Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در جمع کارکنان شرکت چرخشگر، ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: به تعبیر بسیاری از بزرگان، شخصیتی مثل امام خمینی (ره) نیامده و نخواهد آمد.

وی ادامه داد: برای اینکه ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) برای جامعه تبیین شود، لازم است که قرن‌ها بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیت امام، یک شخصیت بی‌نظیر و تکرار نشدنی است که از مکتب قرآن و اهل بیت برگرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، درباره کتاب دعای سحر از امام خمینی (ره) بیان کرد: بیش‌تر معارف اهل بیت برگرفته از دعاهای آن‌هاست و دعاها نیز فرازها و محوریت‌های مختلفی دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دو کتاب مهم امام به نام‌های دعای سحر و ۴۰حدیث که هردو در ۲۷سالگی امام راحل نوشته شده‌اند، از معانی والایی برخوردار هستند و این‌ها بیانگر این هستند که ما هنوز ابعاد وجودی امام را آنطور که باید نشناخته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسینی همچنین اعلام کرد: رژیم شاهنشاهی و دشمن به خیال اینکه فرستادن امام به ترکیه و نجف باعث فراموشی ایشان می‌شود، ایشان را از ایران بیرون کردند اما امام بعد از ۴ ماه اقامت در نجف تئوری ولایت فقیه را ترسیم کردند.

وی همچنین تصریح کرد: کسی که بخواهد عالم را متحول کند، باید ابتدا از خودش شروع کند و امام در شخصیت خود تحولات عظیمی را پشت سرگذاشته بود. اینکه امام در اواخر عمر خود نیز به نماز اول وقت اهمیت می‌داد، نشان از توجه ویژه وی به معنویت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین درباره توجه امام به خانواده نیز اعلام کرد: امام همواره توجه ویژه‌ای به خانواده داشت و علی‌رغم اینکه شخصیت استکبارستیزی داشت، به سازش بین اعضای خانواده معتقد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست هم امام خمینی (ره) بدون آنکه در کلاس درس سیاست بنشیند، سواد سیاسی زیادی داشت و توانست بعد از معصومین اولین کسی باشد که بنای حکومت اسلامی را بنا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی اظهار کرد: ابعاد مخلتف شخصیتی امام باید بعد از قرآن‌ها تبیین شود. ما نیازمند آن هستیم که در عصر معاصر به اندیشه‌های امام بازگردیم. امام خمینی (ع) در واقع دورنمایی از معصومین در عصر معاصر ترسیم کرد.

کد خبر 4313633

منبع: مهر

کلیدواژه: امام خمینی ره تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز شهرکرد گرگان یاسوج سالروز ارتحال امام خمینی سوم خرداد فتح خرمشهر مشهد خرم آباد مراسم گلریزان خطبه های نماز جمعه بیرجند بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

دیگر خبرها

  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر