Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@16:21:44 GMT

مردم کدام استان ها بیشتر چک می کشند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۰۹۶۹

ساعت 24-در فروردین ماه سال جاری ۹ هزار میلیارد تومان چک برگشت خورد.

 بیش از 6.7 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 466 هزار میلیارد ریال در فروردین 1397، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 33.2 درصد و 46.8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در فروردین 1397 در استان تهران حدود 2.2 میلیون فقره چک به ارزشی حدود 263 هزار میلیارد ریال مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فروردین امسال 50.6 درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به‌ ترتیب با 32.7 درصد، 9.3 درصد و 8.6 درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

همچنین 67 درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (56.3 درصد)، خراسان رضوی (5.6 درصد) و اصفهان (5.1 درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

در فروردین ماه 1397، درکل کشور حدود 5.8 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 376 هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 33.4 درصد و 45.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، درکل کشور 85.8 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و 80.8 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد.

در فروردین ماه 1397، در استان تهران حدود 1.9 میلیون فقره چک بـه ارزشی حدود 215 هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد 85.7 درصد و از نظر ارزش 81.8 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (90.4 درصد) یزد (88.2 درصد) و البرز، سمنان و کرمانشاه هر یک (87.4 درصد) اختصاص یافته و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (76.9 درصد)، کردستان (78.6 درصد) و هرمزگان (80.6 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد گزارش، در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های بوشهر(88.2 درصد)، کرمانشاه (88.1 درصد) و زنجان (85.9 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های آذربایجان غربی (64.4 درصد)، سـمنان (67 درصد) و هرمزگان (68.1 درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران