Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، موضع گیری های وزیر کشور جدید ایتالیا در خصوص موضوع آوارگان و تاکید بر اخراج هزاران نفر از آنها از این کشور، جنجال برانگیز شده است. 

موضع گیری های اخیر "متئو سالوینی" وزیر کشور جدید ایتالیا موجب به وجود آمدن بحث و جدل های سیاسی در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما، در هر حال، درک موضع حزب "اتحادیه شمال" به رهبری سالوینی و نیز موضع دولت در این خصوص، لازم و ضروری است.
در همین زمینه، "روبرتو مارونی" وزیر کشور پیشین ایتالیا که او نیز از جمله هم حزبی های سالوینی است، گفت: نباید جنجال به پا کرد. مهاجرت، یک موضوع پیچیده است و بازگرداندن آنها به کشورهای مبداء خود، کار ساده ای نیست. انجام چنین کاری با آوارگان تونسی کار ساده ای است. اما با آوارگان لیبیایی کار سختی است. وزیر کشور پیشین ایتالیا ادامه داد، بنابراین، توصیه می کنم، قبل از گفتن اینکه صد هزار آواره را به خانه های خود بازگردانیم، با احتیاط خیلی بیشتری به کار خود ادامه دهید.
علاوه بر مارونی، "مارکو مینیتی" وزیر کشور پیشین ایتالیا از حزب "مردم سالاری" (حزب مخالف سرسخت سالوینی) نیز، گفت: به طور یقین، در مدیترانه ما نمی توانیم به کشوری مانند مجارستان تبدیل شویم. اما آیا این سخت گیری های سالوینی راه به جایی خواهد برد؟ موج ورود آوارگان (به ایتالیا) را نمی توان از میان برد. بلکه فقط می توان آن را اداره کرد. مانند آنچه تاکنون انجام داده ایم. ما در یازدهمین ماه پیاپی کاهش ورود موجی از آوارگان به ایتالیا هستیم. اکنون، در مقایسه با شروع ماه ژوییه سال 2017 میلادی، صد و بیست و دو هزار نفر از تعداد ورود آوارگان به ایتالیا کاسته شده است. بدون برقراری هرگونه شبکه ای از روابط بین الملل، هیچ آواره ای را نمی توان از ایتالیا بیرون انداخت. در برابر کشوری که آوارگان را از سرزمین خود بیرون می کند، یک کشور پذیرنده آنها باید وجود داشته باشد. چنین شبکه ای از روابط (میان کشورها) وجود دارد. بهتر است به جای بدتر کردن شرایط، آن را بهبود بخشید. با توجه به همکاری های لیبی و نهادهای بشردوستانه سازمان ملل متحد که قبل از این در لیبی وجود نداشتند، اما اکنون مشغول به فعالیت هستند، تعداد بیست و پنج هزار نفر از آوارگان دواطلبانه از کشور (ایتالیا) خارج و به کشورهای مبداء خود بازگردانده شدند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايتاليا مهاجرت محدوديت آوارگان پناهجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • پشیمانم!
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی