Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، رزونامه سعودی الشرق الاوسط مدعی شد که دیوید سترفیلد، دستیار مایک پومپئو، در دیدار با مقامات روسیه، اردن و ترکیه گفته است در صورتی که ایران از جنوب سوریه خارج شود، آمریکا هم از پایگاهی که در مرز عراق و سوریه تاسیس کرده، خارج می‌شود.   سترفیلد در این دیدار چندین گزینه را مطرح کرده است که یکی از آن‌ها بیرون راندن تمام نیرو‌های سوری و شبه نظامیان از مرز اردن و سوریه و استقرار پلیس نظامی روسیه در این منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان یک سازوکار نظارتی روسی- آمریکایی هم طراحی می‌شود.   روز گذشته ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، اظهارات اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه را دروغ خواند و گفت: تنها مستشاران ایرانی در هماهنگی با دمشق در این کشور حاضر شدند، برخلاف نیرو‌های آمریکایی، ترکیه‌ای و فرانسوی.   معلم گفت: سوریه با کمک ایران علیه تروریسم مبارزه می‌کند و گفت: پیش از آن که از مستشاران ایرانی بخواهند سوریه را ترک کنند، تمام نیرو‌های خارجی از جمله ایالات متحده، باید از این کشور خارج شوند.   طی روز‌های گذشته گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر این که روسیه و اسرائیل در مورد عقب نشینی نیرو‌های ایرانی و متحدانش از جنوب سوریه به توافق رسیده اند، اما روز گذشته یک مقام اسرائیلی این گزارش‌ها را تکذیب کرد و گفت: «در گفتگو‌های هفته جاری میان نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، همچنین با مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده، نتانیاهو تاکید کرد که ایران باید از کل سوریه خارج شود».   او همچنین گفت: اسرائیل به ادامه عملیات هایش علیه استحکامات ایران در تمام خاک سوریه ادامه خواهد داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران آمریکا اسرائیل سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی

اتفاق مهمی در آمریکا در حال وقوع است. دانشجویانِ برترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهان در آمریکا علیه اسرائیل قیام کردند. بالغ بر ۷۹ دانشگاه در آمریکا در این اعترضات شرکت کردند. 

دولت آمریکا نیز سیاست مشت آهنین را انتخاب کرده است. الجزیره روز ۱۰ اردیبهشت گزارش داد که بیش از ۱۶۰۰ دانشجو در سراسر آمریکا دستگیر شد‌ه است. اما این مشت آهنین در دانشگاه UCLA به گونه دیگری رقم خورد.

اعتراضات علیه اسرائیل در دانشگاه «کالیفرنیا در لس آنجلس» (UCLA) با یورش یک گروه لباس شخصی از طرفداران اسرائیل مواجه شد.

مهاجمان، پرچم اسرائیل را حمل می‌کردند و به سلاح سرد و اقلامی نظیر اسپری فلفل، چوب و سنگ مسلح بودند. نیرو‌های پلیس نیز نظارت می‌کردند. اما نکته ماجرا اینجاست؛ بخشی از مهاجمین، «فارسی زبان» و از «ایرانیان مقیم کالیفرنیا» بودند.

«سیاوش اردلان» کارمند شبکه BBC فارسی در ایکس خود نوشت: «فرق اعتراضات دانشجوئی دیشب در کالیفرنیا با دو هفته اخیر در امریکا این بود که اینبار به جای پلیس، این دانشجویان طرفدار اسرائیل بودند که به تحصن دانشجویان حامی فلسطینیان هجوم بردند و با اون‌ها درگیر شدند. در این ویدئو صدای فحش‌های فارسی از جمع گروه حامیان اسرائیل شنیده میشه.»

«تریتا پارسی» بنیانگذار نایاک و نزدیک به حزب حاکم در آمریکا در صفحه ایکس خود پیرامون وقایع دانشگاه کالیفرنیا نوشت: اینجا تعدادی از حامیان اسرائیلی هستند که به تظاهرکنندگان ضد جنگ در UCLA به صورت خشونت‌بار حمله کردند. می‌توانید بشنوید که برخی از آنها به فارسی فحاشی می‌کنند. آنها ممکن است از اعضای جامعه بسیار جنگ طلب یهودیان ایرانی‌تبار لس آنجلس باشند.»

روان شناسی فارسی زبانان معارض جمهوری اسلامی در خارج چندان آسان نیست. چرا مهاجران ایرانی باید به تجمع دانشجویان آمریکا حمله کنند؟ سوال را به نحو دیگری می‌توان طرح کرد: اساساً ربط اعتراض دانشجویان آمریکایی به ضد انقلاب چه بود که به عنوان مهاجر و مهاجر زاده در آمریکا به آمریکایی‌ها حمله‌ور شدند؟ 

این رفتار به همین نقطه ختم نمی‌شود. معارضین جمهوری اسلامی در خارج از ایران، درون خود نیز چند تکه هستند و هر طیف علیه دیگری اقدام می‌کند. 

شبکه سلطنت طلب منوتو با شبکه صهیونیستی اینترنشنال درگیر است. هر دو شبکه علیه BBC فارسی موضع‌گیری می‌کنند. 

ائتلاف شش نفره موسوم به مهسا که خود را سرکردگان انقلاب ادعایی ۱۴۰۱ معرفی می‌کردند نیز ۴۳ روز بیشتر دوام نیاورد و فروپاشید. ر. پهلوی، ح. اسماعیلیون، م. علینژاد، ن. بنیادی، ش. عبادی و ع. مهتدی (تجزیه طلب) اسامی این شش نفر بودند. 

اکنون سمپات‌های افراد مذکور به هتاکانه‌ترین شکل ممکن در حال اقدام علیه دیگری است. به نظر می‌رسد که رفتار ضد انقلاب را نباید در چارچوب منطق تحلیل کرد. طایفه‌ای که منطقی برای ارائه ندارد جز فحاشی و چماق!

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها