Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@22:13:33 GMT

سطح زیرکشت گندم در یزد 16هزار هکتار کاهش‌ یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۵۳۱۸

سطح زیرکشت گندم در یزد 16هزار هکتار کاهش‌ یافت

محمدعلی حاتمی زاده عصر یکشنبه به ایرنا افزود: کار برداشت محصول گندم از 11هزار و 200 هکتار گندمزارهای استان آغاز شده است .
وی با بیان اینکه امسال گندم تولیدی به علت مبارزه خوب کشاورزان با آفت سن گندم از کیفیتی خوبی برخوردار است، پیش بینی می شود که با احتساب برداشت سه هزار و 500 کیلوگرم گندم در هر هکتار در مجموع بیش از 39 هزارتن محصول گندم برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاتمی زاده با بیان اینکه بیشتر مزارع گندم استان در شهرستان های خاتم ، ابرکوه و بهاباد قرار دارد اظهار کرد: برداشت محصول گندم با استفاده از 40 دستگاه کمباین و 280 دستگاه دروگر انجام خواهد شد.
این مسئول قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی 97 - 96 را از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال اعلام کرد.
حاتمی زاده با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان انجام شد، عنوان کرد: تاکنون 9 مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی در نظر گرفته شد و در صورت نیاز تعداد مراکز خرید افزایش خواهد یافت .
وی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید اعلام شده طرف قرارداد با شرکت غله بفروشند .
وی بیان کرد: با توجه به استمرار خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی این سازمان در نظر دارد در یک برنامه پنج ساله سطح محصول زراعی را 12 هزار و 211 هکتار کاهش دهد و به جای آن زیره، کنیوا، گلرنگ، کنجد، سیر، سورگم و دیگر محصولات کم آبخواه کاشته شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در اجرای این برنامه میزان مصرف آب بخش زراعت از 225 میلیون مترمکعب به 130 میلیون متر مکعب خواهد رسید و در مجموع 32 درصد سطح محصولات زراعی کاهش خواهد یافت.
این مسئول ، توسعه اجرای آبیاری نوین ،کشت نشایی ، اصلاح الگوی کشت ، خاک ورزی حفاظتی ، انتقال کشت های بهاره و تابستانی به فصل پاییز ، حذف محصول جالیزی و سبزی و صیفی را اهم فعالیت های واحد زراعت استان برای استفاده بهینه از آب مجازی ذکر کرد.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 158هزار هکتار است که به دلیل کمبود آب 118هزار هکتار آن کشت می شود.
7540/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 خشکسالی سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی یزد گندم تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان اظهار کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی