Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@12:17:41 GMT

محسن غرویان :واعظان به مردم خوراک معنوی دهند نه سیاسی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۵۵۱۳

خرداد:محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه به تریبون‌داران در شب‌های قدر توصیه کرد در شب‌های ماه رمضان به مردم خوراک معنوی دهند نه سیاسی.
به گزارش خرداد به نقل از اعتمادآنلاین،غرویان بیان داشت: «در شرایط فعلی مردم بیشتر به خوراک معنوی احتیاج دارند تا سیاسی. بحث‌های سیاسی در روزنامه‌ها و محافل مختلف آنقدر مطرح شده که مردم اشباع شده‌اند و حتی در مردم دل‌زدگی هم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
غرویان اضافه کرد: «مردم در ماه رمضان، به خصوص در شب‌های قدر می‌خواهند استراحت فکری داشته باشند به این معنا که ذهنشان آرام باشد تا بتوانند عبادت کنند؛ بنابراین سخنرانان و وعاظ در شب‌های قدر باید صرفاً به مسائل اخلاقی و معنوی بپردازند و مستقیماً وارد مباحث سیاسی نشوند. البته برخی از مباحث اخلاقی لوازم سیاسی به دنبال دارد ولی گوینده نباید به‌صورت مستقیم وارد طرح آنها شود. سخنران باید مسائل معنوی-اخلاقی را بگوید مردم خودشان آن را با مصادیق تطبیق می‌دهند.»
 
غرویان با بیان اینکه «مسائل سیاسی همیشه محل اختلاف‌نظر است» گفت: «وقتی سخنران مسائل سیاسی را به‌صورت مصداقی بیان می‌کند حتماً عده‌ای موافق و عده‌‌ای مخالف آن نظر خواهند بود. بنابراین آنهایی که مخالفند لذت استماع سخنرانی معنوی-اخلاقی را احساس نمی‌کنند.»
این استاد حوزه یادآور شد: «مواردی بوده که برخی پیش من آمدند و از اینکه مباحث سیاسی در سخنرانی‌های مذهبی مطرح می‌‌شود گلایه کردند. مثلاً به من گفتند ما پای درس اخلاق استادی رفتیم، نیمه اولش خیلی خوب بود چون مسائل اخلاقی را بیان می‌کرد اما از نیمه دوم وارد مباحث سیاسی که شد از مجلس بیرون آمدیم.»
غرویان با بیان این مثال گفت: «این‌ها نشان می‌دهد که طرح مباحث سیاسی در سخنرانی‌های مذهبی نوعی دل‌زدگی در مردم ایجاد می‌کند. این مساله در شب‌های احیا پررنگ‌تر است. مردم به مراسم احیا می‌آیند که مسائل اخلاقی و معنوی بشنوند. بنابراین وقتی می‌بینند گوینده وارد مسائل سیاسی می‌شود دل‌زده می‌شود و حتی ممکن است اثر مسائل معنوی هم از بین برود.» برچسب ها: محسن غرویان ، شب‌های قدر ، شب‌های ماه رمضان

منبع: خرداد

کلیدواژه: محسن غرویان شب های قدر شب های ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!

آفتاب‌‌نیوز :

محسن کیایی با انتشار یک عکس در اینستاگرام تولد بهرام رادان را تبریک گفت.

کیایی نوشت: بهرام جون٬ برادر٬ رفیق تولدت مبارکمون!

محسن کیایی (زاده ۶ شهریور ۱۳۶۰ - تهران) بازیگر و نویسنده اهل ایران است. وی برادر مصطفی کیایی کارگردان سینما است. از کار‌های او می‌توان به دینامیت، لونه زنبور، بی گناه، مطرب، هتل و هم گناه اشاره کرد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است