Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام خمینی(ره) می فرمایند: بعضی انتظار فرج را به این می دانند که کسی در منزل می نشیند و دعا می کند، این افراد مردم صالحی هستند که به تکلیف خود عمل می کنند اما به اقدام عملی و تشکیل حکومت فکر نمی کنند که این مسئله مطلوب نیست.

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن چهاردهم خرداد، سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب و به منظور بررسی جایگاه مهدویت در اندیشه پیرجماران و میزان تمسک ایشان به این آموزه برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام، با تنی چند از کارشناسان گفت وگو داشته ایم که در ادامه به حضورتان تقدیم می شود:

 

حجت الاسلام محمدرضا عسکری، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز با بیان اینکه یک رهبر باید همان ولایت سیاسی و اجتماعی اهل بیت(ع) را در جامعه مطرح کند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای حرکت خود جایگاه ولی فقیه را تبیین کردند و این تبیین موجب شد مردم تبعیت محض از امام داشته باشند و ایشان را به عنوان نایب امام زمان(عج) بپذیرند و در پیروزی انقلاب اسلامی، در برابر طاغوت بایستند و بعد از آن هم در دوران دفاع مقدس، مقاومت و ایثار کنند؛ چنان که اگر به وصیتنامه شهدا مراجعه کنیم، می بینیم که شهدا، امام راحل را نایب امام زمان(عج) می دانند و به این جهت اطاعت از فرمان ایشان را واجب تلقی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بنابر بیانات امام خمینی(ره) می توان «انتظار» را بعد از عاشورای حسینی مهمترین عامل پیروزی انقلاب تلقی کرد، افزود: انتظار، رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و رمز بقا و ماندگاری شیعه انتظار است و اگر انقلاب اسلامی در این نزدیک به 40 سال، توانست با تهدیدها، تحریم ها و کارشکنی های دشمنان مقابله کند، به جهت روحیه ناشی از این انتظار بوده است.

 

«انتظار برای قدرت اسلام است»

 

عسکری با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را زمینه ساز انقلاب مهدوی می دانستند، تصریح کرد: مهدویت و انتظار در بیانات امام راحل بسیار پررنگ بود و ایشان در بیانی که در صفحه 255 جلد هفتم کتاب «صحیفه نور» آمده است، می فرمایند: «همه ما انتظار فرج داریم و باید برای این انتظار خدمت کنیم زیرا انتظار فرج، انتظار برای قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم به وجود آید و مقدمات ظهور فراهم شود.»

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز ادامه داد: امام خمینی(ره) در صفحه 327 جلد هفتم «صحیفه نور» می فرمایند: «انقلاب ایران، نقطه شروع انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت(عج) است و خداوند به تمام جهانیان منت نهد و ظهورش را محقق کند»؛ لذا نباید تصور کنیم که انقلاب ما پایان راه است، چنانکه امام(ره) معتقد بودند نباید بعد از پیروزی بر طاغوت و رژیم ستم شاهنشاهی، تلاش ها را فراموش کرد و به دنبال عافیت طلبی و راحت طلبی رفت بلکه باید به هدف اصلی یعنی زمینه سازی حکومت مهدوی بپردازیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر از آرمان های امام فاصله بگیریم، سیلی خواهیم خورد».

 

امام زمان(عج) را سرّ امتداد لیله‌القدر می دانست

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام اسدالله مصطفوی، کارشناس مهدویت نیز در گفت و گو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اندیشه های مهدوی امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) نقش ویژه ای برای حضرت حجت(عج) در عالم وجود و نظام هستی قایل بودند و امام مهدی(عج) را به عنوان ولی الله الاعظم(عج)، واسطه خیر و عنایات حق تعالی می دانستند.

 

وی ادامه داد: امام راحل در این راستا می فرمایند: ما همه محتاجیم که دعای خیر حضرت(عج) بدرقه راه امت جدشان پیامبر(ص) باشد، چراکه همه نظام عالم وجود توسط وجود مبارک امام زمان(عج) و انسان کامل با خدا مرتبط است.

 

حجت الاسلام مصطفوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حضرت حجت(عج) را وارث نبوت و عصاره خلقت می دانستند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در بحث وجود حضرت حجت(عج) معتقدند که ایشان سرّ امتداد لیله‌القدر هستند.

 

حجت الاسلام مصطفوی با بیان اینکه نزول قرآن در شب قدر به تصریح سوره مبارکه قدر در صیغه مضارع است، اضافه کرد: همه مفسران در این بحث معتقدند شب قدر بعد از پیامبر(ص) نیز در همه ماه های رمضان ادامه دارد، امام خمینی(ره) هم می فرمایند: اگر شب قدری وجود دارد و تنزل روح در آن صورت می گیرد آن کسی که می تواند محل نزول ملائکه باشد وجود حضرت مهدی (عج) است چرا که حضرت حجت(عج) سرّ امتداد لیله القدر هستند.

 

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) در بحث غیبت امام زمان(عج) می فرمایند: برای اینکه در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا و عدالت جهان شمول در عرصه فردی، اجتماعی، حکومتی و خانواده محقق شود، در تمام بشریت هیچکس لیاقت این را نداشته مگر امام زمان(عج) که خداوند حضرت(عج) را برای بشریت ذخیره کرده تا عدالت را در همه عرصه ها به منصه ظهور برسانند.

