Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکستان سال‌ها تاکید می‌کرد که از ماموریت نظامی آمریکا برای کشتن «بن‌لادن» در خاک خود اطلاعی نداشته اما رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش این کشور گفت که حتی فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز در این عملیات همکاری داشت. ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پاکستان پس از حمله نیروهای ویژه آمریکایی به خاک این کشور و کشتن «اسامه بن‌لادن» سرکرده گروه تروریستی القاعده در ساختمان محل اقامتش در «ایبت‌آباد» همواره مدعی بود که به بن‌لادن پناه نداده‌ است و حمله آمریکا در سال 2011 به مخفیگاه اسامه بدون آگاهی اسلام‌آباد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ژنرال «اسد درانی» رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان اخیرا در اظهاراتی از تبانی پاکستان و آمریکا در این حمله پرده برداشت.

ژنرال درانی در کتاب «ثبت گفته‌های جاسوسی: راو، آی.اس.آی و توهم صلح» در اظهاراتی که سبب احضار شدن وی به دادگاه پاکستان و ممنوع‌الخروج شدنش نیز شده است درباره همکاری اسلام‌آباد با واشنگتن درباره بن‌لادن گفت: فکر می‌کنم پاکستان در این باره همکاری داشته زیرا بدون همکاری این عملیات می‌توانست بسیار خطرناک باشد.

ژنرال پاکستانی در صفحه 180 این کتاب درباره دلیل انکار این موضوع توسط مقامات کشورش را ترس اسلام‌آباد از افکار عمومی در پاکستان می‌داند زیرا در خاطره جمعی بسیاری از مردم این کشور، سرکرده گروه تروریستی القاعده به عنوان یک قهرمان بوده است.

اما سوال‌ها همچنان پیرامون موضوع پنهان ماندن رهبر القاعده از دید آی‌.اس‌.آی و افشای پناهگاه وی باقی است.

ژنرال درانی درباره حمله نیروهای ویژه آمریکا به مخفی‌گاه اسامه در خاک پاکستان گفت: چطور امکان دارد بالگردهای آمریکایی 150 کیلومتر در حوزه هوایی پاکستان پرواز کنند و ارتش از آن بی‌خبر باشد؟

رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان افزود: در کنار پاداش مالی که آمریکا در صورت همکاری پاکستان در این عملیات در نظر گرفته بود قطعا بحث خروج آمریکا از افغانستان نیز مطرح بوده است و طرفین آمریکایی و پاکستانی در این باره به توافق رسیده بودند.

«ای.اس.دولت» رئیس سابق سازمان اطلاعات هند نیز در این کتاب افشا کرد که فرمانده ارتش پاکستان چند روز پیش از عملیات نیروهای ویژه آمریکایی بر مخفی‌گاه اسامه با فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان که مسئول اجرای عملیات بوده در یکی از پایگاه‌های نظامی نامعلومی دیدار کرده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، عملیات وعده صادق دلیلی بود تا پیمان نصیری قهرمان و مدال‌آور دومیدانی پارالمپیک نشان طلای خود را به سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیم کند.

سردار امیرعلی حاجی زاده در دیداری که به بهانه اهدای مدال قهرمانی پیمان نصیری تدارک دیده شد بود، صحبت‌های جدیدی از عملیات وعده صادق بیان کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این عملیات، تنها بخشی از یک نیرو بود، ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای این تنبیه به کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: برای همین ۲۰ درصد، صف آرایی خیلی عجیب و غریبی شد به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها که گفته بودن دخالت نمی‌کنیم، دخالت کردند و در کنار رژیم صهیونسیتی ایستادند.

سردار حاجی زاده بیان کرد: بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به کمک رژیم صهیونیستی آمدند و آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما، رزم ناوهای خودشان را هم آوردند و آن شب ۲۰ درصد توان یک نیرو در مقابل تمام این‌ها قرار گرفت ولی با این حال این پیروزی بزرگ به برکت خون شهدا، تدبیر رهبر انقلاب و دعا و اراده مردم حاصل شد.

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • بازخوانی یک جنایت
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