Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور  در رابطه با روند ثبت نام کارت هوشمند ملی گفت: برنامه ریزی‌های سازمان ثبت احوال کشور بر این اساس بود که آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان آذرماه باشد، ولی به خواست دولت این مهلت حداکثر تا پایان سال جاری تمدید شد چرا که تعدادی هنوز نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند و کارت‌های قدیمی پس از این بازه زمانی بی اعتبار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیف الله ابوترابی افزود: با توجه به اینکه بحث کاربردی کردن کارت‌های هوشمند ملی در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور قرار گرفته است، تفاهم نامه‌ای میان سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد  مبنی بر اینکه برای نقل و انتقالات اموال و املاک باید از کارت هوشمند ملی استفاده شود به امضا رسیده و در این زمینه افراد ملزم هستند ابتدا نسبت به تعویض کارت ملی اقدام کنند.



وی ادامه داد: کارت هوشمند ملی یک ضرورت رسمی و انکار ناپذیر است و برای کلیه کار‌های اجرایی باید از آن استفاده شود بنابراین افراد از همین حالا فرصت دارند نسبت به تکمیل مراحل ثبت نامی خود برای صدور این کارت اقدام کنند چراکه این مهلت زمانی به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.



ابوترابی بیان داشت: هزینه ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی به نسبت سال گذشته هیچ تغییری نداشته و مدت زمانی که برای صدور نیاز است همانند گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ روز است.وی خاطرنشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که به طور تقریبی تاکنون ۴۰ میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند و ۴۳ میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام را طی نموده اند.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کارت هوشمند ملی سازمان ثبت احوال کشور گوناگون ثبت نام جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرایه تاکسی در رشت گران شد

علیرضا زارع، مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: نرخ کرایه تاکسی سال جدید در مسیر‌های مختلف در خطوط پرترافیک و کم ترافیک به طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: این افزایش نرخ علاوه بر تاکسی‌ها، آژانس‌ها، تاکسی‌های بی سیم، خودرو‌های ویژه فرودگاه، ترمینال و مینی‌بوس‌های فعال تحت نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت تصریح کرد: رانندگان نباید بیشتر از نرخ تعیین شده، از مسافران کرایه دریافت کنند؛ در صورت دریافت گزارش تخلف در این خصوص، ظرف ۴۸ ساعت رسیدگی خواهد شد.

زارع از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف در دریافت کرایه را از طریق شماره تلفن‌های ۳۳۸۵۴۳۵۱ و ۳۳۸۵۴۳۵۲ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

بر اساس آمار نزدیک به ۶ هزار تاکسی در رشت موجود است که حدود ۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه از آنها دارای عمر بالا و فرسوده اما در سطح شهر فعال هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان افغان را شروع می‌کند
  • مزین شدن نام بیش از ۳۲ هزار نفر به نام کریم اهل بیت (ع)
  • تمدید مهلت ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • ۱۸۰۰ کارت بین توانخواهان بهزیستی اسنان بوشهر توزیع شد