 

اسمی که باید برای امام مهدی(عج) به کار برد

 

کارشناس مهدوی با اشاره به لزوم کسب آمادگی برای فرج حضرت مهدی(عج) در نگاه امام خمینی(ره)، بیان کرد: امام خمینی(ره) می فرمایند: نمی توان اسم رهبر را روی ایشان گذاشت چرا که بزرگتر از آن است و نمی توان صفت اولین را در دنیا برای حضرت(عج) به کار بُرد، چون دومی ندارند؛ لذا باید ایشان را به عنوان ذخیره الهی در زمین، مهدی موعود(عج) بنامیم.

 

وی با اشاره به غیبت امام عصر(عج) تصریح کرد: امام خمینی(ره) در این باره می فرمایند: ما برای اجرای عدالت و ظهور حضرت(عج) چه کرده ایم؟ ما باید خود را مهیا کنیم تا در برابر حضرت مهدی(عج) روسفید باشیم و عدل و عدالت را به اندازه خودمان اجرا کنیم.

 

نتیجه حب نفس ها در آخرالزمان

 

حجت الاسلام مصطفوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می فرمایند: «چیزی که دنیا را تهدید می کند موشک ها نیست بلکه انحرافات اخلاقی است»، تاکید کرد: به تعبیر ایشان مطابق بعضی روایات، حبّ نفس به جایی کشیده می شود که عده ای امام زمان(عج) را در زمان ظهور تکفیر می کنند.

 

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) می فرمایند: بعضی انتظار فرج را به این می دانند که کسی در منزل می نشیند و دعا می کند، این افراد مردم صالحی هستند که به تکلیف خود عمل می کنند اما به اقدام عملی و تشکیل حکومت فکر نمی کنند که این مسئله مطلوب نیست. ایشان معتقد است اینکه عده ای بگویند ما کاری به آنچه در جهان می گذرد، نداریم و فقط تکلیف فردی خود را انجام دهیم و منتظریم حضرت حجت(عج) خود عالم را اصلاح کند، مطلوب ظهور نیست.

 

حجت الاسلام مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می فرمایند: عده ای معتقدند عالم باید پر از معصیت شود تا امام عصر(عج) ظهور کنند و ما نباید جلوی گناهان را بگیریم تا از این طریق به فرج حضرت(عج) نزدیک شویم!؛ این تفکر باطل است چرا که باید تلاش کنیم تا موانع ظهور حضرت حجت(عج) را برطرف سازیم.

 

پیگیری مهدویت با رویکرد دفاع از محرومان

 

همچنین، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، معاون ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در تشریح نوع نگاهی که امام خمینی (ره) در عرصه مهدویت برای جامعه امروز به ارمغان آوردند، گفت: امام خمینی (ره) با نگاه دفاع از محرومان و با همان رویکردی که در جامعه مهدوی شاهد آن خواهیم بود، آموزه مهدویت را معرفی می کنند.

 

وی اضافه کرد: اگر ما امروز نمی توانیم جامعه آرمانی مهدوی بسازیم اما می توانیم یک جامعه کوچک منتظر بسازیم. این آموزه ای است که ما از رهبر کبیر  انقلاب آموختیم. بر این اساس بسیاری از کشورهای اسلامی، امروز حرکت های اصلاحی خود را آغاز کرده اند. حتی کشورهای غیر اسلامی نیز متوجه این واقعیت شده اند.

 

 نصوری تاکید کرد:‌ چنان که امروز در کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی آمریکایی می بینیم که روحیه و حرکتی در آنها شکل گرفته و تلاش می کنند هم رشد معنوی و هم توجه به بحث عدالتخواهی را در جامعه خود رواج دهند؛ این یک دستاورد عظیم برای انقلاب و حرکتی است که امام خمینی (ره) آن را آغاز کرد.

 

کارشناس مهدوی اضافه کرد: تئوری امام خمینی (ره) جامعه را با یک رویکرد جدید آشنا کرد مبنی بر این که اگر بخواهیم با همان وضع موجود درباره غیبت امام عصر (ع) ادامه دهیم، غیبت به همین شکل و حالت باقی خواهد ماند. امام راحل به مردم فهماندند که باید تلاش و حرکت کرد تا از این بن بست نجات یافت. برای رسیدن به ظهور، باید بسترسازی کرد.

 

وی ابراز کرد: از سوی دیگر امام(ره) یک آمادگی عمومی در ما ایجاد و جامعه را نسبت به معارف حقیقی مهدوی از جمله ظلم ستیزی و عدالت محوری و اصل توجه به امام مهدی (ع) تشنه کردند تا مردم دریابند که اگر قرار باشد به همان منوال عصر غیبت را ادامه دهند، دچار خسران خواهند شد و باید به هر شکل ممکن از آن وضع خارج شوند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان امام خمینی ره شب های قدر نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم مجلس مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مسجد سبک زندگی منتظرانه انتظار فرج امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)

لَبَّیکَ الّلهُمَّ لَبَّیکَ، لَبَّیکَ لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَالْمُلکَ، لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • ببینید | روایت فرمانده سپاه از تماس دور از انتظار آمریکایی‌ها برای تعریف از شناور ایرانی!
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!