Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- رسانه های مالزیایی گزارش دادند: نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی که در کانون بحران رسوایی مالی 'صندوق توسعه مالزی واحد' قرار گرفته، با به کار گیری وکلای معروف آمریکایی درصدد است به دفع اتهامات مبنی بر سوء استفاده مالی دراین پرونده بپردازد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استریت تایمز وکلای شرکت حقوقی آمریکایی 'آشکرافت 'Ashcroft متعلق به 'جان اشکرافت' دادستان کل سابق آمریکا وکالت نجیب رزاق را در پرونده 'وان ام دی بی' پذیرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنوز مشخص نیست که نجیب چگونه با این شرکت برای استفاده از خدمات حقوقی مرتبط شده است.
تارنمای وال استریت ژورنال اما سال گذشته گزارش داد که نجیب یک شرکت حقوقی آمریکایی را به منظور مشاوره در پرونده 'وان ام دی بی' به کار گرفته است.
آشکرافت، همان شرکتی است که دولت قطر برای دفع اتهامات همسایگان عربش مانند عربستان و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد دفع اتهامات مبنی بر حمایت از تروریسم استفاده کرد.
تارنمای مالزی اینسایت نیز دراین زمینه گزارش داد که نجیب 'دیوید بویز' وکیل مبرزآمریکایی را نیز استخدام کرده است.
طبق گزارش های رسانه ای درعین حال 'هارپال سینگ گروال' Harpal Singh Grewal یکی از وکلای نجیب رزاق از گروه مشاوران حقوقی وی خارج شده و فرد جدیدی جایگزین وی شده است.
گفته می شود 'مایکل بویز' وکالت دولت آمریکا را در پرونده قضایی علیه مایکروسافت تحت عنوان ' آنتی تراست' برعهده داشت.
مالزی اینسایت دیگر رسانه مالزیایی دراین زمینه نوشت: منابع ناشناس اعلام کردند که نجیب همچنین 'متیو شوارتز' Matthew Schwartz دادستان آمریکا را نیز در تیم حقوقی اش مورد مشورت قرار داده است.
طبق این گزارش گروه مشاوران حقوقی و وکلای آمریکایی قرار است بزودی با نجیب رزاق در کوالالامپور پایتخت مالزی دیدار و گفت وگو داشته باشند.
نهادهای قضایی مالزی یک پرونده حقوقی برای بررسی سرنوشت مبهم 1.7 میلیارد دلار دارایی های صندوق توسعه مالزی واحد تشکیل داده اند.
طبق گزراش رسانه های مالزی، این پرونده در پی شکایت ها در مورد پولشویی بیش از 4.5 میلیارد دلار سرمایه که از طریق این صندوق و همکاری شبکه بانکی و شرکت های شل که در آمریکا و دیگر کشورها مستقر است، تشکیل شده است .
پس از آنکه نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی و رهبر ائتلاف باریسان نشنال قدرت را در چهاردهمین انتخابات سراسری از دست داد، بازرسان کمیسیون ضد فساد مالزی نقش نجیب در رسوایی مالی صندوق توسعه مالزی واحد' وان ام دی بی' را مورد بررسی قرار داده اند.
بازرسان این کمیسیون هفته گذشته در دو نوبت و جلسات طولانی مدت درمورد پروژه 'صندوق توسعه مالزی واحد' از نجیب رزاق بازجویی کردند.
همچنین قرار است 'روسماه منصور' همسر نجیب نیز برای پاسخگویی به سوالات بازرسان ، به کمیسیون احضار شود.
مالزی از سال 2015 شاهد اخباری از بزرگترین رسوایی مالی دولت پیشین (نجیب رزاق) تحت عنوان پروژه «شرکت توسعه مالزی واحد» (1MDB) بوده، اما اکنون با روی کار آمدن دولت جدید ابعاد مختلفی از این رسوایی به ویژه نقش شرکت عربستانی پتروسعودی در آن بررسی شده است.
نجیب در سال 2009 به عنوان نخست وزیر مالزی ششم مالزی، برای طرح‌های عمرانی کشور، «شرکت توسعه مالزی واحد» (1MDB) را بنیان گذاری و خود را رئیس هیئت مدیره آن کرد.
پس از آن «شرکت توسعه مالزی واحد» (1.ام.دی.بی) به همراه شرکت عربستانی «پترو سعودی» (PetroSaudi)، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در برنامه‌های عمرانی مالزی کردند و درحالیکه دولت همواره این طرح را موفق و در راستای توسعه مالزی مطرح می‌کرد، در سال 2015 گزارش‌هایی منتشر شد که پولشویی و فساد مالی را متوجه این سرمایه گذاری‌ها می‌کرد.
رسوایی مالی «1.ام.دی.بی» از آن زمان تاکنون دستکم توسط 6 کشور جهان مورد بررسی و پیگرد قرار دارد و دیوان عدالت آمریکا اتهام 4.5 میلیارد دلار فساد مالی را در این پرونده مطرح کرده است.
وزیر دارایی دولت جدید مالزی نیز بتازگی اعلام کرد: دولت جدید تمام مبلغ 17 میلیارد دلار (50 میلیارد رینگیت ) بدهی های مرتبط با رسوایی مالی صندوق توسعه مالزی واحدوان ام دی بی را که در دوره نخست وزیر پیشین این کشور ایجاد شده ، پرداخت خواهد کرد.
لیم گوان انگ Lim Guan Eng وزیر دارایی مالزی با اعلام اینکه تاکنون 7 میلیارد رینگیت از این بدهی ها پرداخت شده اما 39 میلیارد رینگیت دیگر آن باقی است گفت که کل این بدهی تا سال 2039 به همراه بهره های آن پرداخت خواهد شد.
آساق **1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مالزي وكلاي آمريكايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد در سال جاری، توسعه صادرات و  زیرساخت‌های مالی با جلب مشارکت مردمی است.

