Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان شرقی غیرت دینی و ملی خود را در راهپیمایی روز قدس به نمایش می‌گذارند. ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، برخی از ویژگی‌های برجسته امام راحل را برشمرد و اظهار داشت: خدامحوری، سعه صدر، استقامت، ایستادگی و آرامش مطلق از ویژگی‌های برتر امام خمینی (ره) بود که باید الگوی رفتاری و اخلاقی همه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه "توکل" امام راحل را ویژگی بسیار برجسته‌ای دانست و گفت: بر پایه همان توکل، ایشان با وجود 16 سال دوری و تبعید، جرقه هدایت انقلاب را از 15 خرداد 42 زدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های امام، نظم در امور و وقت شناسی بود گفت: ساعات شبانه روزی امام تقسیم بندی و برنامه ریزی شده بود که این امور باید الگوی همه به ویژه جوانان باشد.

امام جمعه تبریز خوش خلقی امام را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: خوش رفتاری و لطافت کلام امام حتی کودکان را هم جذب کرده بود، زهد و ساده زیستی امام هم الگویی بزرگ برای همه ماست چراکه امام در زندگی همواره ساده زیست و ساده پوشید و حتی پس از پیروزی انقلاب و در اوج احساسات مردم از تجملات دوری  کرده و سادگی را حفظ کرد.

آل‌هاشم شجاعت امام را بسیار برجسته دانست و خاطرنشان کرد: ترس در امام وجود نداشت و این خصوصیات، ایمان به هدف و راه خدا این انقلاب را به پیروزی رساند. مشکلات امروز به دلیل دوری از خصوصیات امام خمینی است و باید با همان رفتار و ایمان و روحیه کشور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه امام راحل بعد از پیروزی انقلاب، در عرصه بین‌الملل هم اثرگذاری بالایی داشت افزود: نامه به گورباچف، دعوت مسلمانان به اتحاد و مبارزه راهبردی با رژیم اشغالگر قدس از جمله مهمترین رویکردهای خمینی کبیر در جامعه بین المللی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را راهبرد هوشمندانه امام خمینی (ره) در مبارزه با رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: مردم کل دنیا در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. 

امام جمعه تبریز افزود: جمعه هم مردم کشور و به ویژه آذربایجان شرقی با درک صحیح از موقعیت حاضر که دشمنان علیه ایران برنامه ریزی کرده اند، حضور با شکوهی داشته و غیرت دینی و ملی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما معتقد بودند که با وجود امام نمی‌توان این نظام را براندازی کرد چراکه از پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و امیدشان ارتحال امام بود ابراز داشت: دشمنان می‌خواستند توطئه‌های براندازی را پس از ارتحال امام عملیاتی کنند که مجلس خبرگان در کمتر از 24 ساعت با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام، دشمنان را بهت زده کرد.

‌آل‌هاشم خاطرنشان کرد: بعد از سال 68 دشمن تصور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران 29 سال با همان صلابت امام و روش امام رهبری شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه سیاستمداران دنیا به مدیریت و هدشمندی رهبری پی برده‌اند افزود: مقام معظم رهبری چندین جنگ را علیه ایران با مدیریتشان دور کردند که جنگ کویت و 11 سپتامبر هنوز فراموش نشده که رهبری اجازه درگیری ایران با جنگ را ندادند.

وی با بیان اینکه امروز همه ما باید روشنگری کنیم که داشتن ادعای خط امامی با خط مقام معظم رهبری تفاوتی ندارد گفت: مگر می‌شود خط امامی بود و با رهبری همراه نبود؟

امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه امام را به ما عنایت کند اضافه کرد: باید مسئولین نظام هم عملیاتی کردن وصیتنامه امام را با جدیت پیگیری کنند.

انتهای پیام /ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می‌یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه‌ها و سر در اتاق طلبه‌ها کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواهد وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداوند متعال، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست
آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله‌های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 6092047

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است