Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:35:40 GMT

آرمان هاي امام خميني (ره) بيشتر بازخواني شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۲۲۱۰

آرمان هاي امام خميني (ره) بيشتر بازخواني شوند

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- رئيس بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي کشور با تسليت سالروز ارتحال امام خميني (ره)، گفت: آرمان ها، راه و خط بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بايد بيشتر بازخواني و شناسانده شوند و مردم به ويژه نسل جوان نيز آنها را ادامه دهند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حميد روحاني شامگاه يکشنبه در آيين بزرگداشت بيست و نهمين سالروز ارتحال امام خميني (ره) در ياسوج اظهار داشت: برخي از ويژگي هاي برجسته امام راحل شامل زهد، تقوا، ساده زيستي، مردم داري، اعتماد به مردم در کنار توکل به خدا، صداقت داشتن با مردم و سازش ناپذيري با دشمنان و استکبار جهاني بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دشمنان از اوايل پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون سعي داشته اند ملت ايران را به سمت سازش با خود بکشانند و در همين راستا نيز از هيچ تلاشي دريغ نکردند اما به لطف الهي اين توطئه شوم آنان خنثي شد.
رئيس بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي کشور بيان کرد: آمريکا از برجام خارج شد تا بتواند تحريم هاي جديدي را عليه ايران اسلامي اعمال کند و هدف سه کشور اروپايي آلمان،
انگليس و فرانسه از ماندن در برجام نيز جلوگيري از خروج ايران از اين توافقنامه بين المللي بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين روحاني عنوان کرد: بايد مردم و مسئولان اجرايي کشور در مقابل اين نقشه شوم دشمنان هوشيار باشند و علاوه بر ايستادگي هرگز نيز اهل سازش با استکبار جهاني نباشند.
وي ابراز داشت: در مورد اهميت چشمگير قيام خونين 15 خرداد سال 1342 همين بس که زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي ايران در 22 بهمن سال 1357 شد.
حجت الاسلام و المسلمين روحاني گفت: پيام اصلي شهداي اين قيام مهم و تاريخي نيز سازش ناپذيري ملت ايران با دشمنان و استکبار جهاني است.
وي با اشاره به نزديک بودن روز جهاني قدس، اظهار داشت: حضور حماسي ملت ايران و مردم ديگر کشورهاي اسلامي در اين راهپيمايي تيري به قلب آمريکا و رژيم صهيونيستي و پاسخي کوبنده به استکبار جهاني است.
7535/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

در متن این پیام آمده است: 

خطاب به روسای دانشگاه های ایالات متحده امریکا؛

مایلم توجه شما را به یک اصل مهم آموزش عالی جلب کنم که آزادی آکادمیک و حق آزادی بیان است، به عنوان رهبران جامعه روشنفکران، از روسای دانشگاه انتظار می‌رود که هر گونه تلاش برای سرکوب درخواست‌های عدالت را به شدت محکوم کنند.

دستگیری اخیر چندین دانشجو که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده‌اند، از دانشگاه شما توسط پلیس دولتی نمونه بارز استفاده از زور توسط دولت برای خاموش کردن صداهای مخالف است که مایه نگرانی روزافزون است.

ما در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از وقایع رخ داده عمیقاً متأسف و نگران هستیم، ما شدیداً به آزادی بیان اعتقاد داریم و از هیچ گونه سرکوب یا ظلم علیه افراد یا گروه‌ها به دلیل ابراز مخالفت علیه بی‌عدالتی چشم پوشی نمی کنیم، ما به ویژه نگران دانشجویانی هستیم که به دلیل اظهار نظر علیه اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین دستگیر شدند.

وضعیت فلسطین برای ما بسیار نگران کننده است و ما در همبستگی با مردم فلسطین که در ماه‌های اخیر رنج‌های زیادی را متحمل شده اند می‌ایستیم، بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ کودک در ماه‌های گذشته به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند که قلب مردم را در سراسر جهان به درد می‌آورد، ما همچنین دانشجویان را به خاطر آزادی، شرافت و جوانمردی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحسین می‌کنیم.

ما با همه دانشمندانی که نسبت به سانسور و تبعیض رسانه‌ای و همچنین سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا ناراحت و معترض هستند، همدردی می کنیم و می ایستیم.

ما تضعیف شأن علمی را محکوم می‌کنیم. امید است همچنان به دفاع از حقوق و عدالت دانشجویان خود و حفظ حرمت عرصه علمی و آزادی بیان ادامه دهید.

مطمئن باشید که ما این موضوع را بسیار جدی می گیریم و در کنار دانشجویان دستگیر شده شما که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند، می ایستیم.

با کمال احترام از شما تقاضا داریم فرصتی برای دانشجویان فراهم شود تا مخالفت خود را با اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها نسبت به ملت فلسطین اعلام کنند و هرگونه اقدامی که این اصول را نقض کند به موقع و مناسب محکوم شود.

با تشکر سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • مطهری امام