Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخصیت امام خمینی (ره) برای انسان‌های اندیشمند اسوه‌ای نمونه است گفت: در تاریخ تشیع شخصیتی مانند امام راحل(ره) با این تاثیرگذاری وجود نداشته است. ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی شامگاه یکشنبه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع مردم در مسجد امام حسین(ع) با اشاره به شب قدر اظهار داشت: قدر در لغت دو معنا دارد و یکی از لغات شب قدر عظمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لیلة القدر به معنای شب عظیم و بزرگ است افزود: لیلة القدر به معنای اندازه گرفتن است یعنی شبی که اندازه همه چیز مشخص می شود و روایات نیز این معنا را تایید می کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روایات لیلة القدر شبی است که مقدر می شود بیان کرد: هرگز اینگونه نیست که تقدیر انسان قابل تغییر نباشد بلکه در این شب می توان با دعا و توسل برای ما چیزهای خوبی مقدر شود.

عبادی در شب قدر همه اعمال انسان مشخص می شود تصریح کرد: امام رضا(ع) می فرمایند در شب قدر آنچه که در طول سال مقدر می شود تقدیر و اندازه گیری می شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام یک شخصیت فردی داشته و انسان ممتاز و نابغه ای بود چراکه اصولی را که امام فرمودند و نوشته شد اگر بسیاری از طلبه های فاضل بخواهند بخوانند مطالب امام را نمی فهمند و درک نمی کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در فقه، اصول و فلسفه فیلسوف بزرگی بود یادآور شد: همچنین امام (ره) در عرفان، عرفان نظری و عرفان عملی انسان بزرگی بود.

عبادی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در تقوا، تزکیه و نفس نیز در اوج بود اظهار داشت: امام جایگاه بالایی داشت و اگر شخصیت سیاسی و اجتماعی امام امروز نبود مطمئن باشید اگر از دنیا می رفت امروز قبر ایشان زیارتگاهی بود.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ تشیع شخصیتی مانند امام راحل با این تاثیرگذاری یا نداشتیم و یا اگر داشتیم خیلی کم بود افزود: کارهایی که امام(ره) انجام دادند مختلف بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام(ره) استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت را آورد گفت: بنابراین امروز استقلال ما فوق العاده است.

عبادی بیان کرد: در مذاکرات با برخی از کشورهای اروپایی یکی از کشورها که به شدت وابسته به آمریکا بود گفت مانند استقلال ایران از جهت سیاسی، امنیتی و نظامی کشوری پیدا نمی شود.

وی با بیان اینکه استقلال ایران بسیار خوب است تصریح کرد: در بحث استقلال، عدم استقلال، زخم کهنه ملت ایران در چند قرن اخیر بوده است و استقلالی که ما امروز از استکبارگران و استعمارگران داریم گاهی ممکن است آثار آن را متوجه نشویم و فقط آثار تورم، تحریم و مشکلاتی که غربی ها برای ما درست می کنند را درک می کنیم اما نعمت هایی در راستای استقلال نصیب ما شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی تصور می شود قبل از انقلاب استقلال نداشتیم اما همه چیز خوب بود درصورتی که اینگونه نیست و در آن زمان استعمارگران چه حرمتی برای کشوری که استقلال نداشت داشتند؟ چقدر ما را تحقیر کردند.

عبادی با بیان اینکه در آن زمان استعمارگران حکومت می کردند و هرچه می گفتند باید همان می شد اظهار داشت: در جنگ جهانی اول نیمی از ملت ایران از گرسنگی مردند چون ارباب ها تصمیم می گرفتند.

وی با بیان اینکه امام(ره) استقلال و اسلامیت را آورد خاطرنشان کرد: در این راستا امروز بخشی از این استقلال بر عهده مسئولان است که باید کامل اجرا کنند و بخشی بر عهده مردم است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درست است تاکنون به همه آرمان های انقلاب دست نیافتیم اما خیلی جلو رفته ایم گفت: علت اینکه ما را در هسته ای تحریم کردند این است که آنان نمی خواهند ملت ایران پیشرفت کند و بر روی پای خود بایستد و قدرتش از همه جهات بالا برود.

عبادی یادآور شد: همچنین تحلیل خانم کلینتن در کتاب خاطراتش این است که انرژی هسته ای سر ریز تمام علوم است و اگر ایران به آن دست یابد، غنی سازی کند و صدها علم دیگر در کنارش به دست آورد قدرت ایران از جهت تکنولوژی، فناوری و علم بسیار بالا می رود بنابراین ما نباید بگذاریم ایران اینگونه شود.

وی خاطرنشان کرد: آنان دوست دارند مردم ایران مانند مردم عربستان در خدمت تمام عیار استکبار باشند و هرچه پول نفت به دست می آورند بگیرند و بگویند هرچه می خواهید از ما بخرید اما خو اجازه ساخت نداری.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار 400 میلیارد دلار از عربستان گرفت اما به زودی به عربستان نیز ضربه خواهد زد افزود: شاید با 50 میلیارد دلار می توانست بهترین کارخانه های موشک سازی و اسلحه سازی و تجهیزات سازی را در عربستان تاسیس کند اما این کار را نمی کند و می گوید خودت نباید بسازی و باید به هرچه ما بگوییم عمل کنید.

عبادی در پایان با بیان اینکه غیر از راه امام و رهبری راهی وجود ندارد درست است سختی دارد اما نتیجه نیز می دهد بیان کرد: چراکه مابقی راه ها چاه است.

انتهای پیام/

R41348/P1361/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • آیا می شناسیدش؟
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن