Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه درکی درست از انالله و انا الیه راجعون در اشعار استاد ده بزرگی موج می زد، اضافه کرد: این مرد بزرگ زنده بود و این یکی از خصائص اشعار آئینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در آئین معنوی پنجمین سوگواره منطقه ای شعر«در سوگ آفتاب»، گفت: شعر در مورد شخصیت های بزرگی چون امام (رضوان الله تعالی علیه) بخشی از شعر آئینی است، چون امام انسانی آئینی، آرمانی، مومن و مسلمانی بزرگ بود؛ بنابراین توصیفش و شعر در رثایش باید خصیصه اشعار آئینی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: شاید یکی از ویژگی هایی که حاکم بر اشعار آئینی بوده، ویژگی زنده بودن است که ناشی از زنده بودن شاعر است.

 

آیت الله ملک حسینی در ادامه، ذهن مخاطبان را به سمت شاعر آئینی احد ده بزرگی که در این نشست حضور داشت برد و یادآور شد: جوانی بودند در شهر شیراز با نام آقای احد ده بزرگی، کسی که اینک برای شما شعر خواند.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: حادثه ای رخ نمی داد مربوط به انقلاب مربوط به آن روزی که شهر به او نیاز داشت، مگر اینکه این مرد با خدا آغاز و به خدا ختم می کرد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه درکی درست از انالله و انا الیه راجعون در اشعار استاد ده بزرگی موج می زد، اضافه کرد: این مرد بزرگ زنده بود و این یکی از خصائص اشعار آئینی است.

 

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه باید این ویژگی را در همه این اشعار حفظ کرد، گفت: اگر یکی از خواهران شعر زیبایی برای مدافعان حرم خواند، دقیقا براساس همین منش و نگرش است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قصه این است که هر روز نوری می درخشد و انسان هایی پاک، در عرصه های هدایت انسان ها نقش آفرینی می کنند؛ باید آنها را گرامی داشت و زبان هنر و شعر زبانی بزرگ برای گرامی داشت انسان های متعالی است.

 

وی ضمن تقدیر از کسانی که می توانند به لحاظ ذوق شعری، شعری بسرایند از دست و پای انسان و از اندام انسان بگویند، ابراز داشت: این افراد می توانند بنویسند، بسازند که نه ببافتند اما تعهدشان به معنویت آنها را در جایگاهی قرار داده که دست به قلم می برند و احساس پاک و مقدس خود را برای رشد و تعالی جامعه بر صفحه می آورند؛ رضوان خدا بر همه کسانی که در طول تاریخ ما را با گذشته دین و آئینمان آشنا کردند و آفرین بر همه شما که به اقتدای از آنها امروز نقش آفرینی می کنید.

 

آیت الله ملک حسینی شاعران حاضر در این شب شعر را مخاطب قرار داد و خاطرنشان کرد: به شما که اهل ذوق هستید توصیه می کنم به استقبال اشعار امام و همچنین به تضمین اشعار امام بروید.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر با این دو مفهوم همه آشنا هستید که الحمدلله و اگر ذوقی دارید که با این دو مفهوم آشنا شوید، نه تنها امام که فکر امام که در اشعار اوست را هم با تضمین ها و استقبال ها حفظ کنید.

 

شایان ذکر است، احد ده بزرگی شاعر بلند آوازه معاصر ایران در سال 1328 در شیراز دیده به جهان گشود.

 

از همان کودکی طبع شاعرانه اش با زندگانی سختی که داشت عجین شده بود، او در یکی از محله‌ های قدیمی ‌شیراز به دنیا آمد، با همان آداب، رسوم و گویش دلنشین شیراز قدیم زندگی کرده و می ‌کند.

 

نخستین بار زمانی لب به شعر و شاعری گشود که هنوز خواندن و نوشتن را کامل نمی‌ دانست.

 

کودکی خردسال در میان دسته ‌های عزاداری در شبی از شب های ماه محرم. دو دسته بزرگ عزاداری بر سر مسئله چشم و هم چشمی ‌عزاداری را به محل نزاع تبدیل کردند و هرکس به گوشه ای گریخت .

 

احد خردسال هم در گوشه ای پناه گرفته بود که چشمش به گهواره شکسته هیئت افتاد که زیر دست و پا افتاده بود. انگار کام او را دوباره به تربت حسینی گشوده باشند در میان اشکی که چهره ی کودکانه اش را خیس کرده بود کامش به نام شیرخواره کربلا گشوده شد و سرود:

گهواره خالی، قنداغه خونین

لایی لایی از سفر برگشته رودم، لایی لایی از سفر برگشته رودم…..

 

چنین شد که کودک دلخسته عاشورایی نغمه سرای بوستان عشق ائمه اطهار(علیهم السلام) شد و نامش در میان نام مرثیه سرایان اهل بیت در عصر حاضر درخشید.

 

او هم اکنون افتخار دبیری بزرگترین تجمع خودجوش و مردمی‌ شاعران اهل بیت (علیهم السلام) را دارد که به نام شب شعر عاشورا در شیراز برگزار و تنور آن را جمعی از محبان خامس آل عبا (علیه السلام) گرم نگاه داشته اند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان نمایشگاه قرآن کریم شب های قدر مجلس مسجد نمایشگاه قرآن امام خمینی ره علی لاریجانی مسجد طراز اسلامی دولت اشعار آئینی مدافعان حرم اشعار آیت الله ملک حسینی شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در پیامی در خصوص ویژگی های شهید مطهری (ره) فرمودند: «اینجانب به اسلام و اولیای عظیم‌ الشأن آن و به ملت اسلام و خصوص ملت مبارز ایران ضایعۀ أسف‌ انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام مرحوم آقای حاج شیخ مرتضی مطهری ـ قدس سره ـ را تسلیت و تبریک عرض می‌ کنم. تسلیت در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزندۀ خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی ها و انحرافات مبارزۀ سرسختانه کرد، تسلیت در شهادت مردی که در اسلام‌شناسی و فنون مختلفۀ اسلام و قرآن کریم کم‌ نظیر بود. من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیتهایی بود که حاصل عمرم محسوب می‌ شد. در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالِم جاودان ثُلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیتهای فداکار که در زندگی و پس از آن با جلوۀ خود نورافشانی کرده و می‌ کنند....» 

صحیفه امام، جلد ۷، صفحات ۱۷۸

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

دیگر خبرها

  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند / جایگاه معلم و ارزش علم آموزی از منظر امام رضا(ع)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها