Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه امام خمینی از نظر علم و عمل،درک عمیق معرفتی وتقوای علمی و عملی از بزرگ ترین شخصیت های جهان اسلام بود، گفت: اراده پولادین ایشان در ایمان و اتکایش به حق تعالی ریشه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، خلیل صالحی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران پیش از ظهر امروز (13 خرداد) در جمع خبرنگاران در خصوص فرا رسیدن 14 خرداد و سالروز ارتحال ملکوتی معمار انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) مصداق تام و تمام آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود و اراده پولادین ایشان که ریشه در ایمان و اتکایشان به خداوند متعال داشت، اجازه نمی داد حتی سخت ترین حوادث نیز خللی در انگیزه و عزمشان در رسیدن به اهداف و آرمان هایش ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به خصوصیات و صفات بارز حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) اشاره و  اظهار کرد: امام خمینی(رحمت الله علیه) از نظر علم و عمل، درک عمیق معرفتی و نیز تقوای علمی و عملی از بزرگ ترین شخصیت های جهان اسلام بعد از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین(علیهم السلام) به شمار می آید.

 

صالحی به خصوصیت جاذبه و دافعه معمار کبیر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (رحمت الله علیه) ضمن آنکه در مقابل افراد مستضعف و انسان های محروم، فروتن بودند در برابر ستمگران و افراد خیانتکار، هیچ گونه تساهل و تسامحی نداشتند و همواره در قول و عمل معتقد به این کلام حضرت علی (علیه السلام) بودند که «دشمن ستمکار و یاور ستمدیده باشید».

 

وی بیان کرد: حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در کِسوت عالمی مجاهد، به اسلام به عنوان مکتبی نجات بخش می نگریست و تردیدی در پیروزی انقلاب اسلامی نداشت.

 

صالحی با اشاره به عظمت و قداست انقلاب اسلامی، ابراز کرد: راه امام (رحمت الله علیه) در مبارزه با طاغوت، برخاسته از متن آموزه های ائمه معصومین (علیهم السلام) بود و تبعیت تام ایشان از عاشورای حسینی در رهبری انقلاب اسلامی از ویژگی های شاخص این نهضت عاشورایی به شمار می رود.

   

وی با بیان اینکه حضرت امام(رحمت الله علیه) بر قلوب اغلب ایرانیان و حتی غیر ایرانیان نیز حکومت می کرد، افزود: به عنوان مثال مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) امام خمینی(رحمت الله علیه) را « دانشمندی پارسا و خردمند و حکیمی سیاست مدار و مؤمنی نواندیش و نام آور بزرگ دوران معاصر» معرفی می کند که سایر چهره های برجسته و رجال بزرگ یک قرن اخیر جهان در مقابل شخصیت و عظمت ایشان، تک بعدی و کم جاذبه به نظر می آیند. 

 

صالحی با اشاره به 14خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، گفت: این واقعه جانکاه برای امت اسلام اگر چه جانگداز بود، لیکن ادامه رهبری انقلاب از سوی خلف صالح و جانشین شایسته ایشان، دل های جمارانی را منور و به آینده متعالی انقلاب اسلامی امیدوار ساخت.

 

وی گفت: حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) با بهره گیری از میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب و آموزه های اولیای الهی، انقلاب اسلامی را به بهترین نحو به سوی اهداف و آرمان های متعالی آن هدایت می کند به گونه ای که کلیه مستضعفین جهان  به مسیر روشن انقلاب اسلامی ایران دل بسته اند.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان امام خمینی ره مجلس شب های قدر نمایشگاه قرآن کریم دیدار شاعران با مقام معظم رهبری کانون های مساجد نمایشگاه قرآن علی لاریجانی رییس جمهور حق تعالی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است. او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند، ایشان در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با ایشان رضایت می‌دهند، و بعد از گذشت یک سال به عقد ایشان در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند، و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند. ایشان در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند، و همسر گرامیشان را همراهی می‌کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نگاهی به خانواده شهید سید مصطفی خمینی اولین مصاحبه با همسر سید مصطفی خمینی/ مدرن و امروزی بود و سر حجاب بر من سخت نمی‌گرفت

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