Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در فرودگاه حیدرعلی اف باکو به خبرنگاران گفت: در پنج سال گذشته روسای جمهوری ایران و آذربایجان ۱۲ دیدار با یکدیگر داشته اند و حدود ۱۰۰ دیدار نیز بین مقامات بلند پایه  دو کشور انجام گرفته که در جریان این دیدارها، موافقتنامه های مختلفی منعقد شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به تفاهم ها و توافق های حاصل شده بین دو رئیس جمهوری نیاز است اجرای این اسناد و پروژه هایی که در دست اجرا است، بررسی و موانع و مشکلات احتمالی رفع گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران گفت: این سفر فرصت خوبی است تا روابط ایران و آذربایجان ، یک گام به پیش برود.

واعظی به رایزنی های مستمر منطقه ای دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که دارای شرایط خاص است، اخیرا دو انتخابات بسیار مهم در عراق و لبنان برگزار شد، در کشورهای دیگر منطقه برخی ناآرامی ها و بی ثباتی ها وجود دارد که نیازمند این است که دو کشوری که بدنبال صلح و ثبات در منطقه هستند در این زمینه رایزنی و تبادل نظر داشته باشند.

وی افزود: این سفر فرصت خوبی است که رئیس جمهوری آذربایجان را در جریان سیاست های ایران در رابطه با منطقه قرار بدهیم و همچنین مواضع کشورمان را در رابطه با برجام تشریح کنیم و در خصوص مذاکراتی که دارد انجام می گیرد ، گزارشی ارایه کنیم .

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری قرار است در این سفر دو روزه،  با رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استانداری تهران برای همکاری با هیات اجرای قانون اساسی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر پنج شنبه در جلسه معرفی شبکه نخبگانی هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی با اشاره به اینکه قانون اساسی، شاهراه و نشان دهنده مسیر و منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و باید و نبایدها است، اظهار کرد: این قانون حدود، سطح و میزان مشارکت‌های مردمی و جریانی را برای مردم و حاکمیت مشخص می‌کند.

استاندار تهران با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان یک منشور برای انقلاب و کشور قابل احترام است و به اقتضای شرایط امکان تغییر دارد، گفت: باید به این امر واقف باشیم که چگونه می‌توانیم این امر کیفی را کمی و قابل اندازه گیری و نقش‌ها را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی منشور مردمی دارد و کتاب راهنما برای رسیدن به اهداف بلند است، افزود: باید برای پیشبرد اهداف در پیگیری و اجرای قانون اساسی، ارتباط این امر را با جامعه هدف مد نظر، تطبیق دهیم تا نقش‌ها خوب مشخص شوند.

فخاری عنوان کرد: در امر پیگیری اجرای قانون اساسی نیازمند این هستیم که سطح هماهنگی با استانداری به صورت مشخص تعریف و یک رابطه منطقی و ارگانیک با معاونت حقوقی رئیس جمهور شکل بگیرد.

استاندار تهران با اشاره به همت دولت سیزدهم در اجرای کامل قانون اساسی، از آمادگی استانداری تهران برای همکاری در حوزه مردمی سازی اجرای این قانون خبر داد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی به واسطه اجرای صحیح قانون اساسی می‌توانند کارآیی لازم و رضایتمندی عمومی مردم را داشته باشند.

فخاری بر ضرورت مطالبه گری مردم بر اساس قانون اساسی تاکید کرد و افزود: این قانون هم وظیفه مسؤولان را به صورت شفاف مشخص کرده هم حقوق مردم را به آنان گوشزد می‌کند، لذا با نظارت و بررسی این قوانین از طریق مردم و فرهیختگان می‌توانیم برخی ناکارآمدی‌ها را رفع و روش‌ها را ارتقا دهیم.

کد خبر 6100987

دیگر خبرها

  • آمادگی استانداری تهران برای همکاری با هیئت اجرای قانون اساسی
  • آمادگی استانداری تهران برای همکاری با هیات اجرای قانون اساسی
  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد