Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@22:51:24 GMT

بافت شهری ایلام نیازمند تغیرات اساسی است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۸۶۳۴

بافت شهری ایلام نیازمند تغیرات اساسی است

به گزارش برنا- ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با شهردار و شورای اسلامی شهر ایلام با اشاره به اینکه مرکز استان نماد و در معرض دید مسافران ورودی به ایلام است، اظهار داشت: لازم است تلاش کنیم تحول چشمگیری را عمران شهر ایلام به وجود آوریم.
وی در این زمینه اضافه کرد: بافت شهر دارای ایرادات زیاد و نیازمند اصلاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار ایلام ضمن اشاره به اینکه لازم است منابع شهرداری تقویت شود، بیان داشت: تلاش می کنیم مطالبات شهرداری از دستگاههای اجرایی اخذ گردد و از عوارض تصویبی شورای اسلامی شهر که مغایرت با قانون نداشته باشند، حمایت می کنم.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در زمینه واگذاری محوطه کاخ فلاحتی به شهرداری، تاکید کرد: موضوع تا حصول نتیجه و استفاده شهروندان از آن در قالب پارک پیگیری شود.
سلیمانی دشتکی به مسولیت شهرداری در زمینه حفظ بهداشت محیط اشاره و ابراز داشت: پیشنهاد می دهم شهرداری به موضوع خرید یا احداث کشتارگاه جدید ورود نماید.
وی همچنین از کمک به شهرداری ایلام از محل اعتبارات اربعین و بحران خبر داد.
سلیمانی دشتکی در زمینه مشکلات شهر ایلام در زمینه حاشیه نشینی ابراز داشت: شهرداری در این راستا طرح راهگشا ارائه دهد تا مورد حمایت قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی شورای اسلامی شهر شهرداری مسافران مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه حدود هفت درصد از بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است، اظهار داشت: سکونتگاه‌های غیررسمی این استان شامل ۶۴ محله در ۱۴ شهر می‌باشند که با مساحت یک هزار و ۵۲۹ هکتار بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت دارند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی شهری اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص بخشی از اقداماتی که در راستای بازآفرینی شهری این استان طی سال‌های ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ انجام شد، اضافه کرد: پرداخت تخفیف صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است.

وی ادامه داد: تعریف پروژه‌ای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این بازه زمانی بوده است.

قاری قرآن با اشاره به پرداخت بالغ بر چهار هزار و یکصد میلیارد ریال تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده، گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ تعداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد جهت تسهیلات بافت فرسوده به بانک معرفی شدند که از این تعداد، متقاضیان برای افزون بر یک هزار و ۳۰۰ واحد تسهیلات دریافت کرده اند.

وی تهیه طرح‌های توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان به تعداد پنج طرح در شهرهای اصفهان-کاشان- نجف آباد-شهرضا-خمینی شهر، اجرای ۵۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۷۳ میلیارد ریال و تخصیص حدود ۴۰۲ میلیارد ریال اعتبار قیر برای آسفالت با اولویت معابر خاکی بافت‌های ناکارآمد در سطح استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته بیان کرد.

کد خبر 6095282

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری