Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@09:19:09 GMT

وسعت نظر و صحه صدر در دوستی با دیگران داشته باشید

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۹۲۶۳

وسعت نظر و صحه صدر در دوستی با دیگران داشته باشید

خبرگزاری شبستان: امام جمعه زاهدان گفت: در دوستی با دیگران وسعت نظر و صحه صدر داشته باشید و لغزش های او را نادیده بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در جلسه تفسیر قرآن کریم با موضوع سبک زندگی اسلامی بیان داشت: ما بر این باور هستیم که بعد از کلام حق و قرآن مجید هیچ کلامی محکم تر، مستحکم تر و منطقی تر از کلام امام معصومین نیست؛ کلام معصومین در رتبه دوم استحکام، صلابت و ارزشمندی قرار دارند لذا برای به دست آوردن کلام معصومین به فرموده امیرالمومنین می ارزد آدم بار سفر ببندد و دنیا را زیر پاه بگذارد تا به  کلام امامان معصوم دسترسی پیدا کنید و یاد بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امام حسن مجتبی بچه فراوان نداشت اما دشمن زیاد داشت؛دشمنان زیرکانه و هوشمندانه به خاطر تخریب چهره  امام حسن مجتبی خیلی از مسائل جنسی را به امام نسبت دادند.

 

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد:  دشمنان در تخریب امام شدیدترین کلمات را به کار بردند؛ آنچه نقل شده فرزندان امام 4 یا 5 بیشتر نبودند که سه بچه آن به شهادت رسیدند.

 

سلیمانی گفت: با هیچ کس پیمان دوستی نبندید مگر اینکه طرف را بیازماید؛ ببین شیوه کارش، نشست و برخواست با دیگران، چه کسانی با او ارتباط دارند و او با چه کسانی نشست و برخواست دارد.

 

وی افزود: اگر بنا باشد ما یک انسانی را بشناسیم یکی از راه های مطمئن شناخت، شناخت دوست او است، شناخت پیرامون اوست، چشم بسته کسی را دوست انتخاب نکنید، خوش باورانه وابسته او نشوید البته این جنبه عام دارد شما می خواهید کسی  را شریک زندگی خودت کنی معیار پذیرش او چیست؛ معیار پذیرش پدرش، مادرش،با چه کسی نشست و برخواست دارد، با چه کس یا کسانی دوست است.

 

سلیمانی تصریح کرد: امروز هم کانون های خانواده استحکام و دوستی ها دوام ندارند و هم شراکت ها و همکاری ها پایدار نیست چرا که ملاک انتخاب را به درستی به کار نمی بندیم.

 

وی افزود: اسیر نام و نشان همسر و غرق در پول پدر همسر می شوی ؛ کافی است که طرف با ماشین مدل بالا به خواستگاری دختر شما بیاید و یا کافی که طرف در نزدیکی شما خانه آنچنانی داشته باشد؛ شما دخترتان را به آقا پسر نمی دهید بلکه دخترتان به قیمت آن خانه یا ماشین فروخته اید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروزه بعضی از ازدواج های ما ازدواج فضای مجازی و برخی از رفاقت های ما رفاقت های مادی است و ارزشی نیست. ببین با چه کسانی نشست و برخواست دارد و با چه کسانی داد و ستد دارد و با چه کسانی گفتمان دارد.

 

سلیمانی گفت: وقتی ازدواج امام علی و حضرت زهرا صورت گرفت، پیامبر به حضرت زهرا فرمود تو را به عقد مردی درآوردیم که در دین سرآمد و در شجاعت اول و در درجات اول و در غیرت بی نظیر، اما در ثروت بی نصیب است لذا هیچ وقت از او چیزی نخواه تا او شرمنده تو نباشد.

 

وی افزود: در کوتاه ترین زمان از این ازدواج آسمانی امام حسن مجتبی به ثمر نشست؛ امام حسن مجتبی که به کل عالم می ارزد.

 

امام جمعه زاهدان گفت: چشم بسته زندگی را به پیش نگیرد؛ خیلی از افراد به خاطر همین رفیق بازی ها آسیب دیدند.

 

سلیمانی ادامه داد: امام حسن مجتبی فرمود که با هر کسی رفیق نشو مگر اینکه بشناسی ورودی و خروجی او چیست آن وقت که با او دوست شدی لغزش های او را پنهان کن و خورده و بهانه جویی نکن؛ در دوستی با دیگران وسعت نظر و صحه صدر داشته باشید و لغزش را نادیده بگیرید؛ اکنون که دوست شدید در عالم رفاقت صحه صدر داشته باشید، پشتوانه و شریک با او باشید.

 

وی افزود: با کسی رفیق شدی لغزش ها را بر او ببخش و این می شود سبک زندگی واقعی؛ برخی از دوستی های ما واقعا آبکی است چنان می بریم و جدا می شویم؛ 40 سال رفاقت به خاطر یک اشتباه و یک لغزش از دست می دهیم.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس ماه رمضان نمایشگاه قرآن کریم شب های قدر دیدار شاعران با مقام معظم رهبری نمایشگاه قرآن امام خمینی ره مسجد طراز اسلامی مسلمان ۱۵ خرداد وسعت نظر امام حسن مجتبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آیت‎ الله سید احمد علم‎ الهدی روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان رده ‎های مختلف ارتش منطقه شمال‎ شرق افزود: اگر زور داشته باشید، آمریکا عقب نشینی می کند، شورای امنیت واکنش شما را به رسمیت می شناسد، مسیرهای اقتصادی شما امن می شود و از سیاست گرفته تا تجارت شما رشد می کند اما اگر خلاف این بود و ملت ضعف داشت، باید هر لحظه برای یک توطئه، یک خدعه و یک برنامه تخریبی آماده باشد.

وی ادامه داد: شما به چشم دیدید در جریان جنگ غزه و نسل کشی مظلومان فلسطینی، آمریکایی‎ها با کمال وقاحت می‎ گفتند با تمام قوا پشت اسرائیل هستند و حمایت می‎ کنند، اما اکنون که نیروهای مسلح ما پاسخ مشروع به آنان دادند، همان آمریکای مستکبر با ادعای حاکمیت بر دنیا و قدرت برتر نظامی اش، می گوید ما دفاع نظامی از اسرائیل نداریم بلکه دیپلماتیک دفاع می ‎کنیم. این چیزی جز عقب نشینی مفتضحانه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات موشکی اخیر بزرگترین ضربه بر پیکر اسرائیل بود، افزود: این عملیات کاری کرد که این ها دیگر هرگز نتوانند در منطقه و جهان کمر راست کنند.

به گفته وی، در وضع کنونی جامعه جهانی، اگر شما زور داشته باشید حرفتان را می فهمند و دشمن بدخواه شما عقب نشینی می کند، اما اگر زور نداشته باشید باید آماده دریافت ضربه، خسارت و تلفات باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی: قدرتهای استکباری تنها زبان زور را می‌فهمند.

وی ادامه داد: چه کسی امروزه باور می‎ کند مجامع بین‎ المللی می توانند مدافع یک ملت باشند و کاری از پیش ببرند؟ کدام تنش و تقابل در عالم بوده که تاکنون سازمان ملل توانسته آن را حل و فصل کند؟ از قضیه اوکراین گرفته تا تنش‎های راهبردی شرق عالم و ماجرای غزه، در هر موقعیت نتیجه ای جز اثبات ناکارآمدی مجامع بین المللی را ندیده ایم و حقیقت حکایت از آن دارد که سازمان ملل، شورای امنیت و قطعنامه ها، همه افسانه است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه پوشالی دانستن هیمنه آمریکا به باور رایج ملت ایران تبدیل شده است، اظهار کرد: جریانی به نام محور مقاومت که امروزه در منطقه ایجاد شده، اگر ۱۰ موشک از ایران به سمت مواضع جریان استکبار شلیک شود، ۵۰ موشک از سرزمین‎های اسلامی آن ها را همراهی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یک عده ساده اندیش هستند که می گویند نیروهای مسلح که اسرائیل را کوبیدند، این عمل فکر نشده بود، در حالیکه باید چشم باز کنند ببینند سرانجام این عملیات کاری کرد آمریکایی ها به صراحت بگویند مدافع نظامی نیستند و دفاع از اسرائیل را در میدان دیپلماسی دنبال می کنند. این عقب نشینی آمریکایی‎ها اگر تنها دستاورد عملیات وعده صادق باشد، بازهم طراحی و برنامه ‎ای معقول، حساب‎ شده و موثر بود.

کد خبر 844997 منبع: ایرنا برچسب‌ها حمله ایران به اسرائیل سید احمد علم الهدی

دیگر خبرها

  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند /با سلبریتی‌ها و هنجارشکن های متعمد برخورد تند می شود
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند