Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ملت ایران در 15 خرداد سال 1342، اظهار کرد: قیام خونین 15 خرداد تاثیرات عمیق و سرنوشت‌سازی بر ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران دهه چهل گذاشت.

وی با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه قیام 15 خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را درهم شکست و افسانه‌ها و افسون‌ها را باطل کرد، گفت: محمدرضا شاه ملعون در اواخر سال 1341، به تشویق و ترغیب رئیس جمهور وقت آمریکا و با هدف اسلام‌زدایی از جامعه ایرانی و تحکیم و تثبیت حکومت فاسد و رو به‌ زوال شاهنشاهی ایران، رفراندم فرمایشی انقلاب سفید را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، هدف از تصویب رفراندوم و اتخاذ سیاست‌های ضداسلامی و ضدمردمی را تقویت فشار و اختناق حاکم بر جامعه دانست و تصریح کرد: شاه می خواست با تظاهر به دمکراسی از قیام‌ احتمالی مردم ایران و سرنگونی رژیم دست‌نشانده و خودکامه پهلوی جلوگیری کند؛ غافل از اینکه چنین تغییر و تحولات شیطانی با روحیه مردم مسلمان و خداجوی ایران سازگاری نداشته و موجی از اعتراضات مردمی را با زعامت رهبران مذهبی و در راس آنها امام خمینی(ره) خواهد برانگیخت.

خاستگاه قیام 15 خرداد اندیشه‌های الهی روحانیت مبارز شیعه بود

حجت الاسلام اشجری، اعتراضات مردمی را  منجر به قیام خونین 15 خرداد در سال 42 دانست و متذکر شد: فریاد اعتراض روحانیت مبارز شیعه و مردم انقلابی ایران به اقدامات تسلط جویانه آمریکا تحت پوشش اصلاحات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشور پیچید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع مقتدر و رهبری روشن ضمیر، تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان اسلام در قالب انقلاب سفید را برنتابید، عنوان کرد: امام راحل هدف از برگزاری رفراندم را تضعیف اسلام و جایگزین کردن مکتب‌های دروغین، پوشالی و فریبنده غربی، ایجاد سرخوردگی فرهنگی و ناامیدی از دین رهایی‌بخش اسلام بین آحاد جامعه، جدایی دین از سیاست و ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه، گسترش نفاق بین مسلمانان، اشاعه باورهای غربی و ترویج فساد اخلاقی معرفی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به ایراد سخنرانی‌های تند و آتشین امام علیه شخص شاه، خاطرنشان کرد: امام با خطاب قراردادن شاه و عمال خیانتکار رژیم، آنان را رسوا ساخت و لذا شاه مستبد و دیکتاتور ایران که گوش شنوایی برای دریافت پیام عدالت‌طلبی و عزت‌خواهی ملت نداشت، دست به سرکوب خونین قیام مردم زد.

حجت الاسلام اشجری، با بیان اینکه اقدام خودسرانه و به دور از تعقل شاه پایه‌های رژیم دست‌نشانده و خودفروخته پهلوی را متزلزل ساخت و یوم‌الله پانزدهم خرداد را رقم زد، تصریح کرد: منشا و خاستگاه قیام خونین 15 خرداد اندیشه‌های الهی روحانیت مبارز شیعه، به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به ورود پرقدرت و ثمربخش امام به عرصه سیاسی کشور، تاکید کرد: امام شخصا رهبری انقلاب اسلامی ایران را به دست گرفت و عمر گرانبهای خویش را وقف پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران کرد، زیرا ایشان به ‌عنوان یک مرجع مقتدر دینی به تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام مترقی اسلام در جامعه ایران می‌اندیشید. از نظر امام تخطی رژیم خائن شاه از حدود الهی و عدم اجرای احکام اسلامی و همچنین پیگیری برنامه‌های استعماری آمریکا و حمایت از رژیم جعلی اسرائیل غیر قابل گذشت بود.

15 خرداد؛ نقطه عطفی در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، قیام خونین 15 خرداد را دارای تاثیرات مثبت و بلندمدتی بر روند سیاسی و اجتماعی ایران دانست و متذکر شد: قیام 15 خرداد اگرچه با مصیبت‌هایی همراه بود، اما این قیام مردمی با استعانت از باری تعالی، هدایت پیامبرگونه حضرت امام(ره)، ایدئولوژی مبتنی بر اندیشه‌های ناب دین مبین اسلام و مشارکت توده‌های مختلف مردم ایران به یک حرکت سیاسی اجتماعی فراگیر بدل گشت و نقطه عطفی در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران پدید آورد.

حجت الاسلام اشجری، امام خمینی(ره) را مصلح بزرگ تاریخ معاصر دانست که با دمیدن روح خودباوری و نفی از خودبیگانگی در میان مردم به‌ ویژه نسل جوان، طلاب و دانشجویان زمینه‌های بازگشت به خویشتن ملت ایران را فراهم آورد.

وی یادآور شد: امام با طرح اصل ولایت فقیه و معرفی نظام حکومتی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام، تاثیرات عمیق و شگرفی بر ساختار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران گذاشت که به پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی منتج شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در پایان از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت قیام 15 خرداد در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ساعت 22 شامگاه روز سه شنبه، 15 خرداد در حسینیه شهدای گمنام برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در ملکان

 امام جمعه ملکان در یادواره شهدا گفت: شهدا مایه افتخار هستند و کار برای خدا از ویژگی‌های بارز آنان بود.

حجت الاسلام حافظ زمانی هدف شهدا را پیروی از ولایت و دفاع از خاک ایران دانست و افزود: رمز ماندگاری آنها اخلاص در عمل و تداوم خون سرخ عاشورا است.

 وی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام راحل است.

امام جمعه ملکان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند و امنیت موجود کشور مرهون خون این شهداست یادآوری کرد: شهدای مدافع حرم امتیاز‌هایی دارند که یکی از این امتیاز‌ها دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (ع) و شهادت در این راه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در تبریز
  • کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود
  • پیام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صفا‌ک صهیونیستی
  • عنوان: مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی-زنجان
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم