Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور محمدی‌مهر، جناح راست استقلال قدرتمندتر و البته با یک علامت سوال بزرگ مواجه خواهد شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فرشاد محمدی‌مهر را می‌توان یکی از بهترین خریدهای استقلال دانست. بازیکنی که فصل گذشته عملکردی فوق‌العاده در جناح راست پارس جنوبی به نمایش گذاشت. استقلال به عنوان تیمی که همیشه جناح راست، بزرگترین نقطه قوتش بوده خریدهای خوبی در این جناح داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف اتفاقی که در این سال‌ها در جناح سمت چپ این تیم افتاده است. فرشاد محمدی‌مهر هم یکی از آن خریدهای خوب است که این نقطه قوت آبی را قدرتمندتر از سال‌های گذشته خواهد کرد. با این حال حضور این بازیکن در تیمی که خسرو حیدری و وریا غفوری را در اختیار دارد این سوال را به وجود می‌آورد که حضور او به چه معنی خواهد بود.
کمی بعید است که بگوییم یکی از بهترین بازیکنان پارس جم برای نیمکت‌نشینی به استقلال آمده است. نگاهی به بازی‌های او در فصل گذشته هم نشان می‌دهد که پست تخصصی او دفاع راست است. پستی که بعد از خط خوردن وریا غفوری از تیم ملی و مصاحبه‌های کی‌روش به یکی از پست‌های جنجالی استقلال تبدیل شد. حضور محمدی‌مهر می‌‌تواند نشان دهد که شفر احتمالا قصد دارد وریا را در هافبک راست بازی دهد، تصمیمی که در سال گذشته هم به انجام آن اصرار داشت و شماره ۲۱ هم در آن عملکرد موفقی داشت.
سال گذشته بعد از تغییر پست وریا، استقلال یک هافبک راست بسیار آماده و سرحال داشت اما این تغییر باعث می‌شد که این تیم در فاز دفاعی ضعیف‌تر شود و حالا این خرید دغدغه شفر برای این انتقال جادویی را هم برطرف خواهد کرد. تنها نگرانی که در این میان باقی می‌ماند این است که واکنش وریا به این تغییر پست چه خواهد بود؟
با توجه به اتفاقات تیم ملی و این که کی‌روش در تیم ملی می‌ماند یا نه و در پیش بودن جام ملت‌های آسیا شاید همین خرید ساده داستان‌های پیچیده‌ای را در جمع آبی‌پوشان پایتخت رقم بزند. این که وریا حاضر می‌شود در این پست برای استقلال بازی کند یا نه بزرگترین سوالی است که بعد از خرید جدید استقلال باید جواب آن معلوم شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال فرشاد محمدی مهر وریا غفوری تیم ملی استقلال تیم ملی خسرو حیدری فرشاد محمدی مهر وریا غفوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران

فرارو- آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور در سال گذشته مشخص می‌کند عمده مدل‌های موجود در بازار از مبدا امارات متحده عربی روانه بازار شده است. آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور از سهم ۲۰ برابری امارات در سال گذشته نسبت به کشور چین حکایت دارد و در فهرست پنج مبدا اصلی برای واردات لپ‌تاپ به کشور اسم آلمان، استرالیا و ترکیه نیز به‌چشم می‌خورد. بااینکه ارزش دلاری حجم محموله‌های وارداتی لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته، تفاوت محسوسی با سال ۱۴۰۱ ندارد اما به‌خاطر تفاوت نرخ ارز شاهد افزایش هزینه مورد نیاز برای خرید لپ‌تاپ بودیم.

افزایش هزینه خرید لپ‌تاپ در سال ۱۴۰۲

خرید لپ‌تاپ در کشور ظرف ۱۲ ماه سال گذشته حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از ۱۴۰۱ برای کل خریداران هزینه داشته است.

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور که اخیرا توسط گمرک در دسترس عموم مردم قرار گرفته، نشان می‌دهد ارزش دلاری حجم واردات لپ‌تاپ در سال گذشته تفاوت محسوسی با سال ۱۴۰۱ ندارد، اما به‌خاطر تغییر نرخ ارز در ماه‌های سال قبل شاهد افزایش هزینه مورد نیاز برای خرید لپ‌تاپ بودیم. با اینکه ارزش دلاری حجم واردات لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته فقط ۱۳ میلیون دلار نسبت به ۱۴۰۱ ارتقا پیدا کرده، اما به‌خاطر تغییر نرخ ارز در کشورمان همین میزان رشد، معادل افزایش ۸.۵ همتی برای خرید لپ‌تاپ در کشور بوده است.

آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور در سال ۱۴۰۱ از رقم تقریبا ۲۴۸ میلیون دلاری حکایت دارد و این عدد در سال گذشته با رشد ناچیز پنج‌درصدی پرده‌برداری می‌کند.

قیمت پرفروش‌ترین لپ‌تاپ بازار

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته که توسط گمرک منتشر شده، به‌شکلی است که نمی‌توانیم از آن برای پی‌بردن از تعداد دقیق لپ‌تاپ ‌های وارداتی به کشور استفاده کنیم، اما با رصد بازار متوجه می‌شویم عمده گزینه‌های پرفروش در کشور قیمتی نزدیک ۲۷ میلیون تومان دارند.

قیمت لپ‌تاپ ۲۷ میلیونی با احتساب متوسط نرخ سال گذشته ارز، چیزی معادل ۵۵۰ دلار به‌دست می‌آید. محدوده‌ای که نشان‌دهنده لپ‌تاپ ‌های اصطلاحا اقتصادی است و نشان می‌دهد، ایرانی‌ها موقع خرید لپ‌تاپ بیشتر از هر چیز دیگری نگران لحظه کارت کشیدن هستند. حالا اگر همین اعداد را به‌عنوان پیش‌فرض درنظر بگیریم، آنوقت به تعداد تقریبی ۶۰۰ هزار دلار لپ‌تاپ وارداتی در سال ۱۴۰۲ می‌رسیم.

لپ‌تاپ ‌های وارداتی از کجا روانه بازار می‌شوند؟

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور مشخص می‌کند عمده مدل‌هایی که در مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی موجود هستند، از مبدا امارات راهی بازار می‌شوند. ارزش دلاری لپ‌تاپ ‌های وارداتی از مبدا امارات متحده عربی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴۷ میلیون دلار بوده که نسبت به ارزش دلاری لپ‌تاپ ‌های وارداتی از چین تقریبا ۲۰ برابر است.

لپ‌تاپ ‌های وارداتی از چین ارزشی نزدیک ۱۲ میلیون دلار داشته و از این حیث سومین کشوری که بیشترین لپ‌تاپ ‌های واردتی از آن به کشور رسیده، ترکیه معرفی شده است. طوریکه حجم ۸۶۳ هزار میلیاردی واردات لپ‌تاپ از این کشور، آن را در جایگاه سوم قرار داده است. ۱۸۳ هزار دلار بابت خرید لپ‌تاپ از استرالیا شده و آلمان با وارد کردن حجمی معادل تقریبا شش هزار دلار در رتبه پنجم قرار دارد.

نقاط ورودی از کجا به بازار تزریق می‌شوند؟

فرودگاه امام خمینی تهران مهمترین نقطه وارداتی کشور در حوزه لپ‌تاپ درسال گذشته بوده است. تقریبا ۱۹۵ میلیون دلار از حجم وارداتی لپ‌تاپ در سال گذشته از طریق فرودگاه امام خمینی انجام شده و رتبه بعدی با واردات نزدیک ۴۰ میلیون دلار به منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البزر تعلق دارد.

واردات لپ‌تاپ به کشور در سال ۱۴۰۲ از مسیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی شامل ارزشی معادل سه میلیون دلار بوده و این عدد در مناطق ویژه اقتصادی بوشهر و سیرجان به‌ترتیب ۳۲۶ هزار و ۶۷ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

دیگر خبرها

  • گل دوم پرسپولیس به صنعت‌ نفت + فیلم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • سیروس دین محمدی: بیخیال ما پیشکسوتان؛ حواشی یک ذره جمع شود، استقلال قهرمان است! / فیلم
  • استوری حمایتی مهرداد محمدی برای آرش رضاوند؛ داداشم + عکس
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می‌رود
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
  • بخت و اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
  • اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • گل حساس تقدیم به سرمربی آزرده‌دل (عکس)