Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@00:43:36 GMT

عربستان از خط هدايت قرآن فاصله گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۰۳۸۳

عربستان از خط هدايت قرآن فاصله گرفته است

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امروز عربستان سعودي از خط اصلي هدايت قرآن فاصله گرفته و «اشداء علي المؤمنين» شده است.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد سعيدي در مراسم احياي شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: ما بايد خط اصلي هدايت و سعادت را از قرآن و آموزه هاي قرآني دريافت کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درادامه افزود: درروزهاي گذشته دررسانه ها شاهد بوديم که عربستان سعودي براي صهيونيست هاي اشغالگر و جنايتکار دعا کرده و از فلسطيني هاي مظلوم و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بدگويي کرده است، اين به دليل انحراف و فاصله گرفتن از خط هدايت قرآن است.
امام جمعه موقت قم درادامه با بيان اينکه شب قدر، قلب ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان کرد: براي درک بهتر شب قدر بايد قلب خودمان را آماده و پاکسازي کنيم، زيرا وقتي قلب انسان آماده باشد آماده نزول برکات است.
وي با بيان اينکه همه رفتار و گفتار ما متأثر از وضع روحي و دروني ماست، پس قلب ها را بايد براي اين شب سرنوشت ساز آماده کنيم، اظهار داشت: دل را بايد از هر چيزي که مانع توجه و تمرکز است، خالي کنيم تا آنچنان که مورد رضايت پروردگار الهي است در مراسم شب قدر شرکت کنيم.
سعيدي با اشاره به اهميت و جايگاه تولي و تبري در مکتب تشيع آنگونه که خداوند متعال پسنديده است، تصريح کرد: ما در شب نوزدهم قاتلان اميرالمؤمنين حضرت علي(ع) را لعن مي کنيم، اما بايد بدانيم که قاتلان يک جريان هستند که زمينه شهادت مظلومانه ايشان را فراهم آوردند.
توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شب هاي قدر ماه مبارک رمضان با ضربت خوردن و شهادت حضرت علي(ع) همراه شده است تا شيعيان آنگونه که شايسته است، قلب و جان خود را با محبت ايشان گره بزنند و در درگاه الهي حاضر شوند.
وي با بيان اينکه براي آنکه دعاهاي ما دراين شب عظيم مورد قبول خداوند متعال قرار بگيرد، بايد با قلب راضي و شاکر و مشتاق به درگاه الهي برويم، گفت: براي رسيدن به اين مقام، توسل به حضرت علي بن موسي الرضا(ع) بسيار مؤثر خواهد بود.
سعيدي با بيان اينکه مؤمنان جز به قدرت لايزال الهي به هيچ چيز ديگري توکل نمي کنند، اظهار داشت: حسن ظن به خدا از ديگر ويژگي هايي است که اگر قلب انسان از آن برخوردار باشد، خداوند متعال به آن نظر مي کند، زيرا پروردگار نااميدي را بزرگترين گناه و معصيت مي داند.
وي در پايان با بيان اينکه وقتي در شب قدر به درگاه الهي مي رويم، بايد به گنهکاري خود معترف باشيم،خاطرنشان کرد:وجود ما سراسر گناه و آلودگي است و بزگترين سرمايه ما محبت اميرالمؤمنين حضرت علي(ع) است و بايد از خدا بخواهيم که گناهان و معصيت هاي ما را ببخشد.
8146/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

سیاره عطارد یازدهم اردیبهشت در دورترین فاصله از خورشید قرار می‌گیرد، اما این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گردش ۸۸ روزه سیاره عطارد به دور خورشید باعث می‌شود سه‌شنبه -یازدهم اردیبهشت‌ماه- به دورترین نقطه از خورشید در فاصله ۰.۴۷ واحد نجومی برسد؛ سیاره عطارد برخلاف بیشتر سیارات که دقیقاً مدارهای دایره‌ای به دور خورشید را دنبال می‌کنند و فاصله آن‌ها از خورشید تنها چند درصد تغییر می‌کند، دارای مدار بیضی شکل است.

فاصله سیاره عطارد از خورشید بین ۰.۳۰۷ واحد نجومی در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به خورشید) و ۰.۴۶۷ واحد نجومی در اوج (دورترین فاصله از خورشید) متغیر است، این تغییر بیش از ۵۰ درصد به این معنا است که سطح آن در زمان حضیض نسبت به زمان اوج، دو برابر بیشتر انرژی از خورشید دریافت می‌کند.

قرار گرفتن سیاره عطارد در اوج خورشیدی از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و زمان غروب نیز بیش از سه درجه بالاتر از افق نخواهد بود.

کد خبر 749256

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • پائو کوبارسی در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • یک ماه و شش بازی حیاتی در انتظار پرسپولیس
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی