Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@18:41:47 GMT

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۶۷۹۰۳

کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند و فرماندار ماهشهر قول داد مشکل کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی امروز مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

حدود ۳۰ کارگر اخراج شده این شرکت همراه با خانواده‌های خود مقابل محل کار سابق خود تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارگران اخراجی این شرکت اظهار کرد: شرکت کالای پتروشیمی از سال ۹۲ خصوصی شد و از همان موقع تمامی پاداش و مزایای کارگران قطع و حقوق آنها نیز به حداقل ممکن کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا نیز به بهانه عدم سوددهی شرکت نسبت به اخراج تدریجی کارگران اقدام کرده و هر از چندگاهی تعدادی از نیروهای این شرکت اخراج می‌شوند، به طوری که تعداد کارگران شرکت کالای پتروشیمی از ۴۰۰ نفر به ۱۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

یکی دیگر از کارگران اخراجی این شرکت نیز گفت: عدم سوددهی شرکت بهانه‌ای بیش نیست، چراکه شرکت کالای پتروشیمی یکی از شرکت‌های سودده است، اما مشخص نیست چرا تصمیم دارند نسبت به جمع‌آوری دفاتر بندر ماهشهر و عسلویه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اخراج خود را از مراجع متعددی از جمله اداره کار پیگیری کردیم، اما نتیجه‌ای به دست نیامد، به همین دلیل امروز مقابل شرکت دست به تجمع زدیم و هفته آینده نیز برنامه تجمع مقابل فرمانداری بندر ماهشهر را در دستور کار خود داریم.

یکی دیگر از این کارگران اخراجی اظهار کرد: ما خواستار پاسخگویی مدیرعامل یا یکی از مدیران ارشد این شرکت هستیم، اما متأسفانه کسی پاسخگوی ما نیست و به ناچار این تجمعات را تا حصول نتیجه لازم ادامه خواهیم داد.

*احضار مدیران شرکت کالای پتروشیمی به دادگاه

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در این ارتباط گفت: مشکل کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است.

محسن بیرانوند اظهار کرد: بارها از مدیران ارشد این شرکت دعوت کردیم که برای ارائه توضیحات حاضر شوند اما از این اقدام خودداری کردند.

وی افزود: مدیران این شرکت توسط شورای تأمین نیز برای ارائه توضیحات لازم دعوت شدند که باز هم از حضور خودداری کردند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: به ناچار موضوع را از طریق دادگستری پیگیری کردیم و مدیران این شرکت به دستگاه قضایی احضار شده‌اند.

بیرانوند گفت: مدیران شرکت کالای پتروشیمی یکشنبه هفته آینده باید در دادگاه حاضر و توضیحات لازم را ارائه کنند، امیدواریم مشکل کارگران این شرکت هرچه سریع‌تر برطرف شود و در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا

به دنبال اعتراض گسترده در مقابل دانشگاه کلمبیا در ایالت کانکتیکات، جمع بزرگی از معترضان حامی فلسطین مقابل دانشگاه ییل در نیویورک تظاهرات کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعتراضات شکل گرفته طی یک روز گذشته کلاس‌های حضور در دانشگاه کلمبیا را لغو کرده و منجر به دستگیری ده‌ها نفر از معترضان طرفدار فلسطین در دانشگاه ییل شده است.

جمع زیادی از معترضان در حمایت از مردم فلسطین مقابل دانشگاه یِیل در ایالت کانکتیکات یک تظاهرات بزرگ انجام دادند و با برپا کردن چادر دست به تحسن زدند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، پلیس آمریکا با یورش به میان جمع معترضان دانشگاه ییل تا کنون دست کم 40 معترض را دستگیر کرده است. درحالیکه چند روز پیش پلیس بیش از 108 نفر را در جریان اعتراض‌ها در دانشگاه کلمبیا دستگیر کرده بود.

 

.

 

گفته می‌شود که از ورود دانشجویان یهودی به این دانشگاه در شرایط فعلی ممانعت می‌شود.

تظاهرات در محوطه دانشگاه ییل، کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های سراسر آمریکا در واکنش به تشدید اقدام‌های وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه آغاز شد.

راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس