Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@22:36:08 GMT

سرمای بهاره 8 هزار میلیارد تومان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۴۲۵۲

سرمای بهاره 8 هزار میلیارد تومان خسارت زد

به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خسارت سرمازدگی بهاره باغات اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای پایانی اسفند و سرمای دیررس بهار در فروردین، برخی از درختان دچار گرمازدگی و برخی درختان باغات سردسیری نیز دچار سرمازدگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته 22 میلیون و 450 هزار تن محصولات باغی و گلخانه‌ای در کشور تولید شد، افزود: با توجه به پدیده سرمازدگی و گرمازدگی اخیر پیش‌بینی می‌شود که تولید محصولات باغی و گلخانه‌ای امسال به بیش از 21 میلیون تن برسد که با این وجود کاهش چندانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نخواهیم داشت.

طهماسبی با تأکید بر اینکه از کل باغات سرمازده در کشور تنها 20 تا 30 درصد دارای پوشش بیمه هستند، بیان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از برآورد نهایی تولید و بررسی در کارگروه ها، غرامت کشاورزان را پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی بیمه محصولات کشاورزی، بیمه حمایتی و پوشش ریسک است که 70 درصد سهم آن توسط دولت و مابقی بهره‌بردار پرداخت می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی برآورد اولیه خسارت باغات را بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین حجم خسارت به باغات پسته  و پسته کاران استان کرمان وارد شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از باغات گردو دچار آسیب شدند، اظهار کرد: با توجه به آنکه گردوهای ایران زود برگ ده هستند؛ بنابراین بیشترین آسیب از حیث سرمای دیررس بهاره می بینند که علاج آن تنها استفاده از ارقام اصلاح شده دیر برگ ده در دنیاست چرا این ارقام سرمای دیررس بهاره را رد می‌کنند.

طهماسبی از ایجاد باغات مادری برای اصلاح ارقام دیر برگ ده چندلر در تویسرکان خبر داد و گفت: براین اساس از کارشناسان مجرب ترکیه برای آموزش کشاورزان و بهره برداران دعوت کرده ایم  چرا که در شرایط کنونی درختان گردو تویسرکان با قدمت 40 تا 50 سال برای پیوند ارقام دیر برگ ده قطع شده است.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به این سوال که معاونت امور باغبانی برای باغاتی که در سرمازدگی اخیر دارای پوشش بیمه نیستند چه تمهیداتی به کار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به آنکه بخش زیادی از باغات تحت پوشش بیمه نیستند، فرآیندی تحت عنوان سازمان مدیریت بحران تعریف شده که از طرف استانداران در حال پیگیری است تا پس از دریافت منابع لازم از سازمان برنامه و بودجه، وام های ارزان قیمتی در اختیار این کشاورزان قرار دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون وزارت جهاد کشاورزی پوشش محصولات کشاورزی دولت جهاد کشاورزی استان کرمان ایران ترکیه مدیریت بحران تومان میلیارد پارس خسارت بهاره سرمای پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سال زراعی از مهر هر سال تا پایان شهریور سال آینده است که از ابتدای سال زراعی جاری، متوسط بارش استان ۱۰۱.۵ میلی متر بوده است.

او افزود: متوسط بارش‌ها در مدت مشابه پارسال ۹۴.۷ میلی متر بوده که امسال تا این لحظه حدود ۱۰ درصد افزایش بارندگی نسبت به کوتاه مدت داشته ایم، اما هنوز به نسبت بارش‌ها در بلند مدت ۱۴ درصد کاهش بارندگی داریم و باید به ۱۱۷.۶ میلی متر برسیم.

عباس زاده بیان کرد: بیشترین بارش‌ها مربوط به حاجی آباد زیرکوه با ۶۷.۲ میلی متر بود که پیش بینی‌های هواشناسی و دو مرحله هشدار سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و سیلاب از قبل اطلاع رسانی شده بود.

بیشتر بخوانید

خسارت سیل به بخش‌های مختلف در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها آماده باش اعلام شده و امکانات بسیج شده بود که در سیلاب‌های اخیر بیشترین و اولین خسارت به راه‌های مواصلاتی استان وارد شد و برخی از پل‌ها را آب برد و یا مسیر‌های تردد مسدود شد.

او عنوان کرد: هم اکنون همه راه‌ها باز شده، اما باید به مسئله ایمنی راه‌ها توجه کنیم، زیرا ترمیم راه زمانبر است که همکاری خوبی بین دستگاه‌ها در این مورد انجام شده و جدای از آن خسارت‌های جدی و سنگینی به واحد‌های مسکونی و محل نگهداری دام‌ها وارد شده که بنیاد مسکن در حال ارزیابی و جمع آوری خسارت‌های وارده است.

عباس زاده تصریح کرد: ارزیابی تمام شهرستان‌های آسیب دیده از سیل در حال انجام است و جبران خسارت‌ها بخشی از طریق جبران خسارت و بخشی اعطای وام انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: البته توصیه ما این است که افراد واحد‌های کارگاهی، کشاورزی، مسکونی و تولیدی خود را بیمه کنند تا در زمان حادثه برای جبران خسارت‌ها راحت‌تر باشند، زیرا به طور مثال در سیلاب اخیر یک اداره بیمه نزدیک به ۲هزار  بیمه گذار در شهر حاجی آباد داشت که در همان روز‌های سیلاب برآورد خسارت کردند و قرار شد که امروز یعنی شنبه، مبلغ خسارت به حساب افرادی که بیمه بودند واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور