Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@22:03:50 GMT

تغییرات عمده در فرماندهی نظامی کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۲۲۹۷

خبرگزاری رویترز و رسانه‌های ژاپن و کره جنوبی به‌نقل از منابع خبری گزارش داده‌اند که فرماندهان اصلی نیرو‌های مسلح کره شمالی، در آستانه دیدار میان رهبر آن کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا، «تغییر کرده‌اند».

خبرگزاری دولتی کره جنوبی، یون‌هاپ، شب ۱۳ خرداد به نقل از یک منبع خبری که نامش فاش نشده گزارش داده بود در حال حاضر هر سه فرمانده اصلی نیرو‌های مسلح کره شمالی، از جمله وزیر نیرو‌های مسلح خلق کره (وزارت دفاع) و فرمانده ستاد مشترک نیرو‌های مسلح تغییر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یون‌هاپ می‌گوید وزیر دفاع تازه «چهره میانه‌روتری» به شمار می‌رود. روز یک‌شنبه روزنامه آساهی ژاپن نیز گزارش داده بود که چهره میانه‌رویی جایگزین وزیر دفاع کره شمالی شده‌است.

این تغییرات پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های رسمی کره شمالی، ماه پیش از تغییر فرمانده دفتر سیاسی ارتش خبر داده بودند. «آساهی» نیز تاکید کره رئیس تازه دفتر سیاسی ارتش، که پیش‌تر شهردار پیونگ‌یانگ بود «چهره میانه‌رویی» به شمار می‌رود.

صبح روز ۱۴ خرداد ماه خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده، گزارش داد که سه مقام ارشد نیرو‌های مسلح کره شمالی جابه‌جا شده‌اند. مقام دولت آمریکا که نام او نیز فاش نشده، در واکنش به گزارش منتشرشده در خبرگزاری یون‌هاپ به پرسش‌های رویترز پاسخ داده‌است.

مقام آمریکایی می‌گوید این احتمال وجود دارد که تصمیم اخیر در پیوند با رویکرد تازه کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، در قبال همسایه جنوبی و ایالات متحده، گرفته شده باشد. قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ‌اون روز ۲۲ خرداد در سنگاپور دیدار و در مورد خلع سلاح اتمی کره شمالی گفتگو کنند.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی به نقل از منبع خبری خود می‌گوید «به‌نظر می‌رسد [دستگاه رهبری]کره شمالی، در حالی‌که روابط دو کره در حال دگرگونی‌ست، چهره‌های تازه‌ای را انتخاب کرده است، چراکه فرماندهان پیشین از انعطاف‌پذیری برخوردار نبودند». از طرف دیگر جابه‌جایی‌ها ممکن است در ارتباط با موضوع خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ نیز باشد. این احتمال مطرح شده که فرماندهانی که «تغییر» کرده‌اند، مخالف خلع سلاح بودند. یک مقام امنیتی دیگر به یون‌هاپ گفته تغییرات ممکن است در پیوند با «جابه‌جایی‌های نسلی» صورت گرفته باشد؛ تمامی چهره‌های تازه جوان‌تر از کسانی هستند که تا کنون فرماندهی نظامی کره شمالی را در دست داشتند.

رویترز می‌گوید کاخ سفید آمریکا، سی‌آی‌ای، وزارت خارجه و مدیر جامعه اطلاعاتی ایالات متحده هنوز به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

وزارت دفاع کره شمالی مسئول امور لجستیک و پرسنل نیرو‌های مسلح کره شمالی‌ست. ستاد مشترک ارتش آن کشور بر عملیات، از جمله عملیات جنگی نظارت می‌کند. دفتر سیاسی ارتش کره شمالی نیز، رهبری سیاسی نیرو‌های مسلح را برعهده دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مناقشه کره و آمریکا دیدار ترامپ و اون کیم جونگ اون سنگاپور کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

رئیس جمهور سوئیس عصر یکشنبه به وقت تهران گفت که این کشور ارتش اوکراین را به تجهیزات نظامی برای نبرد با روسیه مجهز نمی‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت که علیرغم تلاش برای تصویب قانون اضطراری جهت تعویق وضعیت بی‌طرفی این کشور، سوئیس به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

رئیس جمهور سوئیس گفت که او از تصویب احتمالی قانون اضطراری که به سوئیس بی طرف اجازه می‌دهد تسلیحات کی‌یف را تامین کند، حمایت نمی‌کند.

او گفت: «قانون اضطراری تنها در موارد ضروری، به عنوان مثال در طول بحران کووید قابل استفاده است.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه انیز گفت که «ایالات متحده و متحدانش خواستار آن هستند که اوکراین از فروپاشی سیستم دفاعی خود جلوگیری و به هر قیمتی شده حمله نیرو‌های روسیه را مهار کند؛ در نتیجه، تلفات روزانه دشمن (کشته و زخمی) در آوریل (ماه گذشته) به ۱۰۰۰ سرباز افزایش یافت».

وی افزود «رژیم کی‌یف اوکراینی‌ها را که تمایلی به جنگ ندارند، به قتلگاه میندازد. مقام‌های اوکراینی بسیج نیرو را در تلاش با هدف جلب لطف اربابان غربی خود برای تداوم کمک مالی و نظامی آن‌ها تشدید می‌کنند».
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اخیراً در مصاحبه‌ای گفتکه احتمالاً وضعیت برای نیرو‌های این کشور که در ماه‌های اخیر با کمبود تجهیزات و تسلیحات مواجه بوده‌اند، به طور پیوسته بدتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو