Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران درحالی آخرین روز‌های دوران آماده سازی اش پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را پشت سر می‌گذارد که به دلایل مختلف برخلاف دوره‌های قبل نتوانست دیدار‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کند.

بهانه‌های واهی در مورد لغو یا برگزار نشدن بازی‌های دوستانه این روز‌ها به اوج خود رسیده تا جایی که سرمربی تیم ملی فوتبال در اظهار نظری عجیب این اتفاق را به تحریم ربط داده و مدعی شده فقط به همین دلیل است که ما بازی دوستانه نداریم!

اما بررسی خبر‌های مربوط به برگزار نشدن بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان نشان می‌دهد مهمترین عامل در راه بازی‌های بزرگ، بحث کمبود بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال وقتی با تیم‌های کوچکتر هم نمی‌توانیم بازی کنیم دیگر ایراد کار در توانایی فدراسیون فوتبال است.

فدراسیون فوتبال با مدیریت مهدی تاج به جای اینکه در این راه به سراغ دیپلماسی ورزشی برود و با استفاده از این امر و همچنین مقداری هزینه بیشتر، تیم‌های صاحب سبک را به برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل شاگردان کارلوس کی روش ترغیب کند، به یک شرکت فرانسوی و دلال ایرانی- کانادایی اش اعتماد می‌کند و این شرکت هم براساس منافع شخصی سراغ تیم‌هایی می‌رود که نام و نشان خاصی در فوتبال جهان ندارند نباید انتظار داشت که خبر بدی از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی شنیده نشود.

پس از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ قرار بود ایران روز ۲۶ اسفند در نخستین بازی تدارکاتی اش به مصاف لیبی برود، اما در فاصله حدود ۲۰ روز تا این بازی اعلام شد دیدار ایران و لیبی به دلیل مشکلات داخلی فدراسیون لیبی مانند کمبود بازیکن، نداشتن سرمربی و همچنین نبودن تاریخ برگزاری این بازی در روز‌های فیفا لغو شده است. در این میان با تلاش‌های بامداد میرزایی تیمی به نام سیرالئون جایگزین لیبی شد که حواشی حضورش در ایران تا مدت‌ها سوژه اصلی رسانه‌های ایرانی و البته بین المللی بود. سیرالئون کشوری بود که لیگ آن چهار سال برگزار نمی‌شد و از طرفی به دلیل اختلاف رؤسای فعلی و سابق فدراسیون فوتبال این کشور تیمی به ایران آمد که بازیکنانش حتی برای خانم ایشا یوهانسن، رئیس قانونی فدراسیون این کشور هم ناشناخته بودند.

دیدار تدارکاتی ایران و سوریه هم که قرار بود ۲۵ اردیبهشت برگزار شود به دلیل اینکه بازیکنان سه تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن درگیر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند لغو شد تا تیم ملی چهار روز بعد به مصاف تیم المپیک ازبکستان با حضور چهار بازیکن اصلی تیم ملی این کشور برود!

دیدار ایران و یونان یکی از مهم‌ترین بازی‌های تدارکاتی شاگردان کی روش پیش از جام جهانی بود. برگزاری این بازی هم از همان ابتدا در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. در روز‌های ابتدایی توافق فدراسیون ایران با طرف یونانی قرار بود این بازی در استانبول ترکیه برگزار شود، اما در ادامه عنوان شد اختلاف‌های سیاسی بین ترکیه و یونان محل بازی را به آتن تغییر داده است، اما در فاصله یک هفته تا برگزاری بازی، میشائیل اسکیبه، سرمربی آبی آسمانی‌ها خبر از لغو این بازی داد تا کارلوس کی روش از دیدار تیمش با یونان به عنوان دردسری بزرگ نام ببرد. دلایلی هم که برای لغو این بازی مطرح شد مانند رد درخواست بدون تماشاگر برگزار شدن بازی از سوی یونان در ورزشگاه شهر سانتی، رد درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای پخش نشدن این دیدار به دلیل نشان داده نشدن تبلیغات حامیان مالی فدراسیون یونان و چند مورد دیگر از دلایل لغو این بازی بود که در نهایت منجر به صدور بیانیه تعلیق فدراسیون یونان از سوی ایران و ادعای پیگیری خسارت از سوی طرفین در فیفا شد.

پس از لغو بازی با یونان، توئیتر فدراسیون فوتبال کوزوو از برگزاری بازی با ایران خبر داد، اما همین توئیتر کمتر از ۲۴ ساعت بعد اعلام کرد این دیدار لغو شده است که دلیل این امر هم رد درخواست بدون تماشاگر برگزار شدن بازی در ورزشگاه فاتح تریم باشاک شهیر از سوی کوزوویی‌ها بود.

باید از علاقه‌مندان به تیم ملی و همچنین اهالی این رشته پرسید زمانی که فدراسیون فوتبال به دلیل سوء مدیریت و در اختیار نداشتن منابع مالی مناسب نمی‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی تدارک ببیند و همین بازی‌های نصفه و نیمه‌ای هم که تدارک دیده است لغو می‌شود این امر چه ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟ آیا این بهانه‌ها با وجود شناخت مخاطبان فوتبال از شرایط موجود، کفایت می‌کند؟

سابقه نشان داده است که کی روش حداقل برای کارنامه مناسب هم که شده از بازی‌های بزرگ سر باز می‌زند و این اتفاقات تلخ را هم اگر به تحریم مرتبط نکنند از پس توجیه افکار عمومی برنخواهند آمد.

شما می‌توانید نظرات خود را در این باره در بخش نظرات کاربران این خبر ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بازتاب لغو دیدار‌های دوستانه تیم ملی فوتبال در رسانه قطری+ عکس ذوالفقارنسب: رابطه‌ای با یونان نداریم که آن را تعلیق کنیم دیدار دوستانه ایران و کوزوو لغو شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال افغانستان با هدایت مجید مرتضایی موفق شد با برتری برابر قرقیزستان در پلی آف جام ملت‌های آسیا، به عنوان آخرین سهمیه آسیا راهی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان شود.

مجید مرتضایی سرمربی تیم فوتسال افغانستان پس از صعود به جام جهانی گفت: این صعود تاریخی اتفاق بسیار خوبی بود و به خاطر خوشحالی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم. عنوان پنجمی آسیا و صعود به جام جهانی فوتسال یکی از بهترین نتایج افغانستان در ورزش‌های تیمی بود.

وی در خصوص ادامه حضورش در تیم افغانستان گفت: قراردادی که من با فدراسیون فوتبال افغانستان دارم تا پایان جام جهانی است و تا آن موقع در خدمت این تیم هستم.

با توجه به اینکه تیم افغانستان توانست با انجام بازی‌های تدارکاتی زیاد، به خوبی برای جام ملت‌ها آماده شود و برخی از این اردوها در شهر مشهد برگزار شد مرتضایی گفت: کشور ایران برای آماده سازی ما کمک‌های بسیار زیادی کرد. ما به مدت ۳ ماه اردوی آماده سازی خود را در شهر مشهد برگزار کردیم. در ۲۲ روز مجموعاً ۱۱ بازی دوستانه انجام دادیم و سپس توانستیم ریکاوری خوبی انجام دهیم. در جام ملت‌های آسیا هم تجربه بازی‌های دوستانه کمک کرد که تا روز آخر امیدوار باشیم و در نهایت هم این افتخار نصیب ما شد که به جام جهانی برویم.

وی در پایان گفت: وقتی بعد از بازی به هتل برگشتیم بچه‌های تیم ملی ایران هم از ما حمایت کردند صعود ما را تبریک گفتند. من هم مطمئنم تیم ملی ایران در دیدار نهایی می‌تواند تایلند را شکست دهد و به عنوان قهرمانی برسد.

کد خبر 6090857

دیگر خبرها

  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است