Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیین کوچه ‌گردان عاشق که برای نوزدهمین سال پیاپی به همت جمعیت مستقل امداد دانشجویی‌ مردمی امام علی(ع) برگزار می‌شود امسال برای 250 خانواده حاشیه‌ نشین و کم ‌برخوردار شیراز سبد غذایی یک‌ ماهه تدارک دید و با یاری مردم دراین شب به دست آن‌ها رساند.
نماینده جمعیت امام علی (ع) در شیراز به ایرنا گفت: کوچه گردان عاشق، نخستین و قدیمی ترین طرح جمعیت مستقل امداد دانشجویی‌ مردمی امام علی (ع) است که از سال 1378 تا کنون بی‌وقفه برگزار شده و با گذشت این مدت سعی دارد عبادتی اجتماعی را در کنار عبادات فردی در شب‌های قدر و به‌خصوص ایام شهادت مولا علی (ع) ترویج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موژان انصاری افزود: در این طرح، کیسه‌های مایحتاج مورد نیاز یک ماه هزاران خانواده‌ محروم در شب‌های قدر توسط دانشجویان و مردم، تهیه و به درِ خانه‌های این عزیزان برده می‌شود؛ این حرکت به تأسی از کوچه گردی‌های عاشقانه‌ی مولا علی (ع) و سیره عملی زندگی ایشان در یتیم نوازی و مهر به همنوع، انجام می‌شود. جامعه‌ی هدف این طرح را تمام خانواده‌های نیازمند که به دلیل فقر، قادر به تأمین نیازهای اولیه زندگی خود از جمله غذا نیستند، تشکیل می‌دهند.
وی تعداد خانواده‌های شناسایی ‌شده در سال جاری را هشت‌هزار خانوار در کل کشور برشمرد و گفت: در شیراز 250 بسته میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود که به نسبت سال گذشته 20درصد افزایش یافته است.
انصاری ادامه داد: بسته‌های موجود شامل اقلامی همچون برنج، گوشت، عدس، رب، روغن، مرغ، ماکارونی و سویاست که برای یک ماه این خانوادها تدارک دیده شده است.
نماینده جمعیت امام علی (ع) در شیراز با اشاره به روند شناسایی این خانواده‌ها، بیان داشت: امسال در نوزدهمین آیین کوچه گردان عاشق، بیش از 500 خانواده در شیراز شناسایی شدند که از میان آن‌ها 250 خانوار مورد حمایت طرح قرار گرفتند.
با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری طرح، واحد شناسایی جمعیت امام علی (ع) شیراز از ابتدای اسفند ماه فرایند شناسایی خانواده های مددجو را آغاز کرد که طی این فرایند مناطق سلطان آباد، سنگ سیاه، دروازه سعدی، کوزه گری، لب آب، آستانه، درب شیخ و حد فاصل دروازه سعدی و دروازه اصفهان به دلیل وجود درصد بالایی از معضلات، کمبود امکانات رفاهی و عدم توجه کافی مورد بررسی قرار گرفتند.
انصاری از افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش این جمعیت ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: عواملی همچون خشکسالی و مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به شهر‌های بزرگ و همچنین گسترش معضلات اقتصادی و فقر فرهنگی باعث شده است، همه‌ ساله به تعداد مددجویان این جمعیت افزوده شود.
وی با بیان اینکه افزون بر دولت همه مردم باید با یکدیگر همدل شوند و برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنند، اضافه کرد: افزایش روزافزون کودکان کار و خیابان و همچنین عادی شدن صحنه‌هایی همچون زباله‌گردی در سطح شهر و افزایش محلات حاشیه‌ای زنگ خطری برای جامعه است که باید با همیاری همه مردم برای رفع آن ها تلاش کرد.
انصاری افزود:همه افراد دچار معضلات اجتماعی اعم از فقر و اعتیاد، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، کودکان دچار بیماری‌های خاص، دختران آسیب ‌دیده و کودکان معارض قانون و بزه‌ دیده تحت پوشش برنامه‌های جمعیت هستند.
نماینده جمعیت امام علی (ع) درشیراز با تأکید بر اینکه در این شهربه طور خاص تمرکز بر کارکودکان است بیان کرد: مأموریت جمعیت امام علی (ع) رسیدن به جهانی استوار بر پایه‌ عدالت و صلح با نگاه ویژه به افراد آسیب‌پذیر بخصوص کودکان است و هم‌اکنون حدود 3500 کودک در سراسر کشور تحت پوشش خدمات جمعیت امام علی (ع) هستند که بسیاری از آن‌ها در زمینه‌های گوناگون بسیار توانمند و بااستعداد هستند و تاکنون توانسته‌اند با آموزش‌ در رشته‌های مختلف حتی در المپیاد‌ها نیز موفق شوند.
وی افزود: بدنه اصلی جمعیت را دانشجویان تشکیل می‌دهند و همه اعضا به‌صورت داوطلبانه مشغول به فعالیت هستند و در خانه‌های ایرانی متعلق به این جمعیت به کودکان تحت حمایت، آموزش‌های درسی، هنری و ورزشی ارائه می‌شود و فعالیت‌های مددکاری و آموزش مهارت‌های زندگی نیز انجام می‌گیرد همچنین واحد بهداشت و درمان برای رسیدگی به وضعیت پزشکی این کودکان فعالیت می‌کند.
انصاری بیان داشت: این فعالیت‌ها در تمام سال جریان دارد افزون‌بر این فعالیت‌هایی آیینی در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود که هریک از این آیین‌ها موجب فراگیری مشارکت اجتماعی و بازشناساندن مسئولیت اجتماعی به تمام اقشار خواهد شد.
جمعیت امام علی (ع) سازمانی مردم ‌‌نهاد، کاملاً مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال 1378با مجوز رسمی از وزارت کشور آغاز به فعالیت کرد.
این جمعیت در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران دارای دفتر رسمی است و در سایر دانشگاه‌های تهران و شهرستان‏ها نزدیک به 10هزار عضو فعال دارد.
جمعیت امام علی (ع) در حال حاضر11 نمایندگی فعال و 33 دفتر دارد.
از سال 1385 نمایندگی جمعیت در شیراز آغاز به کار کرده است.
7375 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بهداشت و درمان زنان گوشت مهارت های زندگی وزارت کشور تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس امروز اظهار کرد: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.

او ادامه داد: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت و کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد