Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چرا ستارگان پاپ دستمزدهاي تا اين اندازه بالايي دارند؟ اين سوالي است که بسياري از ما بارها از خودمان و ديگران پرسيده‌ايم.
در قرون وسطي،‌ هنرمندان صحنه‌اي تنها عهده‌دار سرگرم کردن مهمانان در اعياد و ايام تعطيل بودند. ولي امروزه شايد فقط ميليونرها باشند که از همراهي و معاشرت با يک موسيقي‌دان درجه‌يک جهاني لذت مي‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمد خالص موسيقي‌دان‌هايي که ما در اين فهرست مي‌آوريم، بسيار بالا است. به همين دليل، «فوربز» مجبور شد تا رتبه‌بندي جداگانه‌اي از ثروتمندترين موسيقي‌دان‌هاي دنيا ارائه دهد. دليل اين همه ثروت آن‌ها چيست؟ استعداد؟ بخت و اقبال؟ موفقيت؟ يا...؟
ستارگان موسيقي پاپ و راک اين پول‌هاي ميليوني را آسان به دست نمي‌آورند. درآمدهاي ميليوني آن‌ها نيازمند کار زياد و سخت، کنسرت‌هاي بي‌شمار، مصاحبه‌هاي پايان‌ناپذير و جلسه‌هاي طاقت‌فرساي استوديويي است. از اين رو، فارغ از اينکه اين هنرمندان چه درآمدهايي دارند، قطعاً براي اين همه زماني که مي‌گذارند، سزاوار آن هستند.
مجله‌ي امريکايي «فوربز» که در سراسر دنيا با ليست‌هاي اقتصادي که در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري، سياسي، ورزشي و... منتشر مي‌کند، معروف است، رتبه‌بندي پردرآمدترين موسيقي‌دان‌هاي سال 2017 را منتشر کرده است. اين فهرست به قرار زير است:
1) دي‌دي: با 130 ميليون دلار در صدر فهرست پردرآمدترين موسيقي‌دان‌هاي دنيا قرار دارد. شان کامز به ياري تور «Bad Boy Family Reunion»، قرارداد تبليغاتي و فروش يک‌سوم سهام شرکتش «شان جان» به مبلغ 70 ميليون دلار، به رتبه‌ي نخست اين فهرست دست‌ يافته است. اين رپر امريکايي آميزه‌اي از کاريزما، هوش‌مندي و فن اجرا را دارد و همين ويژگي، او را به قله‌ي امپراتوري موسيقي، مد و لباس، تلويزيون و... رسانده است. اما خود او در گفت‌وگو با فوربز باور ديگري دارد: «من آدم متوسطي هستم. در 12 سالگي وارد دنياي کسب‌وکار شدم و از پخش روزنامه و کار در دستشويي‌ پمپ‌بنزين شروع کردم. حتي رقاص صحنه و آرايشگر هم بوده‌ام. در واقع همه کار کرده‌ام تا خود را به اين صنعت نزديک‌تر کنم.»
2) بيانسه: 105 ميليون دلار. تور جهاني «Queen Bey’s Formation» که در اواخر سال 2016 پايان يافته بود و فقط بخشي از آن در بازه‌ي رتبه‌بندي «فوربز» قرار مي‌گرفت، در حدود 250 ميليون دلار عايدي داشته است! بيانسه از سال 2008 تا کنون درآمدي بيش از 700 ميليون دلار داشته است. او و همسرش «جِي.زي» امسال تابستان صاحب يک جفت دوقلو شدند.
3) درِيک: 94 ميليون دلار. اين ستاره‌ي کانادايي -که در دوازده ماه گذشته، بيشترين نرخ استريمينگ را در جهان داشته-‌ بخش عمده‌اي از درآمد خود را از تور برنامه‌ي «Boy Meets World» به‌دست آورده است. او همچنين قراردادهاي پول‌سازي با اپل، ‌اسپيريت و نايکي بسته است.
4) دِ ويکِند: 92 ميليون دلار. با حدود 5/5 ميليارد استريم در دو سال گذشته و سودي بيش از 1 ميليون دلار در هر يک از اجراهاي آخرين تورش، «آبل مکنن تسفي» سهم چشم‌گيري را در اقتصاد موسيقي نو داشته‌ است. او در گفت‌وگو با فوربز گفت: «موزيسين‌ها آن‌طور که ما در دوران طلايي از موسيقي پول در مي‌آورديم، پول نمي‌سازند.»
5) کولدپلي: 88 ميليون دلار. پاپ-راکرهاي انگليسي، تور خود با عنوان «سر پُررويا» را در بهار آغاز کرده‌ و در مکان‌ها و استاديوم‌هاي بسياري در شهرهاي جهان اجرا داشته‌اند که به صورت متوسط در هر شهر 5 ميليون دلار سود داشته‌ و بيشتر درآمد زندگي حرفه‌اي آن‌ها از اين راه بوده است.
6) گانز اند روزِز: 84 ميليون دلار. شايد عجيب به نظر برسد اما راکرهاي افسانه‌اي با تورهاي خود در پنج قاره به عرصه‌ي رقابت بازگشتند و توانستند بدون آنکه قرارداد تبليغاتي قابل‌توجهي داشته باشند، درآمد خارق‌العاده‌اي کسب کنند.
7) جاستين بيبر: 38 و نيم ميليون دلار. ‌اين خواننده کانادايي، بيشترين درآمد سالانه‌ي حرفه‌اي خود را از بيش از 105 اجراي زنده در دوران رتبه‌بندي «فوربز» داشته است. او همچنين مبلغ زيادي از قرارداد با برند «کلوين کلاين» (CK) و آيکون‌هاي جاست‌اموجي (ايموجي‌هاي جاستين بيبر) و بيش از يک ميليارد چرخش استريمينگ به‌دست آورده است.
8) بروس اسپرينگستين: 75 ميليون دلار. آلبوم خاطره‌ساز «زاده‌شده براي دويدن» بروس در حدود 10 ميليون دلار عايدي داشته و ديگر آلبوم او «فصل و شعر» به اين درآمد افزوده است. او حالا مدتي است که روي صحنه نمي‌رود تا خود را براي سري جديد اجراهاي خود در برادوي آماده کند.
9) اَدل: 69 ميليون دلار. اين خواننده جايزه‌ي «آلبوم سال» گرَمي خود را به بيانسه تقديم کرد، اما همه‌ي درآمد آن براي خود او بود. با وجود رد کردن بسياري از قراردادهاي تبليغاتي در طول اين سال‌ها، او هنوز هم درآمد بسيار زيادي از تورهاي پياپي خود به‌دست مي‌آورد.
10) متاليکا: 5/66 ميليون دلار. متاليکا به‌عنوان يکي از پيشگامان سبک راک‌متال از دهه‌ي هشتاد تاکنون،‌ به‌تازگي دهمين آلبوم خود با نام «متصل... به خودتخريبي» را منتشر کرده که با موفقيت مالي و استقبال بالاي منتقدان مواجه شده است؛ ولي بخش زيادي از سود مالي گروه، از برگزاري تور دور دنياي آنها است که تا بهار 2018 ادامه دارد.
11) گَرِت بروکس: 60 ميليون دلار. تور بازگشت سلطان موسيقي کانتري که در سال 2014 آغاز شد، حال به يکي از جذاب‌ترين‌هاي تاريخ امريکا بدل شده است. يکي از دلايل آن اين است که بروکس چند برنامه را در يک روز روي صحنه مي‌برد؛ کاري که معمولاً فقط شمار کمي از همتايانش انجام مي‌دهند. او همچنين مجموعه «گزيده‌ها-بخش اول» را در قالب يک کتاب و پنج سي‌دي در نوامبر منتشر کرد.
11) التون جان: 60 ميليون دلار. اين «مرد موشکي» در دهه‌ي هفتاد زندگي‌اش هنوز هم تورهاي بسيار موفقي دارد و در بازه‌ي رتبه‌بندي ما، 99 اجراي زنده در لاس‌وگاس و جاهاي ديگر داشته است. برنامه‌ي بزرگ ديگر او ساخت موسيقي فيلم «شيطان پرادا مي‌پوشد» در برادوي است.
13) پل مک‌کارتني: 54 ميليون دلار. سِر پل هنوز هم شبي بيش از صدهزار دلار از کنسرت‌هاي خود و آهنگ‌هاي پيشين بيتلز درآمد دارد. مک‌کارتني هنگام پيوستن به رتبه‌بندي فوربز براي 100 ذهن برتر کسب‌وکار گفت: «اين بسيار مهم است که آدم‌هاي خوب اطرافت باشند. براي اين است که من يک‌جايي در اين فهرست قرار مي‌گيرم.»
13) رِد هات چيلي پپرز: 54 ميليون دلار. با بيش از 180 اجراي زنده در بازه‌ي رتبه‌بندي فوربز، اين گروه هنوز پس از 34 سال بسيار پرطرفدار و محبوب هستند. تور اجرهاي آن‌ها -به‌ويژه براي خواننده‌ي گروه آنتوني کيديس که کمي پيش از شروع تور به خاطر انفولانزاي روده‌اي در بيمارستان بستري شده بود- بسيار پرحادثه بود.
15) جيمي بافِت: 5/50 ميليون دلار. امپراتوري او در ماگاريتاويله شامل هتل‌ها،‌ رستوران‌ها و يک ايستگاه راديويي ماهواره‌اي است و بخش عمده‌اي از درآمد او را تشکيل مي‌دهد.
16) کالوين هريس: 5/48 ميليون دلار. اين دي‌جي پردرآمد، ميليون‌ها دلار از اجراهاي وگاس خود به‌دست آورد و با اجراهاي خود در فستيوال‌ها درآمد صدهاهزار دلاري داشته است.
17) تيلر سوئيفت: 44 ميليون دلار. حتي در سالي که فعاليت چنداني نداشت، قراردادهاي تبليغاتي، درآمد فروش موسيقي‌ و شمار اندک اجراهايش، سوئيفت را جزء بيست نفر اول فهرست پردرآمدترين‌ها نگاه داشته است. با انتشار آلبوم جديد او «شهرت» (پرفروش‌ترين آلبوم سال2017)، ‌بايد منتظر افزايش چشمگير درآمد او براي فهرست سال آينده باشيم.
18) کِني چِزني: 5/42 ميليون دلار. سرپرست «No Shoes Nation» همچنان مي‌درخشد و سالن‌هاي بزرگ امريکا را پر مي‌کند. آلبوم سال 2016 او «حمد کيهاني» در صدر فهرست پرفروش‌ترين‌هاي امريکا قرار دارد. چزني همچنين با شرکت‌هايي نظير «اَپل» قرارداد تبليغاتي بسته است.
19) لوک برايان: 42 ميليون دلار. او به عنوان يکي از هنرمندان امريکايي شناخته مي‌شود که بيشترين تورها را در سال برگزار مي‌کند اما بخش زيادي از درآمد برايان، از طريق برنامه‌ي تلويزيوني «باک کاماندر» است. او همچنين از قراردادهايي که با «کابلا» و «ميلر لايت» دارد، پول بسياري به دست مي‌آورد.
19) سلين ديون: 42 ميليون دلار. خواننده‌ي آهنگ «تايتانيک»،‌ پس از وقفه‌اي که سال گذشته به‌سبب مرگ همسرش در ژانويه‌ي 2016 در کارش داشت، تور اجراهاي پول‌ساز خود را در لس‌آنجلس از سر گرفت. او همچنين تابستان گذشته يک تور در اروپا برگزار کرد.
19) جِي.زي: 42 ميليون دلار. اين هنرمند همچنان يکي از پردرآمدترين‌ها باقي مانده است. با وجود گزارش‌هايي در خصوص حضور مخاطبان کمتر از ظرفيت در تور اخيرش،‌ قرارداد جديد 200 ميليون دلاري او با «لايو نِيشن» او را يکي از هنرمندان پردرآمد چند دهه‌ي آينده نگه خواهد داشت.
22) تييِستو: 39 ميليون دلار. اين دي‌جي 48 ساله‌ي هلندي همچنان درآمدي بالاتر از بسياري از ستارگان موسيقي دارد و در اين رده‌بندي در رتبه بيست‌ودوم قرار گرفته است.
22) برونو مارس: 39 ميليون دلار. چند سال پيش،‌ مارس در گفت‌وگو با فوربز عنوان کرده بود: «من احساس مي‌کنم دارم کم‌کم شروع مي‌کنم.» کسب چند جايزه‌ي گرمي و بيش از 100 ميليون دلار درآمدي که پس از آن داشت -که بخش زيادي از آن به تور اخير او بازمي‌گردد- نشان داد که حق با او است.
24) چِين اسموکرز: 38 ميليون دلار. برنامه‌ي بسيار فشرده‌ي تور کنسرت‌هاي اين گروه و آهنگ‌هاي هيت آن‌ها همانند «نزديک‌تر» و «پاريس» اين زوج هنري را به يکي از پردرآمدترين‌هاي موسيقي الکترونيک دنيا بدل کرده است. اين گروه به‌تازگي يک قرارداد پرمنفعت سه‌‌ساله را با «وين نايت‌لايف» در لس‌آنجلس امضا کرده که راه را براي حضور آن‌ها در اين فهرست در سال جديد نيز هموار مي‌کند.
25) جنيفر لوپز: 38 ميليون دلار. کماکان به اجراهاي پراستقبال خود در سلسله برنامه‌‌هاي دائمي «سين سيتي» ادامه مي‌دهد. همچنين به‌تازگي تهيه‌کننده و داور برنامه‌ي تازه‌اي به نام «دنياي رقص» شده‌است.
***

