Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، مجله فرانسوی آفریک آزی در گزارشی اعلام کرد: دولت نتانیاهو از سوی مسیحیان انجیلی آمریکا بیش از یهودیان این کشور مورد حمایت قرار می گیرد.

این مجله فرانسوی زبان در گزارش خود آورده است نتانیاهو در هفته گذشته در نشستی که در شهر قدس با حضور نمایندگان مسیحیان انجیلی آمریکا برگزار شد شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل در این مراسم از حمایت مسیحیان انجیلی آمریکا از اسرائیل به عنوان کسانی که از بسیاری از یهودیان به اسرائیل بیشتر علاقه دارند و از آن حمایت می‌کنند تقدیر نمود.

یهودیان ساکن در آمریکا بزرگترین اجتماع یهودیان در کل جهان را تشکیل می‌دهند و تعداد آنها به حدود ۶ میلیون نفر از مجموعه ۱۴ میلیون یهودی در سراسر جهان می رسد.

این مجله افزود: در آستانه افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل برای شرکت در این مراسم از رابرت جیفرس وجان هاگی از رهبران مسیحیان انجیلی آمریکا دعوت کرد، این دو نفر در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از حامیان ترامپ بوده اند.

آفریک آزی اعلام کرد: سفیر آمریکا در اسرائیل از فرصت افتتاح سفارت آمریکا در قدس استفاده کرده و در روزنامه نیویورک تایمز صراحتاً اعلام کرد مسیحیان انجیلی از حامیان اسرائیل هستند.

در همین خصوص ران دیرمر سفیر اسرائیل در آمریکا نیز از نقش مسیحیان انجیلی آمریکا در حمایت از اسرائیل تقدیر نموده و تاکید کرد این گروه از مسیحیان ستون فقرات حمایت از اسرائیل در آمریکا را تشکیل می دهند.

این مجله فرانسوی ادامه داد: نتانیاهو از کشیش ها و فعالان انجیلی نزدیک به ترامپ برای ایفای نقش آنها در فشار بر رئیس جمهور آمریکا جهت تسریع در افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس تشکر کرد.

این تصمیم که از سیاست های قدیمی آمریکا بوده است و وضعیت نهایی قدس را در چارچوب مذاکرات صلح با فلسطینیان قطعی می کند.

لازم به ذکر است که افتتاح سفارت آمریکا در قدس بدون حضور اعضای دموکرات کنگره آمریکا انجام شد با وجود آنکه از بسیاری از آنها دعوت رسمی به عمل آمده بود.

در این مجله آمده است: دولت نتانیاهو همچنان سیاست حمایت از ائتلاف با رهبران مسیحیان انجیلی آمریکا را که معتقد است بهترین دوستان اسرائیل در جهان هستند را در دستور کار دارد.

در مقابل نتانیاهو به حمایت انجیلی ها از سیاست‌ های اسرائیل از طریق فشار بر کاخ سفید و کنگره امید دارد همچنانی که انجیلی های آمریکا نیز در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا نقش مهمی ایفا نمودند.

اگر فشارهای انجیلی های آمریکایی در این مورد وجود نداشت ترامپ تصمیم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اتخاذ نمی کرد.

این مجله به تقدیر قابل توجه از کشیش های مسیحیان انجیلی آمریکایی در جشن افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشاره کرد که موجبات خشم یهودیان آمریکا را برانگیخت و باعث انتقاد شدید آنها از دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل در خصوص استقبال از انجیلی های آمریکایی که کشیش های آنها به تعصب دینی شهرت دارند را فراهم کرد.

آفریک آزی بیان کرد: نتانیاهو به خوبی فهمیده است که موضع یهودیان آمریکا و رهبران آنها با آرزوهای اسرائیل مطابقت ندارد.

لازم به ذکر است که تنها ۱۶ درصد از یهودیان آمریکا از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت این کشور به شهر قدس حمایت کردند چرا که آنها ترجیح می دادند این اقدام در چارچوب گفت‌وگوها و مذاکرات صلح انجام شود.

طی ده سال اخیر برخی سازمان‌های لیبرال یهودی مانند سازمان جی استریت از تفکر راه حل دو دولتی حمایت و با اشغال اراضی فلسطینی مخالفت کرده‌اند.

ویژگی این سازمان های یهودی آمریکایی تاثیر رو به افزایش آنها در داخل آمریکا بوده که برخی از اعضای کنگره آمریکا به ویژه دموکرات‌ ها نیز در این سازمان ها حضور دارند.

مجله فرانسوی زبان آفریک آزی در ادامه گزارش خود افزود: آیپاک که مهمترین لابی یهودی حامی اسرائیل در آمریکا به شمار می رود از حمایت خود از بازگشایی پرونده راه حل دو دولتی به عنوان تنها راه حل تحقق آرزوهای راست‌گرایان اسرائیل خبر داد، چنانچه سیاست نژادپرستانه نتانیاهو در قبال یهودیان غیر ارتودوکس را نیز مورد انتقاد قرار داد.

این مجله فرانسوی در پایان مقاله خود آورده است نتانیاهو به یهودیان آمریکایی برای استفاده از تأثیرگذاری آنها در دولت ترامپ نیاز جدی ندارد به ویژه آنکه تنها ۱۸ درصد از یهودیان آمریکایی در جریان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به میلیاردر آمریکایی رای دادند.

آمریکا اسرائیل مسیحیان انجیلی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکای شعله‌ور!

حالا چشم مردم آمریکا و البته جهانیان به برخوردهایی از پلیس این کشور باز می‌شود که پیش از این از سمت خود آمریکایی‌ها در سراسر جهان مورد اعتراض بود. عکس‌هایی از تک‌تیراندازهای آمریکایی بر بام خانه‌های مشرف به دانشگاه‌های آمریکا از جمله تصاویر فراگیر شده این روزهاست. ویدئوهای سرکوب و بازداشت معترضان هم چیزی نیست که آمریکایی‌ها بتوانند آن را زیر فرش پنهان کنند و رسوایی آنها تا جایی پیش رفته که حتی دادستان‌جورجیا به‌صراحت اعلام کرده است «دانشجویان را سرکوب کنید.» و یک اکانت توییتری منتسب به ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده با شناسایی این دانشجویان با آنها برخورد خواهد کرد! در همین ارتباط نیز سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد. دولت و کنگره آمریکا به‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی خود در ادوار مختلف به‌ویژه در روزهای اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از جنگ و تجاوز اسرائیل علیه فلسطین کرده‌اند. دولت آمریکا روز پنجشنبه‌ ۳۰ فروردین، قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی را در سازمان ملل متحد وتو کرد. وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا در حالی صورت گرفت که فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت و همچنین دو متحد آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی به پیش‌نویس این قطعنامه رأی مثبت داده بودند. همچنین مجلس سنای آمریکا به‌تازگی یک بسته کلان حمایت مالی از اسرائیل را شامل ۱۷میلیارد دلار به تصویب رساند که چهار میلیارد دلار آن صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد. پس از این اقدامات بود که شعله‌های خشم دانشجویان آمریکایی علیه حامیان اسرائیل از جمله در دانشگاه‌های این کشور بالا گرفت. اکنون امواج خروشان اعتراض دانشجویان علیه اسرائیل تقریبا به سراسر آمریکا سرایت کرده و تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین جنبش ضد اسرائیلی تاریخ آمریکا در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با قدرت خواستار پایان یافتن جنگ در غزه، آتش‌بس و عدم حمایت حاکمان کاخ سفید از صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شده است. این درحالی است که برخی نمایندگان رسانه‌ها و ناظران بین‌الملل پیش‌بینی کردند چادرهای اعتراضی دانشجویان در روزهای آتی بخش‌های بیشتری از آمریکا و اروپا را فرا می‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • آمریکای شعله‌ور!
  • غرب بدون روتوش
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است