Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:15:24 GMT

غرش سه شیرها برای کسب جام

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۳۳۲۹

غرش سه شیرها برای کسب جام

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی فوتبال انگلستان تیم فوتبالی است که از سال ۱۸۷۲، نماینده کشور انگلیس در مسابقات بین‌المللی بوده‌است. این تیم تحت کنترل اتحادیه فوتبال انگلیس می‌باشد و همچنین یکی از اعضای رسمی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا یوفا است.

تیم ملی انگلیس نخستین بازی بین‌المللی خود را در برابر اسکاتلند در شهر پاتریک، اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ انجام داد که این مسابقه نخستین بازی بین‌المللی در تاریخ فوتبال جهان نیز به‌شمار می‌آید که بازی با نتیجه ۰–۰ مساوی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تیم ملی انگلیس یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی شده‌ است، این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی آن دوره نیز بر عهدهٔ انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. دیگر افتخار این تیم در جام‌های جهانی، مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا است.

رقیب سنتی انگلستان تیم اسکاتلند است. رقابت فوتبال بین انگلستان و اسکاتلند از دهه ۱۸۷۰ میلادی آغاز شد اما از دهه ۱۹۶۰ با پایان یافتن بازی‌های پشت سر هم این دو تیم، رقابت انگلستان با تیم‌های دیگر مانند آرژانتین و آلمان پررنگ تر شده‌است. ورزشگاه خانگی این تیم ومبلی لندن است که از سال ۱۹۵۰ به بعد تیم ملی انگلیس بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند. در حال حاضر سرمربی این تیم گرت ساوتگیت است.

 

 

گرت ساوتگیت بازیکن فوتبال زادهٔ ۳ سپتامبر ۱۹۷۰ اهل کشور انگلستان بود که سابقهٔ بازی در تیم ملی فوتبال انگلستان را در کارنامهٔ خود دارد. وی در تاریخ ۱۲ دسامبر ۱۹۹۵ نخستین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال انجام داد و با حضور در ۵۷ بازی ملی، در تاریخ۳۱ مارس ۲۰۰۴ واپسین بازی ملی‌اش را در برابر تیم ملی فوتبال سوئد برگزار کرد. این بازیکن توانسته در بازی‌های ملی، ۲ گل به ثمر برساند.

شاگردان گرت ساوتگیت در ورزشگاه ومبلی میزبان اسلوونی بودند که موفق شدند با نتیجه 0-1 از سد این حریف عبور کنند. سه شیر ها با صعود به جام جهانی 2018، برای ششمین بار متوالی راهی جام جهانی شدند.

فهرست نهایی تیم ملی انگلستان:

دروازه بان ها:

جوردن پیکفورد، نیک پوپ، جک بوتلند

مدافعان:

کایل واکر، تریپیر، آرنولد، گری کیهیل، دنی رز، جان استونز، هری مگوایر، فیل جونز، اشلی یانگ

هافبک ها: 

اریک دایر، فابیان دلف، هندرسون، دله آلی، لوفتوس چیک، رحیم استرلینگ، جسی لینگارد

مهاجمان

هری کین، واردی، راشفورد و دنی ولبک

انگلیس در جام جهانی با تیم های تونس، پاناما و بلژیک در گروه G قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی چلسی 2-0 تاتنهام (لیگ برتر انگلیس 2023/24)

چلسی و تاتنهام در چارچوب دیدار معوقه از هفته بیست و ششم لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند که بازی با برتری 2-0 شاگردان مائوریسیو پوچتینو همراه شد.

دانلود (26.4MB)

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • خلاصه بازی چلسی 2-0 تاتنهام (لیگ برتر انگلیس 2023/24)
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • 10 موقعیت گل از دست رفته گل باورنکردنی ستارگان فوتبال در لیگ برتر انگلیس / فیلم
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!