Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@14:24:19 GMT

نسل چهارم ملکه زنبورعسل در اردبیل پرورش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۷۷۱۶

نسل چهارم ملکه زنبورعسل در اردبیل پرورش می یابد

خلیل نیکشاد روز یکشنبه در آئین معارفه معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان افزود: ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل اردبیل از مراکز فعال در عرصه پرورش زنبور عسل محسوب شده و اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی ارزشمندی در آن صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه استان اردبیل قطب تولید زنبورو محصول عسل بویژه از نوع 'عسل سبلان ' می باشد، اظهارکرد: انجمن ملی زنبورعسل کشور در استان مستقر بوده و 16 کارخانه بسته بندی عسل نیز در آن فعال می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، استان اردبیل همچنین در زمینه اصلاح ژنتیک گونه های دامی اقدام های مهمی انجام می دهد، ایستگاه گوسفند نژاد مغانه جعفرآباد با قدمت 58 سال و مرکز ملی پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد مغان از جمله مراکز تحقیقاتی معتبر بوده و به عنوان ذخیره ژنتیکی غنی محسوب و می بایست برای نسل های آینده حفظ و حراست شوند.
نیکشاد گفت: صنعت دامپروری استان اردبیل رتبه 9 کشوری را دارا بوده و در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند در این بخش گام های توسعه ای بیشتری نیز داشته باشد.
وی همچنین اضافه کرد: این استان در پرورش گاومیش رتبه 3 کشوری، در گوسفند رتبه 7 کشوری ، در گاو آمیخته رتبه13 کشوری و در گاومیش رتبه 15 کشوری را دارا می باشد.
به گفته وی، 12 کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت اسمی سالانه 264 هزار تن و ظرفیت عملی 231 هزار تن فعال بوده و 53 تشکل مربوط به بخش دامپروری نیز در آن مشغول فعالیت می باشد.
در این آیین ضمن قدردانی از زحمات مهندس معرفت آذری، مهندس نوبخت اژدری به عنوان سرپرست جدید معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان معرفی شد.
6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان اردبیل خوراک ژنتیک سرمایه گذاری صنعت تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تایباد گفت: دختران هنرمند این خطه مرزی با کسب مقام نخست در دومین جشنواره سرود آفرینش، به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.   طاهره سیدین افزود: این دوره از مسابقات در ۲ بخش کانونی و آزاد به صورت غیرحضوری برگزار شد و هیات داوران آثار را در مشهد ارزیابی کردند.   وی اظهار کرد: در مرحله استانی این مسابقات، گروه پرورش فکری کودکان و نوجوانان تایباد به سرپرستی کلثوم عزتی و در بخش آزاد گروه آواهای محلی صبای این شهرستان به سرپرستی خلیل شیری توانستند جواز شرکت در مرحله بعدی مسابقات را کسب کنند.   وی ادامه داد: دومین جشنواره سرود آفرینش در مقطع راهنمایی با شرکت ۱۱ گروه در بخش کانونی و چهار گروه در بخش آزاد برگزار شد.   مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تایباد گفت: این دوره از مسابقات با موضوع سروده های کلاسیک و محلی به کار خود در خراسان رضوی پایان داد.   سیدین افزود: همچنین سال گذشته، کلثوم عزتی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان رتبه نخست بخش بین الملل جشنواره قصه گویی خراسان رضوی را از آن خود کرد.   شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کاهش مرگ و میر نوزادان در اردبیل
  • مرگ و میر نوزادان در اردبیل کاهش یافت
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • گزارش زنده: ملوان 0 - سپاهان 0
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش