Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@10:34:35 GMT

احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۹۳۴۷

احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه همگانی است

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به کمرنگ شدن این دو فریضه الهی در جامعه اسلامی لازم است برای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه اثرات مثبت امر به معروف و نهی از منکر در رشد فضائل اخلاقی در جامعه و زدودن رذائل اخلاقی انکارناپذیر است، افزود: با توجه به این امر احیای این دو فریضه در جامعه اسلامی وظیه آحاد مردم و خواص جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام منتشلو بیان کرد: باید برای جامعه برکات اجرای امربه معروف و نهی از منکر را تبیین و در این مسیر از الفاظ شایسته نیز استفاده کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه عنوان کرد: در بینش و تفکر اسلامی موضوع امر به معروف و نهی از منکر به قدری از ارزش و اهمیتی‏ برخوردار است که یکی از معیارهای شناخت کفر و ایمان و صلاح و نفاق معرفی شده است.
وی در پایان یادآور شد: فریضه امر به معروف ونهی از منکر باید آن چنان در جامعه نهادینه شود که همه افراد جامعه خود را مسئول اجرای آن بدانند و برای پیش بردن این امر حیاتی و ضروری در جامعه تلاش کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ خضر فقیه ظهر دوشنبه در تجمع اعضای این مجموعه که در پی حمایت از اقدام غرورآفرین سپاه در عملیات (وعده صادق) برگزار شد، گفت: اهداف مجمع رهروان امر معروف و نهی از منکر استان بوشهر اهدافی مردم پایه و عمومی به شمار می‌آید که شایسته است در راستای بهتر اجرا شدن آن مقامات قضائی حمایت خود را از این مجمع افزایش دهند.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر توجه مسئولین ذیربط را به مسائل فرهنگی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تجمعات مردمی در حمایت از اقدام غرورآفرین سپاه در عملیات وعده صادق نشان دهنده حضور و مشارکت مردم در اقدامات فرهنگی است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات شاخص این مجمع در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، پیگیری مطالبات مردمی، اقدامات فرهنگی متعدد، فعالیت در فضای مجازی و زمینه‌سازی برای اشتغال جوانان برخی از اقدامات شاخص این مجمع محسوب می‌شود.

کد خبر 6085423

دیگر خبرها

  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند نیست/ بیش‌تر فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب، قدیمی است
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری گشت ارشاد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق