Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد توسلی، دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک، در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک که ظهر امروز 13 خردادماه در فرمانداری اراک برگزار شد، به ارائه گزارشی پیرامون اعتبارات سال 97 پرداخت و بیان کرد: بودجه عمرانی سال 97 با دیدگاه واقعی نمودن اعتبارات در مقابل تحقق درآمدهای دولت کاهش پیدا کرده است و این کاهش در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نمود پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اعتبارات که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک است، نسبت به رقم سال گذشته 28 درصد کاهش پیدا کرده است. البته علت این کاهش در شهرستان نبود اعتبارات مناطق محروم است.
دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک افزود: اعتبارات مناطق محروم، 100 درصد تخصیص یافته است و معمولا به صورت نقدی اعمال می‌شود و چون این سهم در شهرستان وجود ندارد، میزان کاهش از متوسط استان بیشتر شده است.
توسلی اظهار کرد: اعتبارات شهرستان اراک با در نظر گرفتن عوامل متعدد و پروژه‌ها توزیع شده است، مهم‌ترین مساله بحث اسناد خزانه است، تخصیص اعتبارات براساس اسناد خزانه صورت می‌گیرد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید توجه کنند آن دسته از پروژه‌هایی بررسی شده است که قابلیت جذب اسناد خزانه را داراست.
وی تاکید کرد: گذاشتن اعتبار مصوب بدون اینکه قابلیت جذب اسناد خزانه را دارا نباشد به ضرر شهرستان است.
دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک با اشاره به موضوع اعتبارات ملی گفت: در جلسه گذشته شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گزارشی از اعتبارات ملی ارائه شد. بیش از 85 درصد اعتبارات عمرانی استان به صورت ملی است که از پتانسیل و ظرفیت مناسب برخوردار است.
توسلی بیان کرد: در حال حاضر امکان پیگیری تخصیص اعتبارات سال 96 وجود دارد و معمولا تا پایان فرصت هزینه دستگاه‌های مرکزی ملی اعتباراتی را حتی به صورت تخصیص نقدی به دستگاه‌های اجرایی استانی ابلاغ می‌کنند که لازم است پیگیری و دنبال شود.
وی گفت: بنا نداریم در این کمیته اعتباراتی که سهم ملی است را با کاهش اعتبارات جبران کنیم، از طرفی با انجام این کار وظایف شهرستان را نمی‌توان انجام داد. لازم است که دستگاه‌ها ازتخصیص اعتبارات پروژه‌های ملی که ماهیت ملی دارند و امکان پیگیری از طریق ملی است در پروژه شهرستان خودداری کنند.
دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک افزود: رعایت دستورالعمل اجرای بودجه که ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه است الزامی است، هرپروژه‌ای را از هر منبعی نمی‌توان تامین اعتبار کرد و مجبور هستیم محدودیت‌هایی را در این قسمت لحاظ کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی دولت در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان گفت: تجارت خارجی ایران در فروردین سال جاری ١٠.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.


علی بهادری جهرمی با بیان اینکه حال منابع ارزی ما خوب است تصریح کرد: ما مشکلات ارزی و دیگر معضلات جاری را می‌دانیم، اما مجبوریم در شرایط تحریم، تعادل ارزی را برقرار کنیم.


سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نظارت بر نوسانات نرخ ارز به صورت جدی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه دولت هدایت منابع ارزی به سوی موارد مهم و اولویت هاست.


وی درباره نظارت بر نظام بانکی گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری بزرگ را منحل کردیم بدون اینکه هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی رخ دهد.


بهادری جهرمی تصریح کرد: درصدد هستیم که منابع بانکی را به سمت اقدامات مولد مانند تولید و مسکن سوق دهیم و از سوی دیگر در بخش‌های تکلیفی مانند فرزندآوری نیز از آن بهره‌مند شویم.


وی گفت: نرخ سود بانکی نرخ سابق است از طرف دیگر نرخ تورم تولید کننده که در ابتدای دولت ١٠٣ درصد بود الان به ٢٣ درصد رسیده است.


سخنگوی دولت با بیان اینکه در دهه ٩٠ بسیاری فرصت‌ها از دست رفت، گفت: این موضوع تنها به مباحث اقتصادی محدود نبوده است و در دیگر موارد مانند فرهنگی و اجتماعی نیز کاستی داشتیم.


بهادری جهرمی همچنین در مورد توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: این موضوع پارسال در قانون بودجه نبود، اما امسال سعی کردیم برای آن ردیف بودجه تعریف کنیم.

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد