Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال وقوع تظاهرات گسترده در اردن ولیعهد ابوظبی با پادشاه این کشور تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اردنی بترا، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی روز یکشنبه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن تماسی تلفنی برقرار کرد.

این تماس در حالی انجام شد که دامنه تظاهرات در اردن علیه سیاست‌های اقتصادی این کشور گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این تماس طرفین بر لزوم تحکیم روابط برادری و تاریخی گسترده میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و در راستای تامین منافع مشترک دو کشور و دو ملت برادر تاکید کردند.

در این گزارش توضیحاتی در این مورد ارائه نشده که آیا این مذاکرات بحران اعتراضات اردن را که خواهان استعفای دولت در پی قانون مالیات و اصلاحات اقتصادی است، مورد بررسی قرار داده شد یا خیر اما اردن همواره از کاهش حجم کمک‌های خارجی و حمایت کشورهای خلیج فارس شکایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه

تظاهراتهای دانشجویان حامی فلسطین در چندین دانشگاه در ایالات متحده آمریکا در اعتراض به جنگ غزه و سیاستهای کاخ سفید در این زمینه همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاههای آمریکا همچنان ادامه دارد و شب گذشته پلیس در داخل دانشگاه اوهایو در مقابل دانشجویان به زور متوسل شد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس با استفاده از زور دانشجویان معترض و حامی فلسطین را بازداشت می‌کند و از آنها می‌خواهد که محوطه را ترک کنند.

علیرغم ویدئوها و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، دانشگاه ایالتی اوهایو هرگونه دستگیری معترضان و دستور به متفرق شدن آنها را رد کرده است.

روز پنجشنبه پلیس در «بوستون» و لس‌آنجلس» نیز گزارش داد اقدام به دستگیری تظاهرات‌کنندگان در دانشگاه‌های این شهرها کرده‌اند. دست‌کم یک دانشگاه هم اعلام کرد که محوطه خود را بسته و حضور در آن را ممنوع اعلام کرده است.

روز چهارشنبه تظاهرات‌ها در محوطه دست‌کم دو دانشگاه به درگیری تظاهرات‌کنندگان با پلیس منجر شد. یک دانشگاه هم محوطه خود را تا آخر هفته به حالت تعطیل درآورد.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان تظاهرات‌ها در بسیاری از دانشگاه‌ها توسط ائتلافی از گروه‌های دانشجویی سازمان‌دهی شده‌اند.

این گروه‌ها تا حد زیادی مستقل از هم عمل می‌کنند اگرچه برخی از دانشجویان می‌گویند تظاهرات‌ها در دیگر دانشگاه‌ها الهام‌بخش آنها بوده است.

دانشگاه کلمبیا که اعتراضات از این دانشگاه آغاز شد پنج شنبه به وقت محلی اعلام کرد که در مذاکرات با دانشجویان در پردیس منهتن پیشرفتهایی حاصل شده است.

علیرغم تصاویر منتشر شده از بازداشت دهها دانشجو این دانشگاه گزارشها درباره فراخواندن پلیس به دانشگاه از پنج شنبه شب تا جمعه را رد کرده است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز تحت فشار دانشجویان حامی فلسطین و افکار عمومی اعلام کرده که اطراف محل تحصن معترضان موانع فلزی قرار داده تا امنیت آنها را تامین کند.

پیش از این گزارشهایی از بازداشت در دیگر دانشگاههای آمریکا از جمله در تگزاس و کالیفرنیای جنوبی نیز منتشر شده بود.

دانشگاه ایندیانا نیز امروز اعلام کرد که پلیس این ایالت ۳۳ نفر را به دلیل ممانعت از جمع کردن چادرهای معترضان بازداشت کرده است.

دانشجویان برای تحصن شبانه روزی اقدام به برپا کردن چادر در محوطه‌های برخی دانشگاهها کرده‌اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • (ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است