Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها نفر از کارگران شاغل در کارخانه‌های «گروه ملی صنعتی فولاد ایران» در انتقاد به بی‌توجهی مدیران کارخانه به پرداخت مطالبات خود، راهپیمایی کردند.

به گزارش ایلنا، گروه ملی صنعتی فولاد ایران شامل کارخانه فولادسازی، نورد کوثر، نورد تیرآهن، کارخانه لوله‌سازی و ماشین‌سازی است و حدود ۴ هزار کارگر شاغل دارد که طی چند ماه گذشته دستمزد آنها به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل کارگران این کارخانه‌ها که با ادامه بی‌توجهی مسئولان کارخانه و استانی مواجه شده‌اند؛ به نشانه اعتراض امروز یکشنبه (۱۳ خرداد ماه) محدوده میدان ساعت اهواز را پیاده‌روی کرده و درنهایت مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

اعتراض صنفی کارگران گروه ملی فولاد اهواز از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و هر روز در یک نقطه از شهر تجمع کرده‌اند.

کارگران می‌گویند: بعد از هر اجتماعی، مسئولان استانی وعده پیگیری پرداخت مطالبات معوقه ما را می‌دهند اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و کارگران همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

کارگران معترض در تشریح مشکلات صنفی خود می‌گویند: گروه ملی صنعتی فولاد ایران توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در اهواز احداث شده است. بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده، این واحد صنعتی که در گذشته با نظارت دستگاه قضایی اداره می‌شد، بعد از مدتی به یک بخش خصوص محول شد.

 

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، چون کارفرمای بخش خصوصی توانایی مالی لازم را برای پرداخت دستمزد کارگران را نداشت اخیرا (اردیبهشت ماه سال جاری) مسئولان مالک این واحد بزرگ صنعتی را تغییر داده‌اند.

طبق اظهارات معترضان درحالی این مشکلات ادامه دارد که از یکسو مسئولان استانی مدعی‌اند مالکیت کارخانه به یکی از بانک‌ها داده شده و مالک قبلی هیچ مسئولیتی در کارخانه ندارد و از سوی دیگر کارفرمای سابق مدعی‌ست همچنان مالک گروه ملی فولاد اهواز است و کارگران در این بین سرگردان وصول مطالبات خود هستند.

کارگران در توضیح مطالبات صنفی خود گفتند: تا این لحظه سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکاریم. علاوه بر آن حق بیمه کارگران از بهمن ماه سال ۹۶ پرداخت نشده است. همچنین پرداخت بیمه تکمیلی کارگران از شهریور ماه سال ۹۶ با مشکل روبروست.

کارگران گروه ملی در ادامه مطالبات صنفی خود به قطع سرویس ایاب ذهاب اشاره کردند و گفتند: حدود ۹۰ راننده مینی‌بوس و اتوبوس به دلیل افزایش مطالبات‌شان از سوی کارفرما از دادن سروس به کارگران خودداری می‌کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارگران اهواز فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمدجعفر عظمایی ضمن اعلام این خبر افزود: مجموع تعداد طرح‌های در دست اجرای استان بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ فقره است که از این تعداد یک هزار مورد دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

وی با اشاره به تعداد کاخانه‌های راه اندازی شده در سال قبل، اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۰ کارخانه جدید در استان راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: این تعداد کارخانه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ همت (هزار میلیارد تومان) و اشتغال مستقیم پنج هزار و ۵۰۰ نفر در استان راه‌اندازی شده است که اغلب مربوط به گروه‌های صنعتی لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات فلزی فابریکی است.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی در راه اندازی واحدهای جدید ایجادی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد

 

دیگر خبرها

  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • ۹۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
  • راهنمای جامع خرید ورق سیاه
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • راه اندازی کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت؛ بزودی