Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صلیب سرخ بین‌الملل بر آمادگی این نهاد بین‌المللی برای حمایت‌های انسان دوستانه بیشتر از کره شمالی تاکید کرده است. ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که به نظر می رسد اوضاع در شبه جزیره کره بهبود یافته و این بهبود شرایط می تواند منجر به درخواست پیونگ یانگ برای کمک های انسان دوستانه بیشتر شود، پیتر مورر رئیس سازمان صلیب سرخ بین الملل در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ تاکید کرد: صلیب سرخ آماده توسعه حمایت های خود از کره شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: فعالیت های انسان دوستانه صلیب سرخ در کره شمالی نسبتا کم بوده و برای بهبود شرایط در زمینه های بهداشت، آب و فاضلاب باید کارهای بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان صلیب سرخ اظهار داشت: مساله خانواده های جدا شده یک مساله مهم برای سازمان صلیب سرخ از زمان جنگ دو کره بوده و طی دهه های گذشته ما همواره تلاش کرده ایم تا برای حل و فصل این مساله راهکارهایی را پیدا کنیم. ما امیدواریم که تحولات جدید موجب ایجاد فرصت های جدیدی شود و سازمان صلیب سرخ آماده است تا در صورت نیاز نقش بی طرفانه ای را ایفا کند و خدمات خود را ارائه دهد.

اوضاع در شبه جزیره کره طی ماه های اخیر بهبود یافته و تنش بین کره شمالی و کره جنوبی به طور چشمگیری کاهش یافته است. رهبران دو کشور تاکنون دو بار در روستای مرزی پانمون جون دیدار کرده اند.

کره شمالی و کره جنوبی توافق کرده اند تا خانواده های جدا شده به خاطر جنگ 1950 تا 1953 میلادی با یکدیگر دیدار کنند و اخیرا نیز تصمیم گرفته اند تا اواخر ماه جاری نشستی را با مقام های صلیب سرخ داشته باشند تا درباره جزئیات این دیدار مذاکره کنند. دیدار خانواده های جدا شده قرار است اواسط اوت برگزار شود.

بر اساس اعلام وزارت اتحاد کره جنوبی، بیش از 55 درصد 131530 شهروند کره جنوبی که در فهرست انتظار برای دیدار با خانواده های خود در کره شمالی بودند، تا پایان مارس مرده اند.

رئیس صلیب سرخ بر اهمیت نقش یک طرف سوم بی طرف برای حل و فصل مشکلات پیچیده در عرصه بین المللی تاکید کرد و گفت: این سازمان می تواند این نقش مهم را ایفا کند آن هم در شرایطی که دو کره در حال مقابله با چنین مسائل انسانی هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی

به گزارش خبرنگار مهر، آمار تولید و نیاز بازار سبب می‌شود تا محصولات مورد نیاز به ویژه در صنایع غذایی دچار کم‌بود و پیش‌بود نباشد. کم‌بود سبب افزایش قیمت و زیان مصرف کننده و پیش‌بود موجب کاهش قیمت و ضرر کشاورز می‌شود.

کشاورزان به دلیل عدم برنامه ریزی از سوی نهاد متولی، بر اساس تجربه و رخدادهای کوتاه مدت محصولی را برای کشت انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال اگر سال گذشته تولید پیاز با حجم بالا بود و بازار با کم‌بود سیب زمینی رو به رو شد امسال کشاورزان حجم زیادی سیب زمینی کاشتند.

قیمت سبزی و صیفی جات از اواخر فروردین سال جاری روند افزایشی داشت و این امر به ویژه در بازار پیاز و گوجه فرنگی محسوس‌تر بود. در این باره رئیس اتحادیه میوه و تره بار افزایش قیمت‌ها را مربوط به نرخ محصولات از سوی بارفروشان اعلام کرد و گفت، تعیین قیمت در بازار بارفروشان بر اساس عرضه و تقاضا بوده که نوعی هرج و مرج به وجود آورده است.

در حوزه تأمین بازار گوجه فرنگی مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: دو پروژه مهم در استان‌های نیمه شمالی و جنوبی کشور برای تأمین گوجه‌فرنگی مورد نیاز در فصل پاییز پیگیری می‌شود.

حسین اصغری عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی و مشورت با استان‌ها، پروژه افزایش تولید در مناطق جنوبی کشور از طریق افزایش سطح زیر کشت و عملکرد تولید در واحد سطح و پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه در استان‌های نیمه شمالی کشور برای تولید پاییزه گوجه‌فرنگی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است. انتظار داریم با اجرای این دو پروژه حدود ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در فصل پاییز با هدف تأمین نیاز بازار داخلی و خارجی تولید شود.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به این دو پروژه از آذر ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود، بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی در استان‌های شمالی کشور مانند قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی تاکید کرد و گفت: برای توسعه کشت داربستی این محصول حداقل باید در سطح یک هزار هکتار کار کنیم که در حال حاضر هم نمونه‌های موفقی از کشت داربستی در استان‌های قزوین و بخشی از استان فارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه علت تاکید بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی این است که با افزایش تولید، قیمت کنترل شود ادامه داد: برای تولید گوجه‌فرنگی در کشت داربستی، از ارقام فضای باز استفاده می‌شود هر چند که ارقام مشترک و دومنظوره فضای باز و گلخانه‌ای هم وجود دارد.

اصغری توسعه کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز در مناطق مستعد با هدف افزایش تولید را از دیگر برنامه‌های این دفتر عنوان کرد و گفت: استان‌هایی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر و خوزستان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی اعلام آمادگی کرده‌اند. ‌

کد خبر 6092417 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • مورایس: توهین به بانوان هوادار؟ چنین چیزی خلاف ارزش های انسانی است
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی