Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اهر، بهبود فضای کسب‌وکار را از وظایف مدیران دولتی عنوان کرد گفت: باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بدهیم که زمینه و بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در اهر فراهم است. ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، زاهد محمودی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان اهر و آیین تودیع و معارفه معاون فرماندار و بخشدار بخش مرکزی اهر با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون امام راحل است و ایشان با مدیریت مدبرانه و رهبری حکیمانه باعث آزادی کشور از طاغوت و جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رهبری مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام راحل همیشه راهگشا در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی بوده است، افزود: ملت ایران علی‌رغم این‌که در طول چهل سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند اما در هر حال پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند و خواهند بود و رخدادهای اخیر، فشارها و تحریم‌ها در عرصه بین‌المللی هیچ خللی در اراده مردم و برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ندارد.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: خروج آمریکا از برجام نه‌تنها تأثیری بر جمهوری اسلامی نداشت بلکه باعث شد تا ملت ایران بیش از گذشته متحد، همدل و هم‌صدا شوند و موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در موضوع خروج آمریکا از برجام بیش از پیش صداقت و پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی را نیز ثابت کرد.

محمودی، تعامل سازنده با دنیا را از رویکردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم ذکر کرد، گفت: آرامش و ثبات اقتصادی و یاری‌رساندن به اقشار ضعیف و کم‌درآمد نیز از دیگر رویکردهای دولت جمهوری اسلامی ایران است و هر سیاستی که در عرصه داخلی و خارجی اتخاذشده هدف حفظ عزت و اقتدار کشور بوده است.

وی در ادامه برخورداری اغلب روستائیان از اینترنت پرسرعت را نتیجه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید برشمرد، یادآور شد: نمی‌توان انکار کرد که هیچ‌گونه نقص و کمبودی نداریم اما نباید تمامی نقص‌ها را به‌پای دولت نوشت در حالی که دولت تلاش می‌کند تا کمبودها و نقایص را با مشارکت مردم برطرف کند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر بابیان این‌که وظیفه دولتمردان بهبود فضای کسب‌وکار و فراهم‌سازی زمینه ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: همان‌طور که برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار در شهرستان اهر تلاش می‌کنیم از طرفی هم باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بدهیم که زمینه و بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در اهر فراهم است.

محمودی اضافه کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام‌یافته که مسئولان شهرستان اهر و استاندار آذربایجان شرقی بر آن اتفاق‌نظر دارند پالایش یکسری از قوانین دست و پا گیر است قوانینی که بر سر راه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مانع ایجاد می‌کند که نیاز به نفع کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اصلاح شود.

فرماندار شهرستان اهر بیان داشت: در جریان سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی نزدیک به 15 مورد از مطالبات مردم شهرستان اهر به رئیس‌جمهور منتقل‌شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری هر یک از مشکلات این شهرستان به وزارتخانه‌های مربوطه جهت پیگیری ارجاع شده است و هر آنچه که در حد وظیفه مسئولان شهرستان بوده انجام داده‌ایم و هر آنچه که به مربوطه به مسئولان کشوری است را به دولت ارجاع داده‌ایم.

وی، کمبود منابع آبی را از چالش‌های پیش روی شهرستان اهر دانست، گفت: علی‌رغم افزایش بارندگی‌ها در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه اما روان آبی که می‌بایست در مخزن سد ستارخان اهر می‌شد، نشده است و با توجه به این‌که حال در آستانه بحران کم‌آبی قرارگرفته‌ایم نیاز به اراده و خرد جمعی از مردم تا مسئولان داریم تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

محمودی خواستار مشارکت بانک‌ها در پرداخت خسارت سرمازدگی به باغداران خسارت‌دیده شهرستان اهر شد، بیان کرد: اغلب مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند متأسفانه که امسال شاهد سرمازدگی باغات و از بین رفتن محصولات باغی بودیم لذا از دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه بانک‌ها درخواست داریم تا در پرداخت خسارت باغداران خسارت‌دیده مساعدت لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه معاون سابق فرماندار و بخشدار بخش مرکزی اهر، گفت: بخش مرکزی شهرستان اهر که شامل 230 روستا می‌شود شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین بخش مرکزی در سطح استان بوده و اغلب روستاهای این شهرستان کمتر توسعه‌یافته و محروم مانده‌اند و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله زحماتی بوده که معاون سابق فرماندار و بخشدار بخش مرکزی اهر در طول مدت خدمت کشیده‌اند.

وی، ایجاد تعامل و همکاری با تک‌تک دستگاه‌ها ارگان‌ها و نهادهای دولتی و وفاق و انسجام بین بخشی ادارات شهرستان اهر از جمله مهم‌ترین مأموریت‌های معاون فرماندار این شهرستان ذکر کرد، افزود: در این میآن‌همان‌طور که برای معاون فرماندار مأموریت‌هایی تعریف‌شده از ادارات همکاری شایسته با معاون فرماندار انتظار داریم تا از طریق بتوان برنامه‌ها و اهداف شهرستانی را پیش برد.

محمودی خطاب به بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان اهر یادآور شد: ایجاد و تقویت مشارکت‌پذیری در بین مردم روستایی و عشایری، توسعه روستاگردی و دهگردی و توجه ویژه به توسعه عمران و آبادانی روستاها از جمله انتظارات ما از بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان اهر است.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که اعتبارات حوزه عمرانی و آبادانی روستاها در دولت تدبیر و امید سه برابر شده است، خاطرنشان کرد: افزایش سه برابری اعتبارات روستاها و تخصیص اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و شورا مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها بوده است.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مالک رحمتی روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شورا‌های استان به کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی تاکید کرد و افزود: هر گونه وظیفه استانداری و فرمانداری‌ها که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراهاست باید ضمن بررسی، واگذار شود و در این راستا نیز برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آنها، بهترین برنامه‌ها نیز به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.

وی توصیه‌هایی به اعضای شورا‌های شهر و روستا در جهت عملکرد بهتر کرد و ادامه داد: اعضای شورا‌های اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها باید از نگاه‌های بخشی و کوتاه مدت به امور توسعه پرهیز کنند و برای موفقیت بهتر، به صورت بلند مدت و همه جانبه فکر کنند و آینده‌نگر باشند، همچنین باید منافع شخصی، گروهی و سازمانی را در گروه منافع عمومی و مردم ببینند و از نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: شورا‌های اسلامی باید نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ها حساس باشند و در کنار سایر متولیان مسکن، در زمینه تامین مسکن نیازمندان تلاش کنند و در این راستا نیز با داشتن روحیه تعامل، تعاون و همکاری بیش از پیش، داشتن قاطعیت و شجاعت در حفظ بیت المال، اعمال حداقل افزایش در عوارض، صدور پروانه و امور ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار مسکن فعالیت مستمر داشته باشند.

رحمتی، گردشگری را مردمی‌ترین بخش صنعت دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارایه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی ضروری است.

وی تصریح کرد: شورا‌های اسلامی باید فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان برای مقابله با توطئه و خباثت‌های دشمنان را برنامه‌ریزی کنند، همچنین شورا‌ها باید برنامه‌های ویژه برای نقش آفرینی بانوان در نظام اداری، مدیریتی و توانمندسازی روستاییان با محوریت جذب سرمایه گذار برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید ارائه کنند.

وی به نقش اساسی و تعیین کننده مردم در اداره جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا درصدد حاکمیت و نقش تعیین کننده مردم در سرنوشت خود بودند که در این راستا نیز اراده مردم از رهبری تا شورا‌های روستا حاکم است و این بزرگ‌ترین پدیده و دستاورد این نظام و انقلاب اسلامی است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، عملکرد مسئولان را حافظ دستاورد مردم سالاری دینی و انتخابات دانست و افزود: امروزه بزرگ‌ترین حامی مردم سالاری در عالم واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه کشور‌های غربی دم از دموکراسی می‌زنند.

وی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمانداران، شورا‌ها و هر فردی که دارای تریبون و نقش تاثیرگذاری بر مردم دارد باید مانند دور اول انتخابات مردم را برای انتخاب اصلح‌ترین و بهترین نماینده از حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه دعوت کنند.
جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز به توسعه و بهره‌گیری از سامانه‌ها برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: طرح هادی توسعه مناطق روستایی و شهری تدوین شده است ولی در اجرا به مشکل برمی‌خورند و دلیل این امر این است که با طرح‌های جامع تفصیلی پیش نمی‌رویم و در این راستا با بهره‌گیری از سامانه‌ها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

داوود عباسی، فرماندار شهرستان مرند نیز در این همایش به نگاه تحولی مدیریت و موضوعیت امورات استانی در نگرش و فرآیند‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه در روستا نگاه تولیدی به مصرف کننده تغییر پیدا کرده که ما باید این نگرش را تغییر دهیم.

وی به اجرایی طرح تکام در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: دغدغه همه فرمانداران و دهیاران آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح تکام است که موجب پیشرفت و توسعه شهر و روستا‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچ معکوس به روستا‌ها که باید زیرساخت‌های زیرساختی از جمله مدارس و مسائل بهداشتی مهیای این امر باشد.

وی به وحدت و همدلی شورا‌های شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شورا‌های یکپارچه و همدل با همدلی، همراهی و هم‌زبانی توان توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر و روستا‌ها را خواهند داشت.


در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند