثر زكريا يوسفي تا هفته آينده روانه بازار موسيقي خواهد شد؛ اثري كه اين هنرمند كوبه‌اي معتقد است، براي آنهايي كه به ساز بندير علاقمند هستند و مي خواهند قدري متوديک‌تر و علمي‌تر اين ساز را بنوازند، مي‌تواند راهگشا باشد.
اين هنرمند در توضيح جزييات جديدترين اثرش به «موسيقي ما» مي گويد: «قطعا براي درک بهتر هر سبک از موسيقي علاوه بر شيوه نواختن آن ساز و متبحر شدن در آن، مطالعه‌ي همه ابعاد آن بسيار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت تسلط و تجربه کافي در شيوه نوازندگي و ابعاد مختلف تئوريک آن سبک، هنرجو يا نوازنده مي‌تواند با آگاهي بيشتري ساز را در سبک‌هاي مختلف به کار گيرد و بنوازد. البته روي صحبت من بيشتر با کوبه‌اي‌نوازان است که به جهت کوبه‌اي بودن و ضربي بودن سازشان دستشان بازتر از نوازندگان ملوديک است اما نبايد به هر قيمتي جمله‌بندي‌هاي آن ساز را در هر سبکي به کار ببرند.»
زكريا يوسفي در عين حال مي گويد: «هميشه سعي کرده‌ام در آثاري که در آنها مي‌نوازم و از هر ساز کوبه‌اي که بهره برده‌ام، قابليت‌هاي آن ساز را چه در شرايط صحنه‌اي و چه در شرايط استديويي در نظر بگيرم و از آن استفاده صحيح کنم. پيش از اين هم در کتاب «در حلقه دف» که حدود 10 سال پيش آن را تاليف و منتشر كردم، ريتم‌هاي غير مرسومي در آن ارائه دادم که شامل آشنايي با ابعاد تئوريک ريتم‌ها و شناخت دورهاي مختلف در کنار ارتقاي تکنيک نوازندگي آن ساز بوده و ريتم‌ها صرفا متعلق به فرهنگ خاصي نبوده‌اند؛ مي‌شود گفت شامل وارياسيوني از ريتم‌هاي فرهنگ‌هاي مختلف بود و آثار ديگري از خودم را در کنار آن ريتم‌ها در بر مي‌گرفت.»
اين هنرمند كوبه‌اي نواز ادامه مي دهد: «کتاب «شيوه نوازندگي بندير» که مدت‌ها رويش کار کرده‌ام و قرار است طي چند روز آينده به بازار موسيقي بيايد، براي آن‌هايي است که عاشق بندير هستند و دوست دارند اين ساز را ملوديک‌تر و علمي‌تر بنوازند. در اين اثر هدف من آشنايي نوازندگان با جمله‌بندي و الگوهاي ريتميک مختلف اين ساز است که مي‌شود گفت يک ساز کوبه‌اي چند فرهنگي است و همچنين در نظر داشتن علائم اجرايي جهت سهولت، دشيفر و نواختن اين ريتم‌ها با ساز بندير که ماحصل عشق من و در حد استعدادم است.»
به گزارش موسيقي ما، كتاب «شيوه نوازندگي بندير» اولين اثر تاليفي درباره ساز بندير است كه توسط نشر «ناي و ني» منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • سپاهان ستاره‌اش را دوباره به خدمت گرفت!
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای ۳ استان