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی

به گزارش خبرآنلاین، به طور دقیق‌تر، محققان به کمک آمار، نشان دادند که میانگین کمک‌های مالی به یک سازمان خیریه مستقر در ایالات متحده در مقایسه با چهار هفته قبل و بعد از تغییر در هفته کاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. در آریزونا و هاوایی، ایالت‌هایی که محاسبه‌ی ساعات کاری را طبق ساعت تابستانی رعایت نمی‌کنند، کمک‌های مالی بدون تغییر باقی ماندند.

به گفته محققان، بیش از نیمی از افراد، که در بخش‌هایی از کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند، گزارش داده‌اند که در طول هفته به اندازه کافی نمی‌خوابند.

اتی بن سیمون، عصب‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «کمبود خواب، تجربیات اجتماعی ما و نوع جامعه‌ای که در آن زندگی می کنیم را شکل می‌دهد».

بن سایمون و تیمش برای بررسی ارتباط میان کم‌خوابی و مهربانی، ۲۳ جوان بزرگسال را به مدت دو شب به آزمایشگاه آوردند. شرکت کنندگان یک شب خوابیدند و یک شب دیگر بیدار ماندند.

صبح‌ها، شرکت‌کنندگان یک پرسشنامه‌ی استانداردشده با موضوع نوع‌دوستی را تکمیل کردند [که احتمال کمک به غریبه‌ها یا آشنایان را در سناریوهای مختلف ارزیابی می‌کند]. به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان پاسخشان را به سؤالی با محوریت اینکه «آیا صندلی خود را در اتوبوس به یک غریبه یا به یک فرد مسن واگذار می‌کنند؟» در مقیاسی از ۱ تا ۵ (۱ برای کمترین احتمال و ۵ برای بیشترین احتمال) رتبه‌بندی کردند.

تقریباً ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در روزی که کم‌خواب بودند نسبت به زمانی که استراحت کافی داشتند، احتمال کمتری برای کمک به دیگران نشان دادند!

سپس محققان فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان را در یک دستگاه MRI عملکردی مشاهده کردند و فعالیت عصبی هر شرکت‌کننده را در حالت استراحت و کم‌خوابی مقایسه کردند. این آزمایش نشان داد که محرومیت از خواب باعث کاهش فعالیت در شبکه‌ای از مناطق مغز می‌شود که با توانایی همدلی با دیگران مرتبط است.

منبع: sciencenews

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898792

دیگر خبرها

  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