Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجاان شرقی به نقل از رئابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، در ادامه «توک» امام راحل را ویژگی بسیار برجسته‌ای دانست و گفت: بر پایه همان توکل، ایشان با وجود ۱۶ سال دوری و تبعید، جرقه هدایت انقلاب را از ۱۵ خرداد ۴۲ زدند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های امام، نظم در امور و وقت شناسی بود گفت: ساعات شبانه روزی امام تقسیم بندی و برنامه ریزی شده بود که این امور باید الگوی همه به ویژه جوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام آل هاشم خوش خلقی امام را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: خوش رفتاری و لطافت کلام امام حتی کودکان را هم جذب کرده بود، زهد و ساده زیستی امام هم الگویی بزرگ برای همه ماست چراکه امام در زندگی همواره ساده زیست و ساده پوشید و حتی پس از پیروزی انقلاب و در اوج احساسات مردم از تجملات دوری  کرده و سادگی را حفظ کرد.

امام جمعه تبریز شجاعت امام را بسیار برجسته دانست و خاطرنشان کرد: ترس در امام وجود نداشت و این خصوصیات، ایمان به هدف و راه خدا این انقلاب را به پیروزی رساند. مشکلات امروز به دلیل دوری از خصوصیات امام خمینی است و باید با همان رفتار و ایمان و روحیه کشور را اداره کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امام راحل بعد از پیروزی انقلاب، در عرصه بین الملل هم اثرگذاری بالایی داشت افزود: نامه به گورباچف، دعوت مسلمانان به اتحاد و مبارزه راهبردی با رژیم اشغالگر قدس از جمله مهم ترین رویکردهای خمینی کبیر در جامعه بین المللی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را راهبرد هوشمندانه امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: مردم کل دنیا در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. 

حجت الاسلام آل هاشم افزود: هفته آینده هم مردم کشور و به ویژه آذربایجان شرقی با درک صحیح از موقعیت حاضر که دشمنان علیه ایران برنامه ریزی کرده اند، حضور با شکوهی داشته و غیرت دینی و ملی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما معتقد بودند که با وجود امام نمی‌توان این نظام را براندازی کرد چراکه از پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و امیدشان ارتحال امام بود ابراز داشت: دشمنان می‌خواستند توطئه‌های براندازی را پس از ارتحال امام عملیاتی کنند که مجلس خبرگان در کمتر از ۲۴ ساعت با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام، دشمنان را بهت زده کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: بعد از سال ۶۸ دشمن تصور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران ۲۹ سال با همان صلابت امام و روش امام رهبری شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه سیاستمداران دنیا به مدیریت و هدشمندی رهبری پی برده‌اند افزود: مقام معظم رهبری چندین جنگ را علیه ایران با مدیریتشان دور کردند که جنگ کویت و ۱۱ سپتامبر هنوز فراموش نشده که رهبری اجازه درگیری ایران با جنگ را ندادند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امروز همه ما باید روشنگری کنیم که داشتن ادعای خط امامی با خط مقام معظم رهبری تفاوتی ندارد گفت: مگر می‌شود خط امامی بود و با رهبری همراه نبود؟

امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه امام را به ما عنایت کند اضافه کرد: باید مسئولان نظام هم عملیاتی کردن وصیتنامه امام را با جدیت پیگیری کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام خردمندانه سپاه به جهانیان نشان داد که وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی بعد از ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در گردهمایی مردمی و تشکل‌های دینی تیران در محل امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: حکومت ظلم بر اساس آیات و روایات پایان پذیر بوده و چنین حاکمانی سرانجام بدی خواهند داشت.

وی افزود: تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه دولت‌های مزدور جهان و کشتار مردم بی گناه توسط آنان روزی به پایان رسیده و سرانجام با بدترین حالت امکان شکست را تجربه می‌کنند که در موضوع اسرائیل این اتفاق مشهود است.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه شکست طوفان‌الاقصی و وعده صادق حقیقت را روشن کرد، تصریح کرد: دشمن در این دو اتفاق شکست‌های سختی را تجربه و دنیا چهره واقعی آنان را شناخت.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به حمله موشکی سپاه به اسرائیل، خاطرنشان کرد: در این جریان وعده صادق ایران برای نابودی ظلم و ستم به اثبات رسید.

وی ادامه داد: جبهه حق همواره پیروز بوده و با حمایت‌های قدرتمندان حضرت حق بر مشکلات غلبه خواهند کرد که این موضوع در جریان مقاومت و غزه نمایان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعامل و همدلی بین مردم و ترویج معارف اخلاقی در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: دوستی و محبت باید در بین مردم گسترش پیدا کند و تفرقه و کینه از بین برود.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: مواضع تفرقه‌افکن را باید از بین برد و زمینه‌های همکاری بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کند و از تصمیمات شخصی دوری کرد.

وی یادآور شد: کاهش باورهای دینی و اخلاقی در جامعه مانع پیشرفت بوده و چالش‌ها و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی دشمن اهداف و سیاست‌های خود را دنبال کرده و زندگی‌ها سخت می‌شود.

امام جمعه نجف‌آباد همکاری تشکل‌های مردمی در گسترش معارف اسلامی و اخلاق در جامعه را مهم خواند و گفت: تبلیغات فرهنگی و مؤثر می‌تواند نسل جدید را با واقعیت‌ها آشنا سازد.

کد خبر 747025

دیگر خبرها

  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است