بر اساس این گزارش، نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق شب گذشته با حضور فعالان این زیست بوم در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار کرد: جلسه هم فکری و هم اندیشی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در ابتدای سال شکل گرفت تا هم فرصتی برای ترسیم مسیر ستاد در سال جاری باشد و هم نظرات فعالان زیست بوم در خصوص اقدامات ستاد در سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد و راهنمای راه ما در سال جاری باشد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه‌های مختلف زیست بوم صنایع خلاق در این جلسه گفت: بیشتر نکات ناظر به زیرساخت مشارکت‌های مردمی در بحث رشد اقتصادی کشور و به صورت خاص نقش صنایع خلاق در این رشد اقتصادی بود. یکی از مسائل مهم و جدی که می‌تواند زمینه رشد مشارکت مردمی اقتصادی را فراهم کند، بستر صنایع خلاق است.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های ستاد در سال جاری خاطرنشان کرد: دو برنامه قطعی ستاد، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های مالی است که زیرساخت‌های مالی قطعا با مشارکت مردمی می‌تواند توسعه پیدا کند.

با توجه به شعار امسال می‌توان امیدوار بود که بحث مشارکت مردم در تقویت زیرساخت‌های مالی بهتر از گذشته محقق خواهد شد. البته این برنامه‌ها باید در قالب یک فرایند دنبال شود و با خلق یک نقطه و تجربه تثبیت نمی‌شود؛ تلاش ما این است که در نمایشگاه‌های مهم و مرتبط با صنایع خلاق در جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم ارتباط اکوسیستم خلاق با آن کشور را تثبیت کنیم که این فرایند منجر به تجربه صادارتی پایدار شود.

در این نشست در خصوصاصل مشارکت مردمی در لایه حکمرانی، نرم افزار مشارکت مردمی در ذهن تصمیم ساز و تصمیم گیران، استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانه شامل بازیگران بزرگ و بازیگران کوچک، خروجی استارتاپ‌های اصلی خانه‌های خلاق در یک برنامه ۱۰۰ استارتاپی و حمایت واقعی، نگاهی به بازار صنایع خلاق از صادرات و بازار بین المللی، امکان سنجی بازاریابی صادراتی صنایع خلاق در سطح منطقه‌ای و بین المللی و ضرورت بازتولید گفتمان و زبان ارتباط با مردم بحث و تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • صدای پای هوش مصنوعی در دادگاه‌ها/ سایه جعل نرم‌افزاری بر پرونده‌های حقوقی
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است