Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@06:22:43 GMT

ایتالیا به پناهجویان: آماده بستن چمدان‌هایتان باشید

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۶۶۵۲

به گزارش تسنیم، ماتئو سالوینی روز یکشنبه برای حمایت از نامزده‌های هم حزبی خود به در انتخابات محلی به جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا سفر کرده بود. منطقه سیسیل در دریای مدیترانه، نخستین مقصد قایق‌های حامل پناهجویان غیرقانونی از قاره آفریقا و به‌ویژه لیبی به شمار می‌رود.

رهبر حزب راست افراطی «لیگ» با لحنی تند و با کلماتی که تاکنون حتی از رهبران احزاب راست افراطی دیگر کشورهای اروپایی شنیده نشده است، خطاب به پناهجویان گفت: «اوقات خوش [مهاجران] غیرقانونی به سر آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده بستن چمدان‌‌هایتان باشید.»

دولت‌های مختلف ایتالیا در سال‌های گذشته بارها از رویه اتحادیه اروپا و به‌ویژه موافقت‌نامه‌های دوبلین به شدت انتقاد کرده بودند. براساس رویه دوبلین، پناهجویان باید درخواست پناهندگی خود را در نخستین کشور امن ثبت کنند؛ امری که منجر به افزایش بار مسئولیت کشورهای جنوب و شرق اروپا شده است. کشورهایی مانند ایتالیا، یونان و مجارستان، وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند. دولتمردان این کشورها همچنین از عدم ارائه کمک‌های متناسب اتحادیه اروپا برای اسکان پناهجویان، شکایت می‌کنند.

در جریان سفر ماتئو سالوینی به سیسیل گروهی از هواداران وی و همچنین معترضان به مواضع وزیر کشور جدید ایتالیا تظاهرات کردند. رهبر حزب راست افراطی «لیگ» روز شنبه در یک سخنرانی دیگر خود کشتی های سازمان های غیردولتی را که در دریای مدیترانه به نجات پناهجویان می پردازند به «معاونت در قاچاق» متهم کرده بود.

سخنان وزیر کشور جدید ایتالیا علیه پناهجویان در حالی بیان می شود که روز یکشنبه نزدیک به ۵۰ پناهجو بر اثر واژگونی قایق شان در نزدیکی سواحل تونس جان باختند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • ده روسی: شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن؟ هیچ تیمی نیست که نتوان آن را شکست داد
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • بنر هواداران افراطی یوونتوس: آقای الگری، باید در تیم ما بمانی!
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!