Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@15:30:36 GMT

ندای الغوث الغوث در آسمان البرز پیچید

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۱۷۲۹

ندای الغوث الغوث در آسمان البرز پیچید

به گزارش ایرنا، مردم روزه دار سراسر استان البرز در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب از شب های روحانی قدر که مقدرات یکساله انسان ها در آن نوشته می شود تا صبح را احیاء نگه داشته و از خداوند طلب بخشش و مغفرت کردند.
همچنین در شب ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی (ع) ، روزه داران البرزی در سوگ نخستین شهید محراب نیز گریستند و پس از آن نیز مراسم احیاء و قرآن بر سر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت که مراسم پرفیض نخستین شب قدر در 33 امامزاده این استان
برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آئین معنوی شب های قدر امسال با شکوه خاصی در بقعه های متبرکه و دیگر مکان های فرهنگی مذهبی استان البرز با حضور مردم مومن و روزه دار البرز در حال برگزاری است.
وی برنامه های لیالی قدر درامامزادگان البرز را شامل قرائت قرآن، دعای مجیر، دعای جوشن کبیر، مناجات و سخنرانی برشمرد و گفت: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته کشوری،استانی و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، افزود: مراسم احیای شب قدر در امامزاده محمد امشب از شبکه البرز پخش زنده شد و در شب 21 ماه مبارک رمضان نیز این مراسم در امامزادگان حسن و محمد (ع) نیز از صدای البرز به صورت زنده پخش خواهد شد.
برنامه های لیالی قدر در 33 امامزاده استان البرز از بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز و تا سحر ادامه می یابد.
استان البرز دارای یکصد امامزاده است.
7414/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان البرز بیت عصمت و طهارت عزاداری قرآن مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • ندای آزادی
  • (ویدئو) وقتی آوازه «نون خ» در حیاط هیئت دولت می‌پیچید!
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران