Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@04:55:33 GMT

تدریس 200 رشته مهارتی در هنرستان ها

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۹۲۰۹

تدریس 200 رشته مهارتی در هنرستان ها

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از وزارت آموزش وپرورش، سید محسن حسینی مقدم با اشاره به سه ساله شدن دوره تحصیلی در هنرستان ها از سال 96-95 اظهار داشت: بر مبنای نیاز سنجی بازار کار، محتواهای آموزشی در هنرستان ها تغییر پیدا کرده بنابراین برخی از رشته ها حذف و تعدادی اضافه شده است.
وی تصریح کرد: رشته هایی که اضافه شده بر اساس در خواست برخی سازمان ها و ارگان ها انجام شده و با هماهنگی آنها بسیاری از تجهیزات مورد نیاز رشته مربوطه توسط سازمان ذی ربط تهیه می شود، مانند رشته حمل و نقل که تجهیزات آن توسط سازمان حمل و نقل جاده ای فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: البته هر واحد هنرستانی مجاز به تدریس هر رشته ای نیست به عنوان مثال رشته تولید برنامه تلویزیونی تنها در هنرستان های وابسته به صدا وسیما قابل ارائه است.
حسینی مقدم ادامه داد: مقدمات افزودن رشته های تحصیلی جدید در هنرستان ها مانند تهیه کتاب های مورد نیاز از سال قبل فراهم شده و در زمینه به کار گیری نیروی انسانی متخصص در رشته های جدید نیز از هنرآموزان رشته های مشابه استفاده خواهیم کرد البته در برخی رشته ها، سازمان مربوطه نیروی متخصص را در اختیار هنرستان قرار می دهد.
وی یادآورشد: در دهه های گذشته هنرستان هایی در کنار کارخانجات تاسیس شده و متناسب با نیاز آن کارخانه نیروی انسانی تخصصی تربیت می کرد، در برهه ای از زمان برخی از هنرستان ها تضعیف و یا تعطیل شدند اما در راستای سیاست های اخیر آموزش و پرورش، این هنرستان ها هنرستان ها نیز تقویت شده است.
مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از تدریس 41 رشته در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و حدود 160رشته در هنرستان‌های کار دانش با عنوان رشته‌های مهارتی خبر داد و عنوان کرد: رشته‌های مکاترونیک، فتوگرافیگ، حمل و نقل، معماری داخلی و تولید برنامه‌های تلویزیونی از جمله رشته‌های جدیدی است که به مجموعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای اضافه شده است.
 
* اعلام نتایج آزمون اعزام فرهنگیان به خارج به تاخیر افتاد
مرکز امور بین الملل و مدارس خارج کشور با بیان اینکه اعلام نتایج آزمون اعزام فرهنگیان به خارج به تاخیر افتاده است، گفت: نتایج بعد از 20 خرداد ماه و از طریق مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.
شرکت کنندگان در آزمون مذکور می توانند، برای کسب اطلاعات بیشتر بعد از تاریخ فوق (20 خردادماه) با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز امور بین الملل به نشانی www.mbm.medu.ir از روند اعلام نتایج آگاه شوند.
به گفته رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور 17 هزار و 307 نفر از فرهنگیان متقاضی اعزام به مدارس خارج از کشور در آزمونی که 21 اردیبهشت ماه سال جاری در 67 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار شد، شرکت کردند.
غلامرضا کریمی افزود: از این تعداد شرکت کننده 13 هزار و 430 نفر مرد و سه هزار و 877 نفر زن هستند و قرار است سه برابر ظرفیت مورد نیاز از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون ( کتبی) به مرحله سنجش و ارزیابی حضوری راه یابند.
وی بیان داشت: در پایان مرحله دوم آزمون از میان این افراد، نیروهای مورد نیاز بر اساس کسب حد نصاب لازم و بالاترین نمرات و امتیاز انتخاب و پس از کسب تاییدیه و صلاحیت‌های لازم حرفه‌ای، تخصصی و ویژگی‌های شخصیتی و دیپلماسی فرهنگی و نیز زبان خارجه به مرور و با توجه به نیاز مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در طول سه سال آینده اعزام خواهند شد.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: پس از 6 سال و برای نخستین بار در دولت تدبیر امید و به پاس حمایت مقام عالی وزارت و در راستای اقدامات موثر و اعتماد بخش این وزارتخانه در بین جامعه فرهنگیان، آزمون اعزام نیروی انسانی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور 21 اردیبهشت ماه برگزار شد.
کریمی ادامه داد: اکنون مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در 58 کشور و 108 مدرسه فعالیت دارند و خدمات آموزشی و تربیتی به بیش از 13 هزار و 87 دانش‌آموز که شامل فرزندان کارگزاران و ماموران نظام در خارج از کشور،‌ ایرانیان مقیم و نیز دانش‌آموزان اتباع سایر کشورها که علاقه مند به تحصیل در نظام آموزشی ایران هستند، ارائه می دهند.
وی یادآورشد: تامین نیروی انسانی متخصص برای این مدارس در حوزه فعالیت های مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است که این مرکز بر اساس نیاز نسبت به برگزاری آزمون و سپس انجام مصاحبه، پایش و انتخاب این افراد از بین فرهنگیان سراسر کشور اقدام کرده و بعد از برپایی دوره های آموزشی و توجیهی، مقدمات اعزام این فرهنگیان مطابق نیاز مدارس خارج از کشور فراهم می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آموزش و پرورش ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند