Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@16:56:46 GMT

پیگیری پروژه‌ها و اخذ اعتبارات ملی یک امر ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۳۵۷۷

پیگیری پروژه‌ها و اخذ اعتبارات ملی یک امر ضروری است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت ظهر امروز 13 خردادماه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سهم مناسبی از کل اعتبارات استان برای شهرستان اراک متناسب با جمعیت و وسعت آن اختصاص پیدا نکرده است. متاسفانه این سهم هرساله کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تلاش زیادی در مجلس انجام شده است که از مجموع اعتبارات بودجه عمومی دولت سهم استان‌ها افزایش پیدا کند و به 30 درصد افزایش پیدا کرد اما با توجه به کاهش 70 درصدی که در بخش تملک و دارایی مواجه بودیم علی‌رغم اینکه سهم کلی از بودجه عمومی افزایش داشت در عمل با کاهش در همه شهرستان‌ها روبرو بوده‌ایم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به مشکلات شهر اراک در بحث آب شرب روستایی لازم است که سهم و الزام قانونی در این قسمت رعایت شود و کمبودی در این بخش نداشته باشیم.
کریمی گفت: هفته گذشته در مجلس امکان بحثی برای افزایش زمانی هزینه کرد اعتبارات عمرانی که از 31 تیرماه به پایان شهریور افزایش پیدا کرد مصوب شد، با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از منابع در قالب اعتبارات عمرانی از محل اوراق است و مشکلاتی که دستگاه‌ها برای جذب این اوراق و برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکار و هزینه‌کرد برخوردار هستند.
وی افزود: در سال 97 یکی از راهکارها برای کاهش مشکل هزینه‌کرد اوراق، تجمیع پروژه‌های ریز و انجام آن در قالب یک قرارداد و مناقصه است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت بیان کرد: در ارتباط با نبود سهم شهرستان اراک از اعتبارات نفت و گاز و بحث محرومیت‌زدایی جای بسی تامل دارد و این مورد را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
کریمی افزود: با توجه به اعتبار محدود شهرستان اراک که در قالب اعتبارات استانی دریافت می‌کند، پروژه هایی از محل ملی تامین اعتبار شدند، پیگیری این پروژه‌ها و اخذ اعتبارات از دستگاه‌های ملی یک امر ضروری است و ظرفیت مدیران کل و مدیران شهرستانی می‌طلبد که در این زمینه تلاش کنند.
وی گفت: بسیاری از ادارات در شهرستان وجود ندارد، مدیران کل بر این عقیده هستند که مسائل شهرستان را دنبال می‌کنند اما واقعیت این است که نوعی اجحاف به مردم شهرستان اراک است و نیاز است که یک اداره مستقل این مسایل را دنبال کند تا خدمات دولتی در خدمت مردم قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت بیان کرد: تعدادی از شهرداری‌ها در سطح شهرستان‌ها وجود دارند که به لحاظ امکانات بسیار ضعیف هستند و بخشی از جمعیت شهرستان را در قالب خود پوشش می‌دهند که باید شهرداری‌ها تقویت شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی