Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به اینکه ماهانه هفت هزار نفر در کلینیک تخصصی بیمارستان چشم پزشکی الزهرا (س) ویزیت می شوند برقراری شیفت عصر در این کلینیک از ضروریات است.

دکتر قاسم میری علی آباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلینیک تخصصی بیمارستان چشم پزشکی الزهرا (س) با بهره گیری از بهترین متخصصان و تجهیزات پیشرفته، خدمات شایسته ای را به مراجعان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت استمرار روند بهبود کیفیت و ارائه خدمات در بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) گفت: به منظور عدالت در دسترسی عادلانه مردم به خدمات فوق تخصصی و تخصصی با تعرفه دولتی، کلینیک های عصر این بیمارستان باید به طور مستمر فعال و به مراجعان خدمات ارائه کنند.
وی بیان کرد: بیش از 817 مورد پیوند قرنیه از ابتدای فعالیت این بخش در بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا (س) از 10 سال گذشته تاکنون انجام شده است.
وی افزود: در این مدت همچنین 142 مورد پیوند کلیه در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: برخی اقدامات مورد نیاز برای پیوند اعضا در سیستان و بلوچستان هنوز امکان پذیر نیست اما در صورت وجود اهدا کننده، هماهنگی های لازم برای انجام مراحل آن توسط این دانشگاه انجام می شود.
وی همچنین از برنامه ریزی این معاونت برای تشکیل تیمی قوی از پزشکان، متخصصان جراحی، کارشناسان پرستاری و اتاق عمل برای فعالیت در زمینه پیوند اعضا تا 2 ماه آینده خبر داد و افزود: تمام افرادی که تمایل به اهدای عضو پس از فوت دارند می توانند به نشانی اینترنتی SB.EHDA.CENTER و یا واحد فراهم آوری عضو در حوزه معاونت درمان دانشگاه مراجعه و فرم های لازم را تکمیل کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان چشم پزشكي زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید