Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایام امتحانات، دانش آموزان بیشتر از هر زمان دیگری به فکر درس خواندن هستند و عوامل مختلفی آنها را به استرس و اضطراب دچار می‌کند. 

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نشانه‌های گرمازدگی

افزایش دمای هوا باعث ایجاد گرمازدگی در افراد می‌شود، اما از کجا بفهمیم که گرما زده شدیم؟

هنگامی که بدن به صورت غیر طبیعی عرق می کند یا سرگیجه و سردرد سراغ انسان می آید، احتمالا فرد دچار گرمازدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نور مستقیم خورشید و حضور در محیط‌هایی با دمای بالای ۴۰ درجه سانتی گراد خطر گرمازدگی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
در صورتی که گرمازدگی رسیدگی و درمان نشود، فرد در ابتدا به حالت تهوع و استفراغ دچار می‌شود و در ادامه حتی ممکن است خطراتی همچون تشنج، کاهش سطح هوشیاری و مرگ هم رخ دهد.
کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و کلیوی بیش از دیگران در معرض گرمازدگی هستند.

تکنیک‌های مطالعه موثر

در ایام امتحانات، دانش آموزان بیشتر از هر زمان دیگری به فکر درس خواندن هستند. حجم زیاد کتاب های درسی و مطالب خوانده نشده ممکن است دانش آموزان را به استرس و اضطراب دچار کند. 

کارشناسان آموزشی اصل اول مطالعه را انتخاب مکان و زمان مناسب برای درس خواندن می‌دانند.
هر دانش آموز در یک مکان و در یک ساعت مشخص از شبانه روز بیشترین تمرکز را برای درس خواندن دارد اما به طور کلی باید گفت عدم تهویه مناسب هوا، رفت و آمدها و حرف زدن های اطرافیان مانع تمرکز دانش آموز می‌شود.
نت برداری و خط کشیدن زیر مطالب مهم، خلاصه نویسی، تست زنی مطالبی که روز قبل خوانده‌اید و دوره مطالب خوانده شده در پایان روز از جمله تکنیک‌های مطالعه است.

فواید جوشاندن شیر 

بسیاری از افراد قبل از مصرف شیر عادت دارند آنرا بجوشانند، بهتر است بدانید که جوشاندن شیر قبل از مصرف مزایای زیادی دارد و حتی گاهی ضروری است.
مهم ترین اثر جوشاندن شیر نابودی میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری زا در شیر است. شیر را (به خصوص اگر شیر استرلیزه و هموژنیزه نیست) باید پیش از مصرف جوشاند.
جالب است بدانید که با جوشاندن شیر می‌توانید آنرا کم چرب کنید، چرا که تنها پس از چند دقیقه جوشاندن شیر، بخش زیادی از چربی آن جدا می شود و شما به راحتی می توانید از سطح شیر چربی اضافی را بردارید.

راهکارهای مبارزه با پوکی استخوان

نرمی و پوکی استخوان از مشکلاتی است که به دلیل کاهش سطح ویتامینD و کلسیم در بدن رخ می‌دهد. 

در گذشته سالمندان بیشتر به پوکی استخوان دچار می‌شدند اما امروزه پزشکان معتقدند پوکی استخوان دیگر محدود به هیچ سنی نیست، پشت میز نشینی، نبود فعالیت‌های جسمانی در برنامه روزانه و مصرف کم منابع کلسیم و ویتامینD باعث شده است که پوکی استخوان امروزه به سن جوانی و حتی نوجوانی برسد.
مصرف مواد لبنی، انجام فعالیت های ورزشی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت ۱۰ دقیقه در روز از راه‌کارهای دوری از پوکی استخوان است.

ارتباط چاقی با خوردن های شبانه

محققان دانشگاه آریزونا به تازگی دریافتند مصرف تنقلات در شب علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به چاقی، کم خوابی را هم برای فرد به ارمغان می‌آورد. 

این محققان با استفاده از یک نظر سنجی و بررسی پاسخ‌های بیش از سه هزار نفر دریافتند خوردن تنقلات در شب با بی‌خوابی های شبانه و چاقی در ارتباط است، همچنین تعداد افرادی که علاوه بر چاقی به دیابت هم مبتلا شده بودند، بسیار زیاد بود.
این محققان دریافتند غذا خوردن های شبانه یکی از رفتارهای غلط برای سلامتی است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش

هرچند وقت یک‌بار خبری جعلی یقه هنرمندان را می‌گیرد و در این میان استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبان‌ها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.

چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود.

بر اساس ماده ۱۶، قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد، یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. اگر تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، متهم به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۷، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سید رضا نقی‌نژاد اورنگ، کارشناس و منتقد سینما در واکنش به خبرسازی‌های جعلی که چند وقت یکبار یقه هنرمندان را می‌گیرد، گفت: متاسفانه بعضی از شبه هنرمندان و شبه بازیگران برای اینکه توی چشم باشند، برای خودشان شایعه درست می‌کنند، یا به افرادی پول می‌دهند تا برایشان اینکار را کند. وقتی خبر منفی درباره آن‌ها منتشر شد، ناگهان سر زبان‌ها می‌افتند. چون آن‌ها نمی‌توانند با هنرشان دیده شوند، دست به دامن اخبار جعلی می‌شوند.

اورنگ ادامه داد: بعضی از فعالان فضای مجازی به دنبال خوراک می‌گردنند. آن‌ها وقتی می‌بینند خوراکی ندارند، از صدا، تصویر و فیلم افراد سوء استفاده می‌کنند. افراد باید به حریم یکدیگر احترام بگذارند. اگر بنا به کنترل فضای مجازی است، باید نظارت‌ها شدید باشد تا دیگر شاهد این سوء استفاده‌ها نباشیم. وقتی ناگهان در فضای مجازی اعلام می‌شود که فلان شخص فوت کرده یا در بیمارستان بستری است و بلافاصله تکذیب می‌شود، با جان مردم بازی می‌کند. الان فضای مجازی به گونه‌ای شده که آدم‌ها فکر می‌کنند هر کاری می‌توانند انجام دهند و دیده نمی‌شوند.

به گفته این کارشناس سینما، وقتی یک خبرنگار مطلبی را می‌نویسد، همه نهاد‌ها به سراغش می‌روند و شکایت می‌کنند. چرا برای بی‌سامانی فضای مجازی کاری نمی‌شود؟ حتماً باید سوء استفاده رخ دهد؟ ما باید به دنبال پیشگیری باشیم. از طرفی، استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

دیگر خبرها

  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان